Verbod op geweldadige videogames?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door E-lite Victoria, 17 jan 2007.

1. volley

volley Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze denken waarschijnlijk dat je van gewelddadige games zelf gewelddadig word, maar dat is gewoon de grootste bullshit ik ik ooit heb gehoord.dan kunnen ze net zo goed ook die plastic geweren voor kinderen afschaffen omdat ze oorlogje spelen. maar als iemand daar gewelddadig van word dan is er echt iets niet goed in dat bolle kopje van hem.

2. Keukenhufter

Keukenhufter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan ligt het probleem niet bij het spel maar toch echt bij de mensen de winkels die het verkopen aan te jonge klanten.

ik vind een verbod VEEL te ver gaan maar ik zou het wel goed vinden als er wat beter werd gecontroleerd bij de winkels. tegenwoordig moet je altijd je ID bij je hebben kan je mooi laten zien of je wel oud genoeg bent voor het spel dat je koopt.

precies dit soort dingen komen altijd uit van een christelijk standpunt net als jack thompson http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Thompson_%28attorney%29
    die heel wat rechtzaken aanspant tegen game ontwikkelaars van GTA, bully maar ook the sims |:-

Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  3. volley

volley Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar denk eens na, wat gebeurt er met een jochie van echt die het spel niet kan kopen omdat hij te jong is? hij vraagt het aan zijn ouders of ze het voor hem willen kopen. ik ben vandaag 16 geworden maar er zijn nog genoeg spellen voor 18+, maar 9 van de tien winkels letten er niet op dus als een winkel nee zegt ga je naar de volgende winkel toe. die mensen boeit het gewoon niet omdat zij alleen maar uit zijn op winst. meer niet

4. Keukenhufter

Keukenhufter Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Daarom moeten er zwaardere wetten komen voor die winkels en boetes als ze de wet overtreden.
    Je mag geen tabak en alcohol kopen als je geen 16 jaar bent de boetens zijn hoog voor de winkel als ze erachter komen als er niet wordt gevraagd om legitimatie daarom houden alle winkels zich eraan.

en als je eigen ouders zukken spellen voor je kopen omdat je zelf te jong bent dan ligt het probleem natuurlijk bij de ouders die letten totaal niet op hun eigen kind en 9 van de 10 keer is dat het probleem als er weer eens een puber ontspoort en zijn school overhoop schiet maar op de een of andere manier word daar nooit over gesproken maar er word altijd gekeken naar wat voor films de dader keek wat voor muziek die luisterde en tegenwoordig ook wat voor spelen ze speelden.

5. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    en als die ouders vragen waarom ze mee moeten om het te kopen: ja ik ben niet oud genoeg om dit spel te mogen spelen. dan zeggen die ouders ook gewoon "nee"
    Van mij mogen ze boetes geven aan winkels die onder de aangegeven leeftijd verkopen. Dan is meteen het probleem opgelost. In de US zijn ze veel strenger met dit beleid.

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    In die oplossing zie ik wel wat jah.

Ik zie soms ook egt van die dwergjes (10 jaar oud ongeveer) gewoon spellen als dead rising kopen enzo. Vind ik best belachelijk...

7. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik het niet zo heel erg eigenlijk als er in Nederland een verbod komt op de verkoop spellen aan minderjarigen (onder 16). Natuurlijk ook omdat ik nu in België woon :+ Maar als je bijv. ziet wat kinderen van +- 10 jaar spelen dan snap je zelf ook dat dat niet goed kan zijn :) Zoals gezegd is het beste gewoon om de kopers zich te laten legimtimeren :)

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Je weet dat jij ze dan ook niet mag kopen, he ;)

9. zOoz

zOoz Pitolaria

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldadige games zouden geweld in het echte leven aanwakkeren....Echt zware BS! Er zijn (in Nederland) veel "gezonde" mensen die met regelmaat geweldadige games spelen en als we met z'n allen hiervan geweldadig zouden worden dan was er al lang chaos in NL want dan zouden zowat dagelijks massale rellen uitbreken of veel van die gamers (brute) moorden hebben gepleegd.....op tbs'ers na dan :9 (ow maar zij zijn zeker diehard gamers :confused: )

Het is een feit dat we met zijn allen harder zijn geworden, maar dat is een maatschappelijk probleem imo gevoed door:
    - Dat we steeds veeleisender en egoïstischer worden (prestatiecultuur)
    - Geweld in videoclips, films en internet (games op de laatste plaats omdat bijna iedereen beschikking heeft tot de eerste 3.

Voor ik het vergeet, jonge gamers zouden geweldadige games niet moeten kunnen spelen, dus allereerst goede controle van ouders en op de verkooppunten...maar daar zijn we het wel overeens dacht ik zo.

