1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 10 juni ... gaan jullie stemmen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 5 jun 2004.

?

Ga jij stemmen voor de Europese verkiezingen?

  1. Ja, namelijk...

    40 stem(men)
    39,2%
  2. Nee, omdat...

    12 stem(men)
    11,8%
  3. Weet ik nog niet.

    6 stem(men)
    5,9%
  4. Ik mag nog niet stemmen.

    44 stem(men)
    43,1%
  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Bos kon geen duidelijkheid verschaffen. Eerst had de PvdA allemaal voorwaarden voor toestemming voor troepen in Irak. Nu zijn die allemaal ingewilligd en dan gaan ze nog lopen draaien, zeg dan gewoon nee en blijf niet zo kutten. Kiezersbedrog heet dat, we zeggen het een, we doen het ander.
     
  2. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb maar D66 gestemd, ze stonden in de peiling op nul zetels en dat vind ik niet helemaal terecht.
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Mja D66 is sympatieke partij imho. Vind Ditrich een van de betere politici. Als ze nou een wat feller werden dan konden ze zo meer stemmen behalen, maarja ze blivjen beetje haken op die oude punten van ze die ze zo graag ingewilligd willen hebben.
     
  4. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Groen Links staat bij de stemwijzer test bij in het rood, ver in het rood en is dus geen optie :+ Heb verder bar weinig verstand van politiek. De enigste reden waarom ik voor VVD zou kiezen is omdat die samen met LPF bovenaan in de lijst stond bij stemwijzer.nl. Overigens merk ik weinig van wat er buiten Nederland gebeurt, dat ligt vast en zeker aan mij maar ik vind stemmen voor Europa niet zo belangrijk als stemmen voor Nederland. Daarom koos ik voor PVD, dieren worden niet alleen in Nederland mishandeld in heel Europa, hun primaire doel is dus het helpen van dieren, iets wat je van Groen Links niet kan zeggen :)
     
  5. Ik ben het met je eens dat van Aartsen eruit moet. Wat een slome, saaie stem heeft die man |:-
    Het word tijd voor een wat jongere uitstraling. Denk bijvoorbeeld aan Esther Rommel
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik weet het niet :) moet inderdaad verjonging komen, alhoewel ik zalm ook buitengewoon goed vind. Ik heb Esther nog niet gehoord dus ik weet niet of die stand kan houden :)
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    D66 toch een zetel _O_ Is mn stem toch niet voor niks geweest *)
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Hordo, zoals de partijen uit de coalitie zeggen, europese verkiezingen hangen niet samen met nationale verkiezingen dur waar ging dat flauwe gebakelei over?

    Onduidelijkheid van de coalitiepartijen, die niet hadden verteld aan Bos wat de stand van zaken was is de oorzaak van het niet ja of nee kunnen zeggen. De voorwaarden van de PvdA zijn altijd gelijk gebleven, of de coalitiepartijen daar nu aan voldeden was nog neit duidelijk, dus kon Bos alleen zeggen wanneer ze het wel en niet goedkeurden wat hij ook deed. Een kijkje op de PvdA site is al genoeg om te weten hoe de PvdA er over denkt.

    Had Jan Peter van het CDA niet zo fatsoenlijk kunnen zijn het gesprek met Bos een dag eerder te plannen? Dan had bos voor 14:00 uur vandaag al een antwoord kunnen geven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2004
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Maak het nou ff man. Ze zeggen we willen dit, dit, en dit en dan vinden we het ok om troepen te sturen. Nu is die shit er en dan kunnen ze niet zeggen van ok woord is woord we steunen het nu?
     
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat gezeik over Irak had niks met de Europese verkiezingen te maken. Dat is een binnenlandse aangelegenheid. Echt bullshit dat het bij deze verkiezingen betrokken is.
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm, ben totaal niet tevreden met de uitslag. Ik snap er geen sikkepit van. Het CDA maar een zetel eraf??? PvdA groeit met een zetel???Hoe kan dat?? De twee grootste labbekak partijen van Nederland die de grootste blijven?? Met name de PvdA had ik graag zien verdwijnen, de reactie van wannabe politician Wouter Bos (loser) is ook weer eentje om in te lijsten: 'dit is de eerste maal dat het CDA onder premier Balkenende verliest. Dit is een signaal dat de kiezers diens beleid beu zijn'. Bah. Ik kots van dze samenstelling. Ik had liever een verdere uitdieping van links en rechts gezien omdat in deze hoeken nog enigszins interessant gedacht wordt. :mad:
     
  12. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh nee, het is het spook Wouter Bos! Waar zwengelt hij nu naar toe? Een beetje rechts of een beetje links vandaag?

    Balkenende mag dan een sukkel zijn, Bos zwengelt overal naar toe, zo kan ik ook kiezers krijgen. Bos is gewoon een politieke hoer...

