1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verbod op geweldadige videogames?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door E-lite Victoria, 17 jan 2007.

1. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah goed idee.. ik kom wel met deze kostuum dan, dat zal ze een lesje leren :

2. Gollem

Gollem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wise words;)

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Maar ben ik dan nog echt vrij in dit land? Als ze strax games gaan verbieden net als in Duitland. Ik vind dat in strijd met de grondwet, ik mag doen en laten wat ik zelf wil zolang ik maar andere mensen geen pijn ermee doe.

4. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Haha, niet dus. Dat is het liberale/libertaire gedachtegoed. Niet dat van Nederland, helaas.

5. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten in de winkels gaan kijken naar wie zo'n spel koopt, niet dat een 10 jarig jochie dat domme Japiie spel zou kopen bijv.

maar verbieden lukt niet en dan word de wereld wel saai, al zijn er wel uitzonderingen (dat domme Jappie spel dan o.a.), das dan ook te slecht maar bijv. andere dingen moeten gewoon blijven,

zo word iedereen alleen beperkt, je kan alles wel verbieden....

6. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    gaan ze films zoals Saw dan ook verbieden?

straks gaan mensen ook van die sadistische spelletjes doen met elkaar..

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dingen verbieden helpt nooit! Utopie creeƫren lukt niet. Gewoon zijn gangetjes laten gaan en accepteren dat er eenmaal gewoon wat gekken rondlopen in de samenleving. Want die zijn er ongeacht videogames of niet. Lijkt wel of alle gekke mensen iets hebben gespeelt of beleefd, what ever happend to being just crazy!

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Er staan toch ratings op xD zeur niet, staat een mooi plaatje van geweld op dan weten we dat er geweld in zit. Op de xbox zit ook nog een parentcontrol ja kindertjes als je niet oud genoeg bent kunnen jullie die games niet eens spelen.

Ach`ja zeur niet >_> doe ff iets nuttigs ofzo, criminalitiet zoiets niet even een hele groep hun hobby verneuken.

En importeren kan natuurlijk ook nog =/ dus`ja dan maar geen nederlandshoesje woophtidoo.

9. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Pfff, schrok me rot toen ik het stuk over een verbod las in "Het parool"( die overigens door een n33bie :9 geschreven was, ze beschreven GTA als een game waar je doel is auto`s te stelen en dan zo veel mogelijk mensen dood te rijden, hoezo de media fokt dingen op?)

Ik kan hier een lange lap tekst over schrijven van 5 pagina`s, maar momenteel hou ik me in. Ik vind het kort gezegd een schande. Er zijn zooo veel argumenten om ze wel te verkopen en niet te verbieden... Ik zal er wel eens een heleboel op een rijtje zetten...

10. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zoizo niet waar als je naar de rest van de wetten kijkt he.

Maar begrijp wat je bedoelt en je hebt gelijk. Vooral omdat ze iets willen gaan verbieden op grond van vooraannames. Er is nog altijd geen significant bewijs dat gamen 'slecht' is. De link tussen games en 'slecht gedrag' is nooit aangetoont. Dat zijn altijd mensen geweest die zoizo al 'probleem' gevallen waren. Iemand met psychische problemen. Die mensen kun je niet als maat houden tegen over de rest van de bevolking. Laat een kleptomaan GTA spelen en de voglende keer dat hij iets speelt ligt het aan GTA... yeah right.... lekkere beredenering.

Aan de andere kant schijnt game zelfs goed voor je te kunnen zijn. (Volgens andere onderzoeken...)

Als ze strenger gaan controllere op de minimale leeftijden, daar kan ik inkomen, maar verbieden heeft nooit geholpen. Dalijk gaan ze er nog extra accijns over heen gooie ook.... zou mij niet verbazen.

Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  11. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat we allemaal vet agressief gaan worden als we geen games meer krijgen hahaha

12. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

idd, van games wordt je niet aggresief, maar van dit wel :+

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het enige wat ze moeten verbieden zijn dit soort gasten.
    Zo kun je ook de bijbel gaan verbieden omdat er dingen in staan die niet algemeen geaccepteerd zijn. :{
    Vind het belachelijk dat men gaat bepalen wat wij mogen spelen en mogen zien, dat bepaal ik zelf wel en niet een of andere pencil dick achter zijn bureau.
    What's next? Het word steeds gekker in dit land.....

Het is met 2 maten meten. Waarom wel games gaan verbieden en geen andere zaken die ''zogenaamd'' tot agressie aan zouden zetten? Wie is hij om te bepalen dat geweldadige games schadelijk zijn voor mij? Lijkt haast wel een dictatuur met dit soort zaken.....

Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad , de overheid neemt hier een loopje met het woord vrijheid.
    Iedere burger moet de vrijheid hebben om de game die hij wil spelen zo te kunnen aankopen zonder enige betutteling van overheidswege.
    Altijd maar meer regeltjes en verbodsbepalingen om na te leven.
    De regering hoeft niet voor mij zoiets te bedenken, op dit gebied hanteer ik graag mijn eigen regels zonder bemoeinissen van bovenaf.
    Typisch big brother,en inderdaad, nog een beetje en je mag niets meer, dan komt de staat bij alles zeggen wat goed of slecht voor je is.
    Betutteling eerste klas dus.

15. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik word aggresief van mensen die denken dat games je aggresief maken :+

Ik heb nog nooit de neiging gehad om iemand met een kettingzaag door midden te zagen na een potje GOW...Ik word alles behalve aggresief van gamen. In Amerika hebben ze ook geprobeerd geweldadige games te verbieden ( in sommige staten) maar daar was het ook niet gelukt, omdat het in strijd was met de vrijheid van meningsuiting. Dus ik hoop maar dat dit voorstel ook niet aangenomen wordt. Anders gaan we die vent opzoeken en gooien we z'n ruiten in en gaan we hem met z'n allen met een kettingzaag achter na :+

16. Xplicit

Xplicit MX-3

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt zulke onzin.. Mensen die andere mensen vermoorden doorgames, films of muziek zijn gewoon al geschift.

Als ik dag in dag uit zou gamen en ik ben zo krankzinnig sinds mijn geboorte en iemand zou vermoorden op een game wijze (clean headshot :) ) zouden ze Halo en andere shooters verbieden omdt ik toevallig de hele dag zou gamen.
    Echt onzin. Neem dan een leeftijdsgrens wat er nu ook wel is maar niemand die er ook daadwerkelijk op let. (ik kan zo 18+ games -nee, geen xxx :) - meenemen zonder mijn IDkaart te hoeven laten zien)

17. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

Haha, ik wordt ook nooit om ID gevraagt, maar een keer. Gaf ik mijn rijbewijs, ging ze mijn geboortedatum op zoeken om te kijken of ik wel 18 was :+ :lol:

18. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    haha idd, ik heb dit eens in de trein gehad, ik had per ongeluk mijn verkeerde OV meegenomen, (de nieuwe versie) en ik had de oude nodig. Dus dat mens: Je moet 18 en student zijn voor een OV. Ik:?? sorry ik heb hier toch een OV in mijn hand en ben nu onderweg naar mijn school. en geloof me ik zie er totaal niet jong uit. (stoppels enz):+ Toen had dat mens niets meer te zeggen. O,o ja maar toch is deze niet geldig. Achterlijk mens

19. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben echt boos man! Dit menen die Nazi's toch niet. Ik vind dit echt super idioot. Wat kunnen wij er eigenlijk tegen doen? Waarom verbieden ze niet geweldadige boeken, films, poster, strips, tekenfilms, het nieuws etc daar komen ook geweldadige elementen in voor. Even kijken wat de SP er over vind aangezien ik op hun gestemd heb.

20. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Stuur ze een email zou ik zeggen, ik ben benieuwd.

Deel Deze Pagina