1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

1. CDA

23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

34 stem(men)
    15,9%
  1. TheWalrus

TheWalrus Guest

De kat was er erg van onder de induk..... ahum... pompiedom

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    SP :D

En ik denk dat het kabinet best wel succesvol kan worden hoor, meerdere partijen is juist democratischer. Meer verschillende inbreng, belichting van problemen van verschillende kanten.

Als ze een beetje volwassen gaan reageren kan het best goedkomen.

Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Als er tegen die tijd al een coalitie is gevormd :).... Deze uitslag is namelijk voor elke partij erg moeilijk, of cda met sp (links) of kiezen ze toch weer voor de pvda waar ze het nou niet egt meer op hebben. Sp en CDA wijken erg veel af van elkaar maar cda en pvda zijn ook nog niet egt de beste vrienden, dus ik vraag me af wat het wordt. Ik hoop SP, daar heb ik namelijk op gestemd. Maar dat duurt nog wel ff vrees ik...

4. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is juist het probleem met meerdere partijen in 1 coalitie, de standpunten. Ze willen vaak wel IETS water bij de wijn doen, maar meestal met meerdere partijen is er altijd wel 1 spelbreker in het geheel. Een coalitie met 2 of 3 partijen is veel beter voor een meerderheid/coalitie/kabinet :)

5. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    CDA PVDA zou niet samen gaan, maar met de Christen Unie erbij wordt het voor de PVDA een stuk aantrekkelijker. In verschillende debatten schaarde de CU zich achter de PVDA, en de CU is een uitstekende brug naar het CDA. Tevens zie ik de CU ook wel zitten, een zeer beschaafde en betrouwbare partij.

Ik mag dan wel niet christen zijn, en ik hou niet van geloof in de politiek, toch denk ik dat een CDA PVDA CU kabinet een zeer goed kabinet voor Nederland kunnen vormen waar Nederland op kan bouwen.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Kabinetsdeelname door de SP is nadelig voor die partij. Er moet te veel water bij de wijn als het tot een samenwerking met CDA komt. De meest logische opties:

CDA, PvdA en CU
    CDA, PvdA en SP

7. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    CDA PVDA en SP wordt te groot, die zouden samen een meerderheid van 99 zetels vormen. Voor de SP is het aantal kamerzetels dat ze hebben verworven nadelig voor eventuele kabinets plannen. Ze zijn te links voor het CDA.

Een derde mogelijkheid is CDA PVDA en VVD. Maar ook dit kabinet zou een te groot zetel voordeel hebben. 95 hebben ze samen. PVDA wil eventueel wel samen met de VVD, CDA wil ook met de VVD. De vraag is natuurlijk, wil het CDA en de PVDA deze coalitie.

8. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Heb Groenlinks gestemd. Maar viel dus tegen. SP was mn 2e keus dus is nog wel goedgekomen. Vond Rutte gisteren weer erg irritant met zn laat me uitspreken terwijl hij dat niet bij andere doet. Babytje is het.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Rutte is echt een jankerd inderdaad. Hoe hij gisteren tegen Wilders deed.

10. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Rutte durfde Wilders tenminste op zijn plaats te zetten.
    Wilders met zijn 'cordon sanitaire'... hou toch op!

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    De omgeving is zeker belangrijk, maar toch op een andere manier. PvdV kreeg in Limburg twee keer zo veel stemmen als landelijk. In mijn gemeente kreeg Wilders zelfs nét meer stemmen dan de VVD, terwijl die laatste partij hier altijd de grootste is geweest na het CDA. En dát terwijl die problemen met allochtonen en immigratie, waar Wilders het altijd over heeft, totaal niet spelen hier.

12. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zeer jammer dat D66 3 zetels heeft.. D66 heeft prima standpunten.
    Jammer dat sommige mensen dat niet inzien.
    Wel mooi dat Christenunie zetels heeft gewonnen, Rouvoet is goed wat betreft debateren.

13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Je ziet het compleet verkeerd. Wilders was de grote jankerd aan tafel, hij wilde gewoon uitgesloten worden zodat hij als de grote zielepoot eruit kwam. Rutte maakte juist duidelijk dat hij er gewoon bij hoort, maar dat samenwerking simpelweg niet realistisch is. Tja, kan gebeuren als je een one-issue partij bent met extreme standpunten.

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik ben het niet eens met de VVD, maar ik vond Rutte netjes. Inplaats van zuur erbij zitten sprak hij Wilders aan en gaf duidelijk een mening. Heel anders dan destijds met Fortuijn en de ittende poltici. Ik vidn Wilders echt ongelofelijk. Hij it daar, kraamt onzin uit en meent alles gewoonweg.

Wilders praat in cliché's, zoals dat cordon sanitair.

15. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Dat het maar CDA - VVD - CU en PvdV (Geert Wilders _O_) gaat worden ipv CDA - PVDA :mad: (Bos gaat maar terug naar Shell) en CU...

Had toch al het idee om een van de aanstaande jaren te gaan emigreren, en dat komt als links de komende jaren gaat regeren alleen maar dichter bij!

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het maar niks dat de SP zo enorm groot is geworden. Maar ik ben benieuwd welke coalitie men gaat vormen, het zal moeilijk worden.

17. mark8925

mark8925 Guest

idd. Stel communisten zijn het van de SP.. gek in hun kop8)

18. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Zegt genoeg over het aantal simpele zielen in Nederland.

19. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    onderbouwing...

Ik vind dat de SP wel goede standpunten heeft.
    Ik hoop ook dat er een kabinet van CDA en PVDA en CU komt.
    Hiervoor moeten CDA en PvdA zich openstellen voor elkaars standpunten, want als ze te weinig willen geven/nemen dan zal het niets worden.

De SP moet er nog maar even uitgehouden worden, want samenwerken met het CDA gaat echt niet lukken. Bij de volgende verkiezingen zal Nederland wellicht klaar zijn voor een links bewind.
    Ik zou wel eens willen zien wat dat oplevert. Want veel rechtse kiezers zeggen dat dat nooit goed kan gaan, maar ze hebben nog niet meegemaakt dat dat is gebeurt. Als enige voorbeeld hebben we paars, maar ik vind dat dat appels met peren vergelijken is.
    De samenleving is nu heel erg intolerant, door mensen als Wilders zal dat alleen maar erger worden. Je schiet er niets mee op door illegalen het land uit te zetten, de islam te onderdrukken en alle moslims te discrimineren.
    Als je aanslagen op je dak wil, dan moet je zo beginnen.
    Je hebt meer wat aan een verzoeningsbeleid, dat ze ondersteunt, maar tegelijkertijd ook aan werk helpt en voor ze opkomt.
    De economie trekt toch wel aan, daar heb je echt geen rechts kabinet voor nodig.

20. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik ;)

Deel Deze Pagina