10. Slavefriese

Slavefriese Always on the run

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben hier ook zwaar op tegen. Ik vindt wel dat ze bij de videotheken en alle winkels waar ze spellen verkopen goed op de leeftijd letten, maar alle geweldadige spellen verbieden vindt ik pure onzin. Alle jongeren vanaf ongeveer 18 a 19 jaar en ouder moeten dan weer lijden omdat een paar van die gekke mafkezen een moord plegen. Deze jongen en meisjes zullen wel al geen normale jeugd hebben gehad. Als de dreiging er echt komt dat ze de geweldadige games willen verbieden hier in nederland dan moeten wij alle gamers een handtekeningen aktie of iets dergelijks beginnen want dit kan niet:mad: :mad:

11. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    idd, allemaal op de dam demonstreren :b:

12. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    België zal toch altijd achter blijven lopen dus tegen de tijd dat ze hier ook zo'n wet krijgen ben ik al oud genoeg ;)

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik snap gewoon die ouders niet

gisteren speelde ik gears of war om 22.00 en er waren nederlandse kinderen aan het spelen van 9 jaar.

komop die horen al om 21.00 op bed te liggen

14. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Stel dat het zo is, Toch wel mooi dat het internet bestaat en dat er webwinkels bestaan..

Overigens kan je dan dus ook gaan verwachten dat Halo 3
    "te gewelddadig is" GRAW2 "Te realistisch is waardoor je kan leren hoe je moet richten, Wat zwakke plekken zijn waardoor mensen zogenaamd zouden gaan vermoorden" word dus ook afgeschaft.

Straks gaan ze ook nog oorlog spellen afschaffen zoals COD en BIA.

15. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  16. Gollem

Gollem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd dit soort gelul krijg je als je van die christen unie en cda idioten de macht in handen geeft met hun zogenaamde normen en waarden, hou kerk en staat gescheiden! over een tijdje ken je en mag je niks meer in dit kut europa, ken je ook niet eens normaal meer een blowtje halen, lang leve 1 europa!

17. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Geweldadige videospellen dragen wel bij aan een bepaalde agressieve levenstijl van sommige mensen, maar het is nooit de oorzaak. Bij die oorzaak moet je kijken.

Videospellen, geweldadig of niet, hebben meer een positieve invloed op mensen dan een negatieve invloed.

18. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Te belachelijk voor woorden. De nanny-state in actie. De burger weet niet wat goed voor haar is en de overheid zorgt wel voor ons. Hoera voor big government!

Het opbrengen van kinderen is de verantwoordelijkheid van de ouders van het kind, daar is hulp van de overheid veelal niet nodig en in dit geval niet gewenst. Dat er in de half miljard inwoners van de Europese Unie een paar slechte ouders tussen zitten en een paar kinderen niet geestelijk niet in orde zijn zul je houden. Bovendien vind ik het een interessante aanname dat een geweldadig iemand wel tot die daad moet gekomen zijn omdat hij videogames bezat. Diezelfde persoon at elke dag pindakaas, maar toch is het volstrekt duidelijk voor de overheid dat het daar niet aan ligt. Laat ze dit artikel even lezen.

Maar goed, de burger is dom en onwetend en de overheid weet het beter. Dat het geen donder uitmaakt en dat er miljoenen mensen aan dergelijke onzinnige maatregelen te leiden hebben maakt niet uit.

Dat is niet de definitie van scheiding tussen kerk en staat. Definitie van kerk en staat is dat de kerkelijke leiding en de leiding van de overheid twee anderen zijn en dat de kerkelijke macht dus geen overheids beslissingen neemt. Er is niets op tegen dat iemand met religieuze overtuiging de politiek in gaat en zijn overtuigingen gebruikt om wetten op te stellen, bijvoorbeeld. Daarnaast zorgt alles dat niet (echt) liberaal of libertair is voor deze onzin. Niet alleen onze Christelijke vrienden.

19. WeeGee

WeeGee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment dat "ze" onomstotelijk kunnen bewijzen dat geweldadige games bijdragen aan een onveilig en agresief nederland ben ik meteen voor een verbod.

Maar that aint gonna happen :+

Strakke regels wat betreft verkoop aan kinderen en een campagne waarbij ouders worden gewezen op de "gevaren" van geweldadige games en de effecten daarvan op jeugdige gamers...

Ben ook wel voor een handtekening actie of zoiets,misschien dat xbw in iets soortgelijks kan voorzien....

Potje Gears of War ??? :thumbs:

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Omg, dacht dat jij wel beter zou weten op die leeftijd =(

Deel Deze Pagina