1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Of ze willen het graag zo houden ''voordat het te laat is'' en stemmen preventief Wilders.. Zo kan de gedachte bij die mensen toch ook zijn ? *en nee, ik heb er niet op gestemd :9
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Dachten ze echt dat Wilders er wat aan gaat doen dan? Hij komt vrijwel zeker niet in een kabinet en 95% van z'n programma zijn populistische onhaalbare standpunten. Het enige wat de Wilders stemmers hebben bewerksteligd is het voorkomen van een rechtse regering met een grote CDA/VVD en CU.
     
  3. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32

    Hahaha prachtig. Maar gelijk heb je hoor. Over 4 jaar kunnen we weer puinruimen.
     
  4. mark8925

    mark8925 Guest

    Waarom? Ik vind dat Wilders wel goede ideeen heeft.. Sommige zijn té extreem. Maar het merendeel ben ik het wel mee eens.
     
  5. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Woon je ook in een gemeente zonder een moskee, en waar het percentage moslims te verwaarlozen is?
     
  6. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie vinden het dus goed dat NL miljarden euro's naar andere landen stuurt terwijl in eigen land meer geld nodig is?
    Eerst maatschappelijke problemen in EIGEN land oplossen, en dan erbuiten! Merendeel van het geld verdwijnt ergens...

    Dat is ook een van de standpunten van Wilders, en ben ik het volledig mee eens!
     
  7. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Hebben ze dat even goed gedaan. Rutte moet ik namelijk van kotsen. Links is beter en dat vinden er veel zo te zien.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, een aantal mensen die hier Wilders stemmers voor simpele zielen uitmaken, zijn imo zelf geen haar beter. Wilders zou generaliseren, en alle islamitische mensen over één kam scheren. Gelukkig doen ze dat hier zelf niet door alle Wilders stemmers voor simpele zielen uit te maken.
     
  9. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Nederlanders een voorrecht hebben om in zo'n welvarend land te wonen. We profiteren van alles, en gooien met ons geld. Natuurlijk leven er mensen in Nederland onder de armoedegrens en natuurlijk moet daar geld voor vrij worden gemaakt. Maar Nederland heeft een voorbeeldfunctie. Ik wil dat het niet alleen goed met Nederland gaat, maar dat het goed met de hele wereld gaat. Ik hoef als Nederlander niet op het hoogste schavot te staan, en naar de rest van de wereld roepen: "kijk is hoe goed het met ons gaat".

    Enkele arme landen hebben het gewoon nodig om financieel gesteund te worden. Een taak van NL is de corruptie zo veel mogelijk te vermijden, en zorgen dat dat geld goed terecht komt. In een later stadium zal Nederland er zelf financieel de vruchten ervan plukken.

    Vind je het niet een klein beetje opzienbarend dat Wilders grotendeels zijn stemmen heeft gehaald in kleine gemeentes, waar de Islamitische bevolking nihil is?

    /Mod Gebruik voortaan even de edit-knop -/- Kameo
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zoals Goiz al aangaf, het heeft denk ik met je gemeente te maken. Gouda heeft rond de 70.000 inwoners. Gouda heeft +/- 10.000 niet westerse allochtonen. In Gouda zijn totaal 3 moskeeën. In een westerse buurt hebben ze tegenover een rooms-katholieke school een islamitische school geplaatst. Dit heeft in de buurt voor veel overlast gezorgd en een trek van niet westerse mensen naar de wijk. In Gouda zijn een aantal probleembuurten zoals de Korte Akkeren, de Oosterwei, Kort Haarlem en Goverwelle. Dit zijn buurten waar veel problemen zijn met jongeren van een niet westerse afkomst.
    Een bekende van mij is actief bij de politie in Gouda en daar hoor ik vaak bepaalde zaken van. Zo is de verhouding niet westerse mensen - westerse mensen waarmee de politie te maken heeft rond de 6 a 7 op de 10.
    Het winkelcentrum in Bloemendaal heeft overlast van niet westere jongeren, het centrum in Gouda heeft overlast van niet westerse jongeren.
    Het hangt inderdaad van de gemeente af.

    Mee eens. Mensen die stemmers van Wilders over één kam scheren en uitmaken voor debiel, zielig en rascistisch, dat is pas generaliseren.
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees je ubergaupt wel wat ik zeg. Gouda, 7,4% stemt op Wilders, goed, begrijpelijk. De gemeente waar ik in woon staan geen moskees, en er wonen amper Moslims. In mijn gemeente heeft 8,1% gestemd op Wilders. Is dat niet opvallend? Ik weet nu al welke boeren op Wilders hebben gestemd. Heeft niets te maken met generaliseren, maar kennis van zaken.

    In Amsterdam is er kennelijk amper overlast van allochtonen, slechts 4,5 heeft Wilders gestemd.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het zelf ook logischer dat iemand die in een gemeente woont waar dit soort zaken aan de gang zijn op Wilders stemmen, maar ik denk dat veel mensen in gemeentes waar dit niet het geval is, naar een landelijk niveau hebben gekeken. En dan zien ze wel de moskeeën en wel de steeds groter wordende groep niet westerse mensen, dan zien ze wel de opkomst van zaken zoals de islam etc.

    Over niet lezen gesproken, je draait anders aardig om Arjan zijn reply heen met deze reply.
     
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik draai nergens om heen, ik weet precies wie hier willen dat 'die vuile buitenlanders moeten oprotten'. Terwijl ze ze nooit tegenkomen. En als er al problemen zijn, dan komt dat door die geschoren koppies met hun grote bek.

    Je vind mij generaliseren? Mij best.
     
  14. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Waar heeft die man het over :confused:
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan het alleen maar eens zijn met ramon. Ik vind stemmers op Wilders idd vrij simpel, om dit punt even te onderbouwen.

    pvdV is een one issue partij, met als issue de islam en alles overheersende opkomst die onsch westersche landje vreselijk in gevaar brengt, hoezo angst zaaien een mooi meevaren op de massa hysterie die ontstaan is na 9-11.

    Speerpuntje 2 (wat direct in verbinding staat met het grote punt). Nederland zijn oer hollandsche gezicht terug geven.

    En hoe doet ie dit alles.. Met een partij programma dat gebaseerd is op veramerikanisering. Grappig niet ? Nederland zijn gezicht terug geven door het te veramerikaniseren.

    En dan stemmen om "Nederland te beschermen" (ik zeg niet dat dit voor iedereen geld maar ik durf met grote zekerheid te zeggen dat dit voor het overgrote deel geld) op deze man vind ik idd vrij simpel
     
  16. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ronduit geweldig.
     
  17. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    spreek voor jezelf:x
     
  18. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
  19. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een zeikerds hier. de overwinning van wilders is wel erg slecht op de maag gevallen bij een paar van jullie. ooit wel es eraan gedacht dat mensen ook op wilders stemmen vanwege zijn andere standpunten? ik vind het een beetje asociaal van jullie om wilders-stemmers over een kam te scheren.
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    andere standpunten :emo:.. Verhoging van de snelheid zeker ?.. dicht bouwen van het groene hart ? of toch z`n geweldige Europa standpunt , objectief gezien slaan zijn punten als een tiet op een drumstel. Maar even dit terzijde.. Iedereen schreeuwt moord en brand omdat de sp opgekomen is dingen als 40 jaar terug in de tijd etc en dat is dan niet zielig ?
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006

Deel Deze Pagina