1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    PVDA is echt een r*kpartij met popi Bos.

    CDA zou dom zijn als ze met PVDA in zee gaan. Hoevaak heeft Bos die Potter wel niet zwart gemaakt met uitspraken etc? Laat die Bos maar linksliggen.

    Mochten er nieuwe verkiezingen komen, dan hoop ik dat er meer zetels voor rechts komen.
    Ik weet zeker dat Wilders dan nog meer zetels gaat krijgen.

    Nu heb je ook weer zo'n kwestie over agenten naar Marokko. Dat slaat werkelijk nergens op! Dan kunnen ze die jongeren beter snappen ofzo. Veel van hen doen hier aan criminele activiteiten. Ik vond het dus zeeeeeeer goed van Wilders om te zeggen dat ze dan maar criminele marokkanen een enkeltje terug sturen ipv NL agenten daar op vakantie sturen wat WIJ betalen.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2006
  2. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens, wat me ook op viel is dat de ""Haagse agenten op stage in Marokko"" nieuws pas na de verkiezing in het openbaar werd gezegt.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2006
  3. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    *wat wij betalen van onze zuurverdiende belastingcentjes

    :+
     
  4. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Zolang je niet weet wat het programma, van die agenten in Marokko, inhoudt moet je er niet over oordelen. Je beter verdiepen in een cultuur waar je veel mee te maken hebt in Nederland om zo het probleem bij de wortels aan te pakken is altijd beter dan continu mensen naar Marokko te sturen en niks op te lossen. Sowieso zou dat de staat nog altijd een flinke duit kosten. En wat doe je met 2e/3e generatie jongeren die alleen Nederlands zijn? Wat dat betreft vind ik dat Wilders hier een heel slap argument heeft zolang niet 100% duidelijk is wat precies het doel en de succes ratio van het programma is.
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Het heeft er integendeel tot wat jij denkt wel degelijk héél veel mee te maken mijn beste.
    Dat is het beste bewijs dat het bij jullie in de ziektezorg niet al te best aan toe gaat nietwaar....mooi op een lijstje blijven wachten tot je kan geholpen worden,en ondertussen maar hopen dat je niets ernstigs overkomt.
    Zo besparen jullie véél miljarden per jaar,allemaal op de rug van de bevolking die dan hiervoor naar belgië komt,en waarvoor ik hier dan weer mijn deel mag bijdragen tot de gezondmaking van die zieke nederlander......

    O,zo een beetje kortzichtig van jou kant aangezien jouw regering óók de volle verantwoordelijk draagt om aan iedere nederlander de kans te geven om hogere studies aan te vatten én af te ronden.
    Het numerus clausus dat bij jullie hier gehanteert wordt is dan ook verwerpelijk aangezien uiterst getalenteerde studenten hierdoor uit de boot vallen en gedwongen zijn een andere studierichting te kiezen of om een jaartje te wachten alvorens terug hun kans te wagen ,of ze komen hier in belgie studeren.....

    Ik vindt het een probleem dat die rijke nederlanders hier die prijzen van het vastgoed zodanig omhoog jagen dat de gemiddelde inwoners uit die gemeenten zich daar géén huis meer kunnen veroorloven wegens onbetaalbaar.
    Zij dragen bovendien haast niets bij aan de maatschappij aangezien zij belastingen in nederland betalen op hun werk ,wat lager ligt dan in belgie,en dit terwijl zij uitsluitend hier wonen om de jaarlijkse vermogensbelasting te ontvluchten die er in nederland op een fortuin geheven wordt.
    Kortom , diegene die het gemakkelijk zouden kunnen betalen en die niet op een euro meer of minder moeten zien lichten als het ware zowel de belgische als de nederlandse samenleving op en dit alleen tot hun eigen voordeel.....
    En hun motto is "veel te veel is nog niet genoeg"....

    Mooi zo, in de eerste periode is dit doenbaar ,en deze periode hangt af van het aantal jaren dat je al gewerkt hebt zeg maar zo'n 800 euro per maand maximum.
    En nadien val je terug op een kleine300 euro per maand...inderdaad ,net te weinig om van te kunnen leven,maar ook nét te veel om dood te gaan....
    Dus wees maar blij dat het bij jullie op dit gebied iets beter is,wij betalen véél meer aan belasting dan jullie en krijgen er véél minder voor terug....

