1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Verkeer] wegmisbruikers en andere ervaringen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door L.A., 18 nov 2009.

1. JeePee

JeePee Guest

Ik gebruik m'n knipperlicht op de rotonde alleen voor afslaan en alleen als ik zie dat iemand op de baan waar ik afsla, in wil voegen. Anders ziet toch niemand hem :+

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Valt wel op dat heel weinig mensen richting aan geven vooral bij rotondes.. heel irritant. Sta je onnodig langer te wachten, zeker als het al druk is erg leuk.

Tijdje terug kwam ik ook wat leuks tegen op rotonde. Het was in de ochtend en vrij druk dus er kwamen echt van meerdere kanten auto's aan, en op de rotonde stond op moment dat ik aan kwam rijden een vrachtwagen. Vlak voor ik wil gaan rijden zie ik ineens van tegenover mij aan de overkant van de rotonde iemand die geen zin had om te wachten en met haar landrover echt dwars over de rotonde kwam aanzetten :emo:. Stond ze daar midden op de rotonde terwijl andere auto maar gewoon langs haar over de weg ging (waar zij had moeten rijden) ..sommige mensen |:-

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Niet helemaal, je zal nog altijd moeten kijken of iemand daadwerkelijk afslaat.
    Voor je het weet is het een foutje en heb je die auto achterop hangen omdat je te snel al in wilde voegen.

Mijn ergernissen.. (rij 1500km/week, dus het zijn er nogal wat).
    Saab rijders: 100-110 op de linkerbaan sjokken. Ook al rijden er 25 auto's achter ze.

Volvo rijders: Idem.

Mensen die geen richting aangeven. Op snelwegen, normale weg, woonwijken, overal. Wat is nou de moeite om even tegen die hendel aan te tikken? Doe het dan ook gewoon! >_<

Bestuurders die niet snappen dat een file niet sneller gaat als je van baan blijft wisselen. Gewoon blijven wachten jongens, het helpt echt niet.

Middelste-baan rijders! 6 baans snelweg steeds op de middelste baan blijven rijden. Moet gewoon hard bekeurd worden, zonder pardon. Wat een geneuzel, dat blijven hangen op die baan, gewoon lekker naar rechts aub.

He, dat lucht op. :)

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vandaag echt een huge ergernis. Reed op de snelweg met 125 km/u langs een invoegstrook waar het rustig was. Komt daar een auto op rijden met 70-80 km/u. Wat doet die idioot, gaat hij meteen waar die mag de snelweg op. Ik dus vol in de remmen.

En het was weer bijna file op de snelweg, wat denkt een vrachtwagenchauffeur, laat ik is lekker die andere vrachtwagen inhalen met 1km/u harder. omg... Doe dat thuis. Gaat hij het nog drukker maken dan dat het al is.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    snap idd niet dat mensen geen richting aangeven, zit nog in mijn rijlessen maar doe het nu al altijd automatisch. Zelfde met mijn scooter, altijd richting aangegeven zonder er ook maar over na te hoeven denken. Het is ook niet alleen een stuk handiger voor de mensen om je heen, maar ook voor jezelf en je veiligheid. Vreemde mensen die het vaak niet doen..

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja idd. je hoeft ook alleen maar je pink uit te steken om er bij te kunnen 8)

7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ik rij Volvo en ik blijf nooit links plakken als de rechterbaan vrij is, net zoals ik mij niet kan herrineren dat ik ooit een Volvo of een Saab links heb zien plakken. Wat ik altijd wel apart is dat mensen in een file soms heel erg kunnen gaan bumperkleven terwijl er voor je ook nog 100 auto's rijden in de file. Ze willen dan dat je hun voorlaat zodat ze 1 plaatsje kunnen doorschuiven. 8)
    Oh ja, en mijn ervaring is dat je altijd voor daihatsu en hyundai automobilisten moet uitkijken. :cool:

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Opa's :+

Bejaarden en veelal vrouwen (sorry) zijn mijn grootste ergernis op de weg trouwens. Dat getrut altijd, flikker toch eens op.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hyundai heeft toch wel een ander imago gekregen de laatste jaren. Rijden zeker niet alleen meer Opa's in.
    Had btw bijna weer een fietser onder me bumper vandaag. Wilde linksaf slaan maar zag in de verte een scooter en die had goed licht mede daardoor zag ik net nog een fietser een stuk daarvoor rijden zonder licht. Is het al donker en regent het ook nog waardoor je bijna helemaal niks meer ziet, rijdt er ook nog een idioot zonder licht.

Laatst bewerkt: 21 nov 2009
  10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Die oude opatjes rijden in die kleine hyundai's. Als je in een Santa-Fe rijd ben je gewoon normaal.

11. Remco

Remco Guest

Go-go, gadget pinkie!

Pff, ik reed gister weer bijna een fietser kapot, hij kwam van links en gewoon doorrijden. Ik wilde hem eigenlijk een tikkie geven, maar ja, als automobilist ben je dan weer altijd de lul.

12. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk is dat he, dat de bestuurders van ieder auto merk zo z'n eigen kenmerken hebben, zo zijn Audi bestuurders vaak bumperklevers bij mij:9

13. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0

Jij rijdt zeker Audi of BMW. Eventueel Alfa Romeo :9

Laatst bewerkt: 21 nov 2009
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Saab rijders zijn vaak Dokters, Huisartsen of Psychiaters. ;)

15. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    Kan er niet tegen dat menen geen constante snelheid kunnen aanhouden op de snelweg. Van 150 naar 100 en terug naar 150.

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik zou dat echt nooit doen, voor je het weet ben je gigantisch de lul.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    WTF gast ik zou je echt uit die auto trekken als je zoiets bij me zou flikken .tuurlijk zit je als fietser fout maar durf te wedden dat iedereen wel
    minder goed met de verkeersregels omgat als fietser. Je hebt trouwens toch pas net je rijbewijs.. Dan is het al helemaal dom.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ons pap doet dat ook hoor, vooral als ze zonder licht rijden. Ff een keer gas in trappen. Dan schrikken ze wel.

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat is gigantisch irritant ja. Ik heb ook regelmatig dat je net lekker 90 of 120 rijdt en dan ineens een of andere droplul blijkbaar 30 moet gaan rijden. Iedereen ineens hard remmen.. en vervolgens lijkt er niks aan de hand en kun je weer 120. Ik snap nooit wie er zo nodig ZO hard moet afremmen :confused:

Ik ken overigens geen snelwegen in nederland waar je weer terug mag naar 150? ;)

20. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha lol wat een onzin :+

Waar ik woon heb je een kruising in een 30km zone waar veel (school)fietsers rechtdoor moeten, als ik daar van rechts zou komen met de auto en er jaagt een fietser bij mij in de zijkant (niet andersom, ik bij de fietser erin) en breekt z'n arm dan weet ik toch zeker dat ik nergens voor op ga draaien, zwakker of niet, rechts voorang is rechts voorrang. Fietsers hebben ook ogen.

Deel Deze Pagina