1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veertienjarige pleegt zelfmoord na gehackte Runescape-account

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 mrt 2006.

1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dus als jij je kut voelt, denk je altijd aan de mensen uit ontwikkelingslanden en dan voel je je opeens weer prima? :{

Tja, je moet het kunnen, zo simpel denken...

2. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het inmiddels gedaan, k had vanmiddag niet echt tijd, en kheb ook wat gegoogled dan kom je ook wel wat informatie tegen. Maar het was vorige week al gebeurd?

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Door wie komt het dan dan 3e wereld landen zo arm zijn? Veel te hoge leningen met mega rente. Afrikaanse boeren worden gewoonweg weggeconcureerd door de EU. Afghanistan plat gebombardeerd om te bevolking te "helpen".

Maar om op die jongen tegen te komen. Ik zelf vind het een aansteller, zelfmoord plegen omdat het slecht op school gaat en slecht met je thuis situatie? Hmm, beetje dom vind ik. Maar then again ik weet niet hoe erg de situatie was/is. Maar zelf moord in mijn religie is uiterst haram/zonde/slecht

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    zover ik weet wel, en volgens mij was afgelopen vrijdag de herdenking op zijn school

5. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    En geef me een goede reden waarom jij de expert op dit gebied bent???

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    hij denkt tenminste niet zo oppervlakkig zoals de meeste posts hier..

Dat spel was de druppel, dus niet de aanleiding. En of je nou in Amerika, Nederland, fucking Papoea-Nieuw Guinea woont of in een iglo op Antartica.. je kan overal ongelukkig worden. Als je niet weet wat die gast heeft meegemaakt, ga dan aub ook niet speculeren over dat ie dom was en dat ie maar wat van zijn leven had moeten maken..misschien heeft ie dat al wel heel lang gedaan? beetje 'disrespectfull'tegenover de familie imo.

Wel jammer dat iemand genoodzaakt is zo'n uitweg te kiezen.. zeker als de laatste druppel een of ander dom spelletje moest zijn.

Zou het zeer op prijs stellen als de mensjes hier hem niet meteen dom gaan noemen, je weet helemaal niet wat hij heeft meegemaak |:- . vooroordelen en iemand zo beoordelen, dat is pas dom _0/

7. timecop

timecop Sonny Crockett

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat je een expert hoeft te zijn, om de conclusie te trekken dat 3 op de 4 posts in dit onderwerp van mensen zijn die geen enkel idee hebben waarom een persoon zelfmoord zou plegen..

Zo moeilijk is het toch niet om voordat je reageert eerst even meer informatie na te lezen. Het betreft hier niet het spel het betreft hier het feit dat hij zich verraden voelde door zijn vriend..De enige persoon die hij nog vertrouwde..

Iets dat iedereen zou kunnen overkomen, simpel voorbeeldje : Je hebt een hele hechte vriendschap met iemand je verteld al je geheimen..En op een dag kom je erachter dat alles wat je ooit in vertrouwen hebt verteld gewoon openbaar wordt gemaakt..Kan ook een reden voor zelfmoord zijn,

Net zo goed als in dit geval deze jongen zich ook verraden voelde ,voor de rest weinig tot geen vrienden had en dus besloot voor deze weg te kiezen.

Heb me echt zitten op te winden vanwege bepaalde stompzinnige reaties in dit topic..

Laatst bewerkt: 3 mrt 2006
  8. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Als het je niet bevalt als vergelijking bekijk het als een voorbeeld. Het gaat er niet om wie het meer klote heeft of wie zich meer klote voelt. Nee hoe klote je ook hebt of voelt, zelfmoord plegen is geen uitweg. Maar ja als jij vind dat Jantje geen aansteller is wanneer hij besluit zelfmoord te plegen omdat ze kanarie is weggevlogen, dan mag jij dat best vinden. Ik denk daar anders over.

9. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Weet je waar ik me over opwind? Dat is mensen die denken dat zij weten waar ze het over hebben en iets zo overduidelijk gaan uitleggen aan iemand die zelf ook al beseft waar het allemaal over gaat. Natuurlijk besef ik dat hij geen zelfmoord heeft gepleegd om een spelletje. Natuurlijk besef ik dat hij zelfmoord heeft gepleegd vanwege meerdere factoren waaronder het verraad van zijn vriend als klapstuk.