    En zij die pech hebben om na zeg maar 30 jaar arbeid hun baan te verliezen en die nergens meer aan de bak kunnen komen wegens te oud,of zij die door een werkongeval de invaliditeit ingedrongen worden hebben dus volgens jou géén recht op een zorgeloos bestaan....
    Ze moeten maar zien dat ze zuinig zijn met wat ze krijgen om het einde van de maand te halen met een uitkering die zowat hetzelfde blijft en dit terwijl de levensduurte jaar na jaar stijgt...
    Zij hebben dus wat jou betreft geen recht op een kommerloos volwaardig leven zonder financiële zorgen.
    En géén mens zal jou komen vertellen dat hij in armoede leeft mijn beste,daar zijn de mensen ondanks alles te trots voor....

    Daar dient immers een forum voor mijn beste, ik geef je méér om over na te denken .......
    En wat de eerste zin betreft,begin met jezelf...dan kom je al een eind in de goede richting
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    moeten mensen eerst verhongeren dan voor we ze gaan helpen? En wat is precies jou begrip van verhongeren, want ik vind 10% van de bevolking onder de armoedegrens in Nederland ookal ernstig veel. Ja, tuurlijk het kan erger als je naar Afrika kijkt, maar wij zijn een welvarend land. Als er mensen naar een voedselbank moeten voor eten, noem ik dat wel verhongeren.

    tis niet automatisch zo, maar jij laat het lijken alsof het hier allemaal zo rooskleurig is. Ik weet niet hoe de situatie in een ander land is, maar 'wij hebben de hoogste uitkeringen', betekent niet dat dat dus ook voldoende is.
    Het leven is hier weer duurder, dus dat zijn wel dingen die je tegen elkaar kunt afwegen. Het wedstrijdje noem landen waar mensen met een uitkering meer overhouden is dan ook snel uitgespeelt, aangezien je hier met een uitkering niets of nauwelijks wat overhoud; sterker nog, veel mensen kunnen er niet van rondkomen.

    Verder is een uitkering echt niet zo op hoge kosten gebaseerd; uitkeringen zijn vaak juist constant en als de ziektekosten ineens met 10% stijgen, betekent dat niet dat de uitkeringen ook omhoog gaan, dus dat is geen argument. Bovendien.. genoeg stimulans om een baan te vinden? Ik weet niet waar je die vandaan haalt, maar bewijs zul je er niet voor hebben. Je wordt door rechtse kabinet juist helemaal niet geholpen een baan te vinden.
    Ik vind een bonus van een links kabinet heel wat meer stimulans om een baan te vinden, dan het 'inhouden' van rechts.

    Het spijt me zeer, maar als je niet echt weet waar je over praat zeg dan ook niet dat andere mensen het hier zo goed hebben. Das altijd makkelijk gezegd met een dikke portemonnee.
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    O,kijk eens even om je heen zou ik zo zeggen...en hoeveel luxe-artikelen kan je zoal om je heen zien staan met een enkele blik.......



    Tja vriend, dat dreigt op langere termijn toch wel even onbetaalbaar te worden...
    Alles stijgt maar in prijs , behalve lonen en uitkeringen , en jouw vriendjes van de voorbije regering maar zeggen dat het loon niet mag stijgen om de concurrentiekracht niet te ondergraven , en dit terwijl de bedrijven jaarlijks mega-winsten binnenschrapen en bij een iets minder jaar er niet voor terugdeinzen om mensen te ontslaan teneinde hun winstmarges voor het jaar nadien terug te vergroten....

    Een beetje een kleine gedachte mijn vriend.....als je tegenwoordig niet beschikt over een eigen auto maak je al direkt 50% minder kans op een baan...

    Ja genoeg stimulans, óók voor diegene die keer op keer afgewezen worden, hoe lang hou je zoiets vol denk je ......
    Ja dumpen op de rand van de armoede , en als ze daar niet meer weg geraken maar zeggen dat het aan hunzelf ligt,mooi sociale gedachtengoed...
    En diegene die hier verantwoordelijk voor zijn blijven hun mega-winsten maar vrolijk opstapelen en krijgen er van regeringskant uit nog ettelijke fiscale en para-fiscale cadeaus bovenop.

