Zeg ik dat hij dat zegt ? ik vul even in op basis van de punten uit het programma van Wilders. En natuurlijk kunnen mensen het eens zijn met zijn plannen, dat ontken ik ook niet. Maar zijn plannen zijn vrij onreeel en poplistisch gewouwel
Ja geweldig belasting verlagingen helemaal mee eens. En waar gaan we het mee doen ?. Geld weg halen bij ontwikkelings hulp. Iets wat ik persoonlijk schandalig vindt. 1 van de weinige gevallen wat maar deels haalbaar is maar wat mij op sociaal vlak volledig in het verkeerde keelgat schiet (maar dat is persoonlijk)
Minder geld naar brussel: Domweg niet haalbaar en wat te denken van de eventuele handelsproblemen dit gaat opleveren , en subsidie gelden die we mislopen. Hij is net ff te laat zegmaar.
Meer asfalt : zoals rouwvoet het mooi zij. Files worden er niet minder door, hooguit breder verder is dit slechts symptoom bestrijding en niet aanpakken van het werkelijke probleem. Een tijdelijke en hele dure "oplossing" dus..
Strenger straffen : Leuk en aardig. Kijk voor de grap naar Amerika hoeveel nut dit briljante systeem heeft .
Hogere snelheden. Hoe wil hij dat met de c0 2 uitstoot doen (kyoto verdrag om maar een kleintje te noemen) ? Laat staan de onvermijdelijke stijging van verkeersdoden. Gevalletje van :"NIMBY"(not in my backyard) oftewel : geweldig zolang het maar ver van mijn huis blijft.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Elk programma heeft zijn haken en ogen en geen enkele partij heeft 100% haalbare doelstellingen dit geld voor zowel links als rechts. Maar Wilders maakt het toch wel heel bont.
edit: Typo
Laatst bewerkt: 23 nov 2006