1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veertienjarige pleegt zelfmoord na gehackte Runescape-account

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 mrt 2006.

1. Nick666

Nick666 Punks not deAd!

Leuk Bevonden:
    0
    @Nilamo: Ja een mens mag zelf kiezen in het leven wat het beste is voor hem. Maar zijn geboorte en dood zijn dingen waar hij geen recht van kiezen over mag hebben.

Je hebt geen keuze om geboren te worden ,wat als je word geboren en alles in je leven gaat gewoon mis? Jij blijf je leven dus gewoon doorleven ook al heb je een kut leven? Die maarten had waarsgijnlijk zulke kut gevoelens, en keek misschien wel anders naar de dinge zoals een "normaal" denkend mens doet en hij heeft dat goed kunne verbergen. Ik vind dat je wel zelf je dood mag bepalen, niemand heeft het recht om te zeggen of je dood mag of niet. ik heb ook niet egt het gevoel dat deze wereld perfect voor mij is, ik voel me ook misplaatst, maar dat is maar net hoe je tegen iets aankijkt, een mens is een individu en niet een kuddedier, iedereen heeft ze eigen gedachtes en eigen kijk op iets, wat de laatste tijd niet voor veel mensen het geval lijkt.

2. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Een veertienjarig ventje. Hij komt net kijken. Er zijn toch zat kinderen die op zo jonge leeftijd erge dingen meemaken en die maken zichzelf ook niet van kant. Kijk die gast kwam net kijken, net zoals ik doe hoor8) maar als je op zo'n leeftijd bedenkt dat je zelfmoord gaat plegen dan is er iets mis. Hij heeft er vast een tijd over nagedacht hij dacht vast niet op eens van: "Hé, laat ik mezelf eens van kant maken." Kijk ik vind ook dat iedereen over zijn eigen leven moet beslissen maar je kan ook voor jezelf te ver gaan. Ik bedoel, moet je eens ff nagaan wat ie vrienden en familie wel niet aan doet!

3. Nick666

Nick666 Punks not deAd!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk heeft hij ze familie veel verdriet gedaan, maar hij leid tog ze eigen leven, en hij zag op dat moment gewoon geen andere uitweg, wat best wel jammer is omdat hij nog maar zo jong is

4. Victor

Victor Guest

Je moet je wel even realiseren dat hij geen ervaringen heeft om dit mee te vergelijken. Dit is voor hem even erg als een scheiding (voorbeeld) voor een 50 jarige.

5. II DDE II

II DDE II Skilled&Sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom hebben ze nu ook draadloze controllers gemaakt.

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Jij zegt dat hij daar leeft, in afghanistan en wij hier in nederland. En hij zei dat je blij moet zijn om te leven.

En ik vind zeker dat die jongen geen zelfmoord had moeten plegen en ik en jij kennen de situatie niet dus kan je er niet over oordelen. Slecht op school en familie en iemand logt in op je runscape?8) Ga je dan zelfmoord plegen?

In principe ben ik daar dus tegen. Maar als hij zelfmoord wilt plegen boeit mij dat verder weinig. Doe wat je wilt zonder mij er maar pijn mee te doen.

7. Anderen maakt niet uit?

8. mars15

mars15 Guest

Gamer kondigt zelfmoord aan op internet
    Een 14-jarige gamer heeft zijn zelfmoord op internet aangekondigd. Het is voor zover bekend, de tweede keer in Nederland dat een puber internet gebruikt om zijn zelfmoord uit te leggen. En voor de jongen uit Bunnik zijn het diepe persoonlijke problemen.

Hierdoor zag hij geen andere uitweg meer en nam hij deze moeilijke stap. Ook voelde de jongen zich verraden, omdat een vriend zijn computerspel had gehackt. Dit was voor hem de druppel. Na dat verraad had hij geen reden meer om verder te leven.

zometeen in 4in het land

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

He victor leg eens uit als je wil , voor mij als bijna 50 jarige wil ik wel eens weten wat er zoal erg voor mij aan een scheiding is .
    JOOOOO kan ik dan terug groene blaadjes eten , ouwe bokken moet je geen streken meer leren , wij kennen er zo wel méér dan genoeg.:+

10. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel ook wel is gespeeld en het is best verslavend maar dat ventje was gewoon ziek in ze hoofd als je door zoiets zelfmoord pleegt.

11. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    geloof je hetzelf dat hij alleen om dat spel zelfmoord pleegden??

hier zat echt wel meer achter!!

12. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg ik.

13. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Wanneer je zelfmoord pleegt op veertienjarige leeftijd, waarbij één van de redenen het overnemen van een gameaccount is door een vriend, dan kun je nauwelijks spreken van een keuze, hier lijkt de zelfmoord eerder voort te komen uit willekeur.

14. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Toch vaag, als je zijn laatste woorden leest (ik doel op zijn post op dat forum), dan zie je toch dat hij op dat moment het meeste waarde hechtte aan die community aldaar. Ik bedoel, hij nam wel de moeite om dat daar neer te zetten, maar niet om het achter te laten voor zijn ouders/familie/vrienden thuis.

Hij zei dat alles in zijn leven op dat moment zwaar klote was; "Thuis, op school en op andere plaatsen". Toen zei hij dat de weinige steun die hij nog had van vrienden kwam en toen was dat opeens ook in een klap weg; dus de druppel. Misschien (waarschijnlijk) had iets anders ook die druppel kunnen zijn, maar goed, blijkbaar had hij het echt gehad (voor zover je dat kunt weten op je 14e; blijft vaag).

Anyway, omdat ik dit nog niet had gezegd;

R.I.P. Maarten

15. BaRT BeST

BaRT BeST Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    vage shit..

16. Tsdb

Tsdb .\\//

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging volgens mij niet echt om het spel zelf. De enige persoon die hij nog kon vertrouwen hackte hem, daardoor kon hij hem ook niet meer vertrouwen en zag die het niet meer zitten.

Dat het nou toevallig bij een spel is.. het kon ook bij iets anders zijn...

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Conclusie , het ligt niet aan die game , maar aan die gast zelf , amen.

18. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    En die conclusie komt pas na 6 pagina's :p
    Ik had dat al door bij post 1 :+

19. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ik lees nu dus globaal dit topic door en heb al zeker meer dan 5 reacties te zien grekregen waarin stond: dit had volgens mij niet echt met het spel te maken.

Natuurlijk had het niet echt met het spel te maken, maar dat was gewoon op dat moment blijkbaar zijn steun. Mensen via internet. Niemand die hem echt persoonlijk kende en lui die met hem spelletjes speelden.

Ik kan me niet voorstellen dat hij wel degelijk zó erg in de put zat. Iedere puber heeft wel die fase waarin die denkt: dude...waarom leef ik? Wat doe ik hier! IK HAAT ALLES!

Maar we weten het niet en ik hoef het ook niet te weten. Deze jongen moest of elders hulp gaan zoeken en niet zo'n 'makkelijke' uitweg kiezen. Ik ben er eerder kwaad om dan verdrietig.

20. Tha Ladykillah

Tha Ladykillah Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg! Dat zo'n knulletje er zo een eind aan maakt!

Deel Deze Pagina