1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verbod op geweldadige videogames?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door E-lite Victoria, 17 jan 2007.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Ja, precies.

Ze moeten eigenlijk videoclips ook verbieden, want daar zitten ook clips tussen die een slechte invloed hebben op jongeren. :+

2. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    M'n ouders zeiden vroeger altijd dat ik maar een naar het nieuws moest kijken, dat was goed voor de ontwikkeling:+ (zullen jullie ouders ongetwijfeld ook tegen jullie gezegt hebben:cool: )

Maar dan zit ik daarnaar te kijken, en zie ik opeens de ophanging van Sadam. Dan vraag ik me af wat er nu eigenlijk geweldadiger is........ een computerspelletje (als je het zo brengt klinkt het al heel onschuldig:+ ) of de ophanging van Sadam die nog net niet Live wordt uitgezonden.

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Daarom valt eerder de schuld bij de ouders dan de industrie. Ouders bepalen hoe een kind opgroeid, dus wat voor games ze mogen spelen. Mijn ouders waren altijd van, ach zolang hij maar plezier heeft...

Ach als het echt ervan komt moet ik mijn games maar importeren :)

4. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Vroeger was het inderdaad geen probleem, maar tegenwoordig word alles veel grafischer. Je kon in Mortal kombat duidelijk pixels zien en zien dat het gewon een spel was. Tegen woordig word het steeds realistischer en hoor je verhalen dat mensen misselijk worden van ronddraaien in een spel (motion sickness)
    Dus als mensen wat langer door gamen en meer moe worden zijn ze ook makkelijker te beinvloeden. als nu een beinvloed baar persoon postal 3 speelt op een prachtige resolutie en speelt tot 3 uur 's nachts met wat biertjes. Dan kan hij bepaalde trekjes over nemen.

Maar dat is mijn theorie.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan nog ligt het probleem bij de persoon zelf en niet bij de game. Verbied anders ook gelijk ff alle films met enige vorm van geweld erin want die ogen nog altijd realistischer dan games. En breng vooral geen vervolgen meer uit op Saw voordat er een of andere gek Jigsaw gaat nadoen :+

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dus we moeten allemaal doodnormale saaie kinderen worden die nooit een slecht woordje zeggen en alles beantwoorden met "Ja meneer" "En dank U". Zijn we allemaal zo saai en is schaken de nummer 1 sport in Nederland. Geweldadige video games zijn een tick bij ouders die zelf nooit iets hadden. Is toch alleen maar plezier ofniet? :)

7. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Nou dat laastste heb je zeker gelijk in, aangezien dit al gebeurt; Moordenaars die het patroon volgen van een bepaalde film. Moord acties worden vaak uit films gehaald. Maar daar hoor je geen kip naar kraaien.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Logisch, dat kunnen die beesten ook niet :+ Sorry, heel flauw ik weet het....maar moest ff :b: ;)

9. Dioxic

Dioxic Guest

Lol gewoon xbox flashen en games downloaden zodra dit echt wordt uitgevoerd, heus geen ramp.

10. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    bassie :+

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    dit helpt dan ook niet bepaald :{

de winkels moeten gewoon veel strenger op leeftijd controleren (iedereen moet tegenwoordig toch zijn ID met zich meebrengen...)
    En als de kinderen toch aan zo een game weten te komen, moeten de ouders ook maar een hun verantwoordelijkheid nemen...

Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  12. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Compleet mee eens. Maak maar flink wat games 18+ en controleer het ook. Ben zelf ook oud genoeg, maar het laat dat gezeur rondom geweld in games wel ophouden (als er gecontroleerd wordt). Volwassenen worden geacht de werkelijkheid van game te kunnen onderscheiden. Dat niet iedereen dit kan is niet het probleem van de game vind ik.

Ook mee eens. Maar Postal serie was zover ik weet altijd echt over-the-top. Als je dan nog niet snapt dat het nep is.. tja, dan kun je maar beter gaan Schaken zoals Rikkel zegt.

Dat zeggen ze ook niet. Games als Postal/Carmageddon komen echter wel ter sprake omdat ze realistischer aan het worden zijn, en vooral meer gefocused op het creeeren van hele mooie lijken etc. Als Nederland bang is dat er ongelukken gaan gebeuren begrijp ik dat best. Dat wil alleen nog niet zeggen dat we allemaal moeten gaan schaken; dammen is ook leuk.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "Het gewelddadige videospel Final Fantasy VII" :emo:

Kom op hey, in een gemiddelde aflevering van Tom & Jerry zit nog meer geweld :lol:

Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    idd.

Dit komt er toch niet door heen, hebben ze idd al vaker geprobeert. Wel knap dat "sommige" gamewinkels niet meewerken met de kijkwijzer en dat ze daar nu AL achter komen :lol: . En anders wordt het importeren, heb je de games nog goedkoper ook :+

15. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.484
    ik vind dat de ouders verantwoordelijk zijn. Bij mij werd er vroeger bij bepaalde films gezegd dat het nep was, en dat ik het niet na mocht doen.. Nooit problemen gehad

16. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    daar gaan ze natuurlijk wel extra op letten :)

17. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, m'n moeder zapt alleen weg als er van die 'gezellige' dames reclames komen.:p
    En ach, als ze het verbieden. Kun je naast importeren tegenwoordig bepaalde spellen ook via internet gewoon kopen(nee, niet illegaal zoals sommige mensen doen).:)

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ja dat kan natuurlijk niet, sex voor je 16e is toch ook verboden!!!

19. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel?

20. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    volgens mij is het niet verboden, eerder een norm. volegns mij is onder de 12 verboden

Deel Deze Pagina