1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 10 juni ... gaan jullie stemmen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 5 jun 2004.

?

Ga jij stemmen voor de Europese verkiezingen?

  1. Ja, namelijk...

    40 stem(men)
    39,2%
  2. Nee, omdat...

    12 stem(men)
    11,8%
  3. Weet ik nog niet.

    6 stem(men)
    5,9%
  4. Ik mag nog niet stemmen.

    44 stem(men)
    43,1%
  1. Ik stem voor VVD.

    Vooral de standpunten die de VVD inneemt op Europees niveau, komen overeen met mijn eigen gedachten over bepaalde zaken.
    Maar ook wel op landelijk niveau maar daar zit ik net tussen de VVD en de D'66

    Van stemwijzer word je inderdaad niet veel wijzer. Ik vind die vragen een beetje onduidelijk. Bij elke vraag heb ik het "Ja, maar ..." gevoel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2004
  2. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    jup idd, maar goed. ik kwam bij de vvd uit en als ik zou mogen stemmen zou ik daarop stemmen:).. zucht die 7 maandjes
     
  3. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Wie niet stemt mag niet klagen over dingen vind ik. Stemmen is het middel om in een democratie te participeren dus laat je stem in ieder geval horen. _0/

    Zelf volg ik nu momenteel Paul van Buitenen van Transparant Europa; deze klokkenluider ( hij heeft fraude binnen de EU ontdekt) heeft zoveel ellende moeten doorstaan na zijn onthullingen dat ik serieus overweeg om voor hem te stemmen..... zulk lef moet beloond worden. _O_ Maar ik ben er ook nog niet over uit, misschien wordt het ook wel 'gewoon' VVD of D'66 :p Maar ik ga wel zeker stemmen :cool:
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee ik vind niet dat mensen verplicht moeten stemmen. Er zijn genoeg mensen die niet geinteresseerd zijn, die er ook niet veel verstand van hebben. Dan krijg je van die dingen als "Ja ik stem PVDA omdat iedereen daarop stemt". Dan kan je wel zo'n blanco-knop toevoegen, maar dan maken mensen speciaal tijd vrij om te gaan stemmen, terwijl ze toch blanco kiezen. Dan kan je het net zo goed niet verplicht stellen.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Sam stem dan ff op mijn zus ze kan de voorkeurstemmen hard gebruiken

    VVD Nr9 ;)


    www.stemesther.nl :)

    net folders uitgedeeld ... was heel erg leuk!


    Hehehe voor het eerst in mijn leven Ja .... vorige keer (gemeenteraad) stemde ik op me zelf :+
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  6. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Tja als je zo denkt verandert het idd niks nee..:{
     
  7. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Juist daarom moet er stemplicht komen.
    Zodat de mensen die er niets van begrijpen er ook bij betrokken worden.
    Laat ze er achter komen welke partijen het beste bij hun passen.
    Nu nemen de mensen die er niets van begrijpen niet eens de moeite om te stemmen. En dat zijn meestal mensen in achterstands wijken die wel te klagen hebben maar niet eens weten wat bijvoorbeeld de standpunten waren van pim fortyun.
     
  8. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Bedankt voor de site Fardo. Altijd leuk om iets meer dan de naam van de persoon op wie je stemt te weten; Als ik VVD stem.... ik heb mijn keuze nog niet gemaakt.....zal ik aan numero 9 denken. ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    En dat is maar goed ook. Ik vind dat nederland maar eens een stemverplichting moet opleggen. Eeuwen en eeuwen hebben mensen gestreden voor algemeen stemrecht, gaan mensen niet stemmen omdat ze te lui zijn van hun dikke reet af te komen :mad:
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  10. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Well said,

    Ik vind dat ook, als je in Nederland mag wonen, moet je gaan stemmen. Het is verdomme u eigen toekomst. En wanneer je zegt dat de politiek niks doet dan snap je er niet veel van.
     
    1 persoon vindt dit leuk.

  11. De achternaam klinkt niet echt positief :+

    Maar leuk dat je zus bij de VVD zit! Ik zal wel op haar stemmen.
     
  12. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik stem ckr hoor!!! NIEUW RECHTS stem ik op _O_
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nieuws rechts? Hey daar heb ik de site van bestudeerd, ze hebben mein kampf goed gelezen als het om propaganda gaat.

    Ik stem zelf SP of GL, ik moet beide partijprogramma's nog eens herlezen. Dat kost wat meer tijd dan het ene velletje van nieuw rechts.....
     
  14. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    waar slaat dat nou op??? Jij bent gewoon zo'n linkse slappeling zoals wij dat hier zeggen mafkees. Nieuwrechts spreekt mij gewoon aan met een aantal belangrijke punten heb respect voor mijn keuze.. en ga het niet zo belachelijk lopen maken door het meteen te vergelijken met het boek van een monster!
     
  15. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou eigenlijk is het juist wel positief want mensen die een beetje WW2 dingen weten weten wel dat Rommel het heeft weten te schoppen tot veldmaarschalk en een zeer groot leider was. Hij vocht dan wel voor het kwaad maar een slecht mens was het zeker niet hij kreeg zowel respect van eigen partij als van de geallieerden dus misschien toch niet zo'n slechte naam? O-) ;) hehe wel heel erg ver gedacht hoor :9
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja dan vind ik wel dat mensen voldoende moeten worden ingelicht over de partijen. Zolang de mensen weten waar ze op stemmen, vind ik de invoering van stemplicht ok. Maar ik ben bang dat er mensen zijn die maar ergens op stemmen omdat ze het moeten. En daarom moet de regering ervoor zorgen dat de kiezers wéten wat ze kiezen.
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja, namelijk...

    D'66.
     
  18. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik zag laatst zo'n stukje van Zendtijd voor Politieke Partijen en dan van Nieuw Rechts.
    Bwhahahahah wat heb ik me dood gelachen, alles fukking geacteerd en et leek net een propoganda filmpje van oom Adolf 8)
     
  19. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    op die 70% heeft het parlement helemaal geen invloed. Stemmen is inderdaad belangrijk, maar wel op een orgaan dat ook iets kan doen zoals de Tweede Kamer in Nederland. Het Europese Parlement heeft die macht helemaal niet en brengt alleen advies uit.
     
  20. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Haha precies die was echt machtig *) Echt allemaal van die mensen die een heel lulverhaal opdraafden over ontevredenheid en dan op het eind een fractie v/e seconde in de camera keken met een blik van ''zo goed?'' haha |:-

    Echt van die argumenten van ''Euro moet weer gulden worden want het heeft veel te veel geld gekost!!'' Damn net of je het dan weer minder gaat maken, het weordt alleen maar 2x zo duur.. Ach en dan over Turkije enzo, veel te zwart-wit.
     

Deel Deze Pagina