    Ja, geef ze een schep en een emmertje mijn beste, mooie stimulatie...
    Mag ik je verwijzen naar het belgisch congo van de jaren 50 , uiterst welvarend land, zowat het rijkste in afrika dank zijn hun minerale rijkdom...
    In 1960 tot onafhankelijk land zaire uitgeroepen en alle belgische bedrijven geconfisqueert door de staat.
    En nu heten ze terug congo na al die jaren van vechten en staatsgrepen, totaal berooid en alle economie verwoest,of je ze nu geld of materiele hulp verleend , nooit zullen ze ginder iets opbouwen omdat het onderlinge stammenconflict ginds belet om een democratische beleid uit te bouwen....
    Zie dat feit maar onder ogen ...wat je ginds ook doet, het is volkomen hopeloos en ontoereikend.
     
  8. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind je opmerkingen in deze draad best verstandig svennies, maar hier vlieg je toch echt verschrikkelijk uit de bocht. Zou het feit dat congo geen evenwichtig politiek systeem heeft misschien juist zo zijn, doordat ze jarenlang uitgebuit zijn door belgie en daardoor geen zelfstandige politieke gescheidenis heeft kunnen opbouwen? In nederland zie je dat ook veel, trouwens: een voormalige onderdrukker die zijn (relatief) pas losgelaten bezit een gebrek aan zelfstandigheid verwijt. Ik schaam me elke keer weer als ik dat lees.
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, deels moet ik je hierin gelijk geven,ook al is dit gebaseerd op twee stammen.
    Namelijk de hutu's en tutsi's ... de eerste bevatten de meerderheid van de congolese bevolking , en de tweede ,de minderheid dus zijn diegene die hier in belgie hogere studies hebben gevolgd en diegene die destijds de macht in het beginnende zaire aan zich toetrokken.
    Eigenlijk vlieg ik hier niet uit de bocht mijn vriend, het is het onevenwicht tussen beide stammen die het hem gedaan heeft...
    Ze hadden destijds een héél capabele industrie tot hun beschikking dank zij belgie ,en hun onafhankelijkheid was eigenlijk het begin van een hele reeks burgeroorlogen die méér dan 40 jaar hebben geduurt en waarbij de hele economie van het land ten gronde werdt gericht.
    Ze kregen destijds hun vrijheid , alhoewel we toen terug alles onder controle hadden .... ze hebben het zelf verneukt mijn beste, het kan hard klinken maar het is de waarheid,niet belgie maar wel hun onderlinge twisten en hang naar de macht hebben dit mooi land ten gronde gericht.
    Mobutu destijds heeft met zijn clan óók zijn deel bijgedragen tot de vernietiging hiervan aangezien hij in iedere transactie zijn deel kreeg uitbetaald,en los hiervan stond hij vrijwel jaarlijks op belgische bodem om financiele compensaties te verkrijgen en militaire hulp tegen de rebellen van kabila en vertrok hij telkens weer met heeldere valiezen vol geld en de militaire bijdragen die belgie hier voor hem verrichtten waren telkens een druppel op een gloeiendhete plaat aangezien wij niet meer officieel konden tussenkomen....uitgezonderd enkele speciale operaties....
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  10. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0

    Alsof belgie niets te maken heeft met het plotselinge machtsvacuum dat is ontstaan. Iedereen kan voorspellen dat er een hevige machtstrijd ontstaat nadat een land jarenlang is onderdrukt. In de overgang van onderdrukking naar vrijheid heeft belgie gewoon niet goed gehandeld. Natuurlijk, spelen er een reeks factoren mee waar belgie geen invloed op heeft gehad, maar als je als land een ander land jarenlang op dubieuze gronden tot je bezit rekent, dan mag je zelf ook wel eens het boetekleed aantrekken voor de huidige situatie die is onstaan. Alles wat nu gebeurd komt voort uit de geschiedenis en belgie heeft een niet zo fraaie rol in die geschiedenis gespeeld. (dit geld overigens ook voor andere landen met kolonies zoals Nederland)
     
  11. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij duidelijk wat de bedoelingen zijn van Gerard Bouman (Korpschef). Hij heeft het duidelijk uitgelegd wat zijn bedoeling is van ze programma.