    Enfin, als ik mocht stemmen: VVD
     
  13. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Mijne ook niet, D'66 is echt mijn partijtje _O_ en niet, Walrus, VVD zoals jij dacht....

    @ Walrus:Maar de PvdA weet gewoon dat een groot deel van hun kiezersachterban tegen een verlenging van de Irak missie is. Misschien heeft het concreet weining met Europa te maken maar als Bos - nog voor de EP verkieziezingen-tegen de zin in van een deel van de achterban toch de missie verder had gesteund had dat hem zeker stemmen gekost als 'afstraffing'. Je kan dit slim noemen, tacktiek en een teken dat hij een grote politicus is, ik noem het kiezersbedrog en manipulatie; een hele grote groep PvdA kiezers die de politiek niet zo nauwgezet volgt gaat ervan uit dat de PvdA tegen is en als je dan toch met de verlenging instemt om het mandaat van de militairen te steunen dan pleeg je daarmee in mijn ogen verraad aan je eigen achterban. Heb dan de ballen om 'NEE' te zeggen tegen de verlenging maar stel je dan niet zo vaag en onduidelijk op. Want was het niet Bos die in de campagne van de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen pleitte voor een minder onduidelijke en besluitloze politiek met meer connectie met het 'volk'?

    En als laatste, hoewel ik het met een boel van zijn stanpunten oneens ben, bewonder ik wel de debating-kwaliteiten van Wouter Bos alsmede zijn vernieuwende aanpak binnen de PvdA en in de Tweede Kamer. :cool: Ik respecteer hem als persoon en zal hem dus ook nooit als 'laffe hond' of met woorden van gelijke strekking betitelen zoals sommigen anderen hier doen. Anyway, een reputation point voor jouw erbij, Walrus, omdat je zulke uitgebreide antwoorden geeft en zo het debat levend houdt. ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2004
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Amen _O_ thnx Jordi
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    .

    Die voorwaarden zijn lang niet allemaala ingewilligd. Voor Bos bleken de veiligheid van de troepen en de vorm van de bijdrage een breekpunt. Natuurlijk had ik van de PvdA graag hetzelde gehoord als van de Sp (de partij waar ik dan ook op gestemd is) maar de PvdA is nu eenmaal minder stellig en eerder bereid tot compromis.

    Het zou kiezerbedrog zijn als de PvdA duidelijke voorwaarden stelt, vervolgens vooraf ja of nee roept en dan na het horen van de plannen een ander idee zou hebben.

    Gelukkig hebben we nu een kabinet dat ontstaan is zonder kiezersbedrog.........

    Wouter Bos een politieke hoer noemen vind ik lachwekkend. Wouter Bos staat voor het programma van de PvdA en dat is linkser dan veel mensen je doen geloven. Op veel punten denken zij er net zo over als de Sp maar ze zijn niet meer gericht op complete staatsvernieuwing maar op haalbare sociale verbetering binnen het huidige systeem.

    Als een partij zich schuildig maakt aan politiek hoereren dan is dat de LPF die zeer conservatief is maar vreemd genoeg ook steeds linkse dingen roepen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2004
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

    Nouja ik vond het ook niks hoor. Van de 26% Limburgers die gingen stemmen, heeft weer 46% op meneer Camiel Eurlings gestemd (zijn kop zie je hier echt overal, bah). Wat zien mensen toch in CDA? Ik citeer van www.camiel.com de 10 standpunten van onze Camiel:

    » 1. Eigen plek in Europa
    » 2. Veilig Europa
    » 3. Welvarend Europa
    » 4. Krachtdadig Europa
    » 5. Betaalbaar Europa
    » 6. Solidair Europa
    » 7. Schoon Europa
    » 8. Groen Europa
    » 9. Waardenvast Europa
    » 10. Sterk Europa


    Ahum....fijn, zulke vage uitspraken.
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    CDA stemmers zijn volgens de traditie zeer fanatiek en hadfden het meest aan een grote opkomst. Het CDA is supervaag en tegenwoordig zodanig conservatief dat het welhaast lachwekkend is. In Limburg ligt het aantal Christelijk kiezers ver boven het gemiddelde wat dus tot uiting komt in het stemgedrag binnen die omgeving.
     
  18. Aan zulke punten heb je toch helemaal niets! Wie wilt dit nou niet. Wat we willen bereiken is niet belangrijk, het gaat erom hoe we dit willen bereiken!
     
  19. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap ook uberhaupt niet dat het CDA bijvoorbeeld tegen het homohuwelijk is. Ik vind dat zulke discriminatie, ongelooflijk dat men dat openbaar durft te zeggen.
     
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Tsja, je bent christelijk of niet he...
     

Deel Deze Pagina