1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Valse bankbiljetten in omloop! Heb er nu zelf ook één!!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 29 mrt 2004.

1. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    onzin, dat is net als zeggen dat bijv. te hard rijden ook crimineel gedrag is.......het mag allebei niet, maar echte criminaliteit is volgens mij van een heel andere orde

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmmm.. te hard rijden kan ook crimineel zijn.. verder is het een overtreding waar ook voor bestraft word ... je moet immers geld betalen ... als je harder rijd dan de een bepaalde limiet moet je zelfs naar het gerecht

Het uitgeven van vals geld (als je weet dat het vals geld is) vind ik wel degelijk een zware overtreding. Okay ... je bent zelf ook bedrogen ... maar je was het geld dus al kwijt en om dit dan uit te geven bij een kleine middenstander .. maakt je zelf ook een crimineel

3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Te hard rijden is niet crimineel. Is geen strafrecht...

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Toch wel als je binnen de bebouwde kom te hard rijd 2 x maximum snelheid word je wel degelijk vervolgd en kom je er soms niet meer met een boete er van af (ik zoek het wel weer ff op :+)

5. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    En terecht, dat is weer van een hele andere orde.

6. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Oké, met de ontbindende voorwaarde dat je minder dan 50 km/uur te hard rijdt :+.

Maar normaliter zijn verkeersovertredingen geen strafrecht. Zou toch te gek voor woorden zijn als je een strafblad hebt na een keertje fout parkeren :).

Itt valsmunterij. Daarbij zal degenen die moedwillig vervalste biljetten uitgeeft (zoals Sam) kunnen worden vervolgd voor valsmunterij of heling, waarbij de laatste mogelijkheid de grootste is. Wordt je voor deze daden bestraft, heb je wel een strafblad...

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt maar daar had ik het n iet over ;) ... maar zodra je willens en wetens een vals biljetje uitgeeft zit ben je gelijk strafbaar ... en over de argumenten van "maar dan ben ik het geld kwijt"... Je was het geld al kwijt ... door dat je door iemand anders bent bedrogen ... Ik neem aan dat je dat geld niet van de bank hebt gekegen.

8. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad, zal wat meer ontopic posten :D.

De Nederlandse Bank zal deze week testresultaten op de site van DNB vrijgeven, waaruit moet blijken welke testapparatuur echte van vervalste biljetten onderschijdt. Dit op uitdrukkelijk verzoek van de middenstand die door de invoering van de Euro eindelijk te maken krijgt met grote hoeveelheden valse biljetten.

Oftwel Nederland was veels te klein voor valsmunters (in ieder geval op grote schaal dan), waardoor de middenstand nooit heeft geleerd argwanend naar liquide middelen te kijken. Ze controleren gewoon niet genoeg :).

Lijkt me dan ook een probleem wat zich vanzelf door de tijd gaat achterhalen. Een middenstander stoot zich een enkele maal aan een vals biljet, maar zal dan op een gegeven moment toch het zekere voor het onzekere nemen en alle biljetten controleren. Mijn buurtsuper doet dit sinds begin dit jaar, wat voor lange rijen bij de kasse zorgt :)

9. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    mierenneukerij, t is allebei niet toegestaan....

Deel Deze Pagina