    Haagse agenten in Marokko op stage

    De Haagse politie heeft 25 wijkagenten voor enkele weken naar Marokko gestuurd voor een stage. Doel is om de cultuur beter te leren kennen om zo beter te kunnen omgaan met Marokkaanse probleemjongeren.

    Korpschef Gerard Bouman van de politie Haaglanden zegt vandaag in het Algemeen Dagblad dat het belangrijk is om met Marokkaanse politieagenten te spreken en om de cultuur op te snuiven. Alleen zo kunnen problemen in de Haagse wijken op een goede manier worden opgelost.

    De aanpak van Marokkaanse probleemjongeren heeft topprioriteit. Bouman: ''Maar de aanpak is niet eenvoudig. Die jongens gedragen zich niet als autochtone Nederlanders, ze dwepen met de Marokkaanse cultuur. We vinden dat wij die cultuur dan ook moeten kennen. ''

    In Marokko geloven ze nauwelijks dat Marokkaanse jongeren in Nederland zoveel overlast veroorzaken. ''Hún Marokkaanse jongeren gedragen zich niet zo.''

    Indruk maken
    De korpschef reageert ook op de vraag waarom Haagse agenten naar Marokko moeten terwijl de Marokkaanse probleemjongeren uit Den Haag in Nederland geboren zijn. ''In Marokko liggen wel hun wortels. Als onze mensen laten zien dat ze zich in de achtergrond van die jongens hebben verdiept, maakt dat indruk. Ze voelen zich serieus genomen. Dan kun je een begin maken om hun gedrag te veranderen.''

    Bouman zegt meer te willen doen dan alleen arresteren en vastzetten. ''Áls ze in de fout gaan, zijn we keihard. Maar je moet ook preventief denken. Een voorbeeld: sommige jonge Marokkanen laten zich kwetsend uit over joden. Wij hebben in Marokko gezien dat daar de synagoge naast de moskee staat. Als we dat hier aan die gasten vertellen, slikken ze wel even.''

    De Haagse korpschef benadrukt verder dat de stage alleen niet genoeg is. Volgens hem is het korps niet multi-etnisch genoeg. ''Er moeten meer Marokkaanse agenten worden aangenomen. Om de multi-etnische stad met dito problemen te begrijpen, moet het korps een weerspiegeling van de samenleving zijn.'Een volledig wit korps kán niet in deze stad.''

    Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/70757


    En wat iedereen de van vind moeten ze zelf weten.
    Maar ik ben het met Wilders eens, het is gewoon te triest van worden dat de agenten helemaal naar marokko moeten een paar weken lang om in nederland de marokkaanse probleemjongeren aan te pakken.

    Dan heb ik liever dat de regering de belasting geld ergens anders aan besteedt dan aan die agenten die ze naar marokko sturen.

    En mocht het ook daadwerkelijk werken net wat jij zegt dan is het toch te zielig van worden dat die marokkaanse jongeren dan nog steeds niet aan de nederlandse cultuur heeft aangepast.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2006
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat een belachelijk bericht over die agenten zeg.. :|

    Echt geen ander woord voor dan belachelijk.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Is dat relevant hier? Omdat ik het beter heb moet een ander het ook maar beter hebben? o_O



    Je onderschat het Oosten. Ja we kunnen onze lonen laten stijgen, alleen maar dat vervolgens alle bedrijven naar het Oosten toe verhuizen. En ja, dan worden de rijken inderdaad rijker aangezien we dan nog alleen maar behoefte hebben aan hoog opgeleide mensen in Nederland. Maar de linkse rakkers onder ons kijken niet verder dan hun kikkerland groot is.

    Als je keer op keer wordt afgewezen, dan schort er toch iets aan jezelf, anders zou je wel worden aangenomen nou is het niet? Het enige wat hier tegen werkt is meer banen creeeren, en dat is nou precies wat VVD/CDA voor elkaar hebben gekregen. En daardoor is de werkeloosheid in hun periode ook significant gezakt. Jij kiest voor betere