Wat ik dus wou duidelijk maken met mijn vorige post is dat relatief gezien jullie niet moeten zeuren. Ik bekeek het probleem niet alleen emotioneel maar ook maatschappelijk. Terwijl Goiz mij juist inhammerde vanwege mijn maatschappelijke kijk. Je moet dingen echter niet zo eenzijdig bekijken. Alleen persoonlijk kutvoelen is geen toelatingspas tot zelfmoord

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet ? En aan wie is dat om te bepalen ?
    Voordat wij ter wereld komen wordt ons ook niet gevraagd of we dat willen, nee we worden er gewoon opgezet....we hebben geen keus.
    En die wereld is niet voor iedereen altijd even plezierig. We kunnen niet in het hoofd kijken van mensen die besluiten om een einde te maken aan hun leven, daarom kunnen we ook nooit precies weten welke factoren ervoor zorgen dat iemand tot zoiets in staat is. Je pleegt niet "zomaar" zelfmoord, en ook echt niet vanwege 1 iets.....daar moet je verdomd goeie redenen voor hebben, en die redenen zijn persoonlijk en dus voor iedereen anders. Wat de een een bullshit argument vindt, of "aanstellerij", is voor zo iemand misschien juist doorslaggevend.

Ik probeer zelfmoord niet goed te praten, het is voor de persoon in kwestie in een moment van verwardheid (of misschien juist wel helder moment) een keuze, net als alle andere keuzes. Een drastische keuze dat wel, met gevolgen voor de nabestaanden. Maar voor de persoon in kwestie is het misschien wel de "enige" oplossing. De weg van de minste weerstand (in de zin van het "niet meer hoeven vechten") dat wel, alhoewel het ook wel weer van "lef" getuigd als je uberhaupt jezelf van het leven kunt beroven.

Op het moment dat iemand een einde maakt aan z'n leven zijn al zijn problemen (welke dat ook mogen zijn) voorbij, geen bestaan (tenminste, daar gaan we dan vanuit) betekent immers niet meer geconfronteerd hoeven worden met de hardheid die deze wereld soms kan bieden. En die hardheid waar ik het over heb, ook dat is iets persoonlijks....iedereen ervaart zijn leven, en deze wereld, anders. Je (extreem) ongelukkig voelen kan altijd en overal, daar zijn geen regels voor. Voor de nabestaanden van het slachtoffer moeten de problemen dan natuurlijk nog beginnen, daar ben ik het zeker mee eens. Maar ik geloof dat mensen van nature egoistisch zijn, en daar is zelfmoord helaas een extreem voorbeeld van.

Nogmaals : als we op de wereld worden gezet hebben we daarover niks in te brengen....mogen we dan op z'n minst wel zelf de beslissing nemen om er vanaf te gaan ?

11. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfmoord is vreselijk, je moet je echt enorm klote voelen als je der ook maar aan gaat denken, ook al zou je je aanstellen, hij voelde zich enorm ongelukkig of het nou om een goede of een slechte reden was, hij had waarschijnlijk een gevoel dat alles mis ging in zijn leven. En laten we over 1 ding duidelijk zijn, het spel was neit de laatste druppel, maar hetgene dat zijn vriend hem had verraden (wat best erg is). Jongens wij zouden nooit weten hoe het precies is gegaan, maar laat dat joch maar in zijn waarden.

12. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    zit net effe op die webshoite van speaker.....hahaha dat jochie is echt niet goed bij zijn hoofd.

de ene niet door hem zelf verzonnen achterlijk quote na de andere....vond deze idd het beste op deze kneus zelf slaan.

"Aan al de mensen die ik ben vergeten,
    Jullie waren niet in mijn gedachte
    En waarschijnlijk verdienen jullie dat dus ook niet!¡!"

kijk hier eens wat rond en lach je helemaal scheel.

http://www.funkyhunks.nl/lid/25112

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Die opmerking was niet direct naar jou bedoeld ;)
    Maar ook jij zegt nu dat het over dat spel gaat, terwijl er natuurlijk veel meer heeft gespeeld..

//edit; maar ik zie nu dat je het inmiddels al allemaal hebt doorgelezen.. :)

:|

Ehm?? Wat heeft dat met dit topic te maken?! Dit heeft niet eens wat met mijn opmerking te maken. :/

Anders stop je even met zo simpel te denken. Eerst zeg je dat je het een aansteller vind en daarna zeg je dat je eigenlijk ook niet weet wat er in zijn hoofd omging. Als je het toch niet weet, ga dan ook niet dat soort dingen roepen..

Ik zeg niet dat ik de expert ben, helemaal niet. Alleen ben ik in elk geval niet zo kortzichtig. En ik kan wel zeggen dat ik me er aardig in heb verdiept ja..

Same here.. ;)

Voor jou misschien niet. Maar zolang je niet in de hoofden van anderen kunt kijken weet je het helemaal niet. Begrijp me niet verkeerd; ik zit dus echt geen zelfmoord goed te praten ofzo, maar ik probeer het wel te begrijpen. Ik zal iemand die dit doet in elk geval nooit een aansteller noemen.

Ik zei dat jouw vergelijking met afghanistan helemaal nergens over ging. Jij noemt het een andere kijk op dingen, ik noem het appels met peren vergelijken.

Nicely said :)

Ik snap je post niet helemaal? Kom uit op een of ander vaag profiel an een vage doed van 17..

14. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Je zegt dat je er niet voor kiest om op de wereld gezet te worden. Maar om iemand of iets ergens te zetten, moet je het eerst verplaatsten vanuit ergens anders. Maar waar is dat ergens anders dan?? Aangezien ik hier geen antwoord op heb, bekijk ik het natuurkundig en biologisch. De atomen waaruit je bent ontstaan waren al aanwezig op deze wereld. Organische moleculen die ontstaan zijn in supernova's en hun weg hebben gevonden naar de aarde dat ben jij, dat is het leven. Je was al aanwezig op aarde, je was een puzzelstuk klaar om gelegd te worden. Het feit dat jij leeft, dat jij bewust bent is een geschenk van de natuurkundige krachten van de universum of god als je gelovig bent. Waarom dit geschenk weg gooien door jezelf om te brengen. Waarom wil je zoiets moois vernietigen?

Stel dat de aarde een levende organisme is (Gaia theorie) en het een bewustzijn bezit. Stel dat zij besloot zichzelf te vernietigen? Heeft zij daar recht op om voor alles dat deel van haar uit maakt te beslissen of het haar tijd is of niet.

Ja een mens mag zelf kiezen in het leven wat het beste is voor hem. Maar zijn geboorte en dood zijn dingen waar hij geen recht van kiezen over mag hebben.

15. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lees het hele topic ff door en je komt mr smartass vanzelf tegen.

16. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Oh zo. Whaha get it :D

Dat 'moois' is subjectief ;)

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Maar goed, ik zal je mening wel respecteren I guess :p

Ben je dan ook tegen euthanasie?

17. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Life is like a rollercoaster ride. You get in and you get out when you are allowed to, how you enjoy it is up to you.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik ben het ook niet met um eens Goiz, maar hij bekijkt de dingen dan ook heel anders als ik ze doe :+
    Ik geloof niet in een god, het onstaan van de wereld zal me ook een worst wezen. As far as I'm concerned, kom ik nog steeds uit m'n moeder....en ik kan me niet herinneren dat ze mij toen heeft gevraagd of ik uberhaupt zin had om op de wereld te komen O-)

En dat bedoelde ik met je hebt geen keus. Je wordt geboren, "Kijk dit is het leven"....en of je dat leven nou uiteindelijk leuk vindt of niet, er wordt van je verwacht dat je de rit uitzit (als we het leven dus vergelijken met die rollercoaster). Maar als ik onderweg tot de conclusie kom dat ik het eigenlijk maar een klote achtbaan vind, dan heb ik in mijn ogen alle recht om eruit te springen. Tuurlijk wel als een laatste middel, zelfmoord is een keuze die je niet meer terug kunt draaien. Maar ik vind wel wel dat je als mens over je eigen leven mag beslissen, hoe lullig dat ook mag zijn voor je nabestaanden.

Respect voor z'n mening dat wel.

19. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    holy shit runescape a.k.a het lelijkste spel ooit. die gast had gewoon issues.

:emo:

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey jou kende ik nog niet hier op het forum :) Met je kortzichtige en alleen op vooroordelen gebaseerde opmerking over "Emo's" heb je wel al ongeveer een beeld geschetst van wat voor type je bent. Een verdere introductie lijkt me dan ook overbodig _0/

Deel Deze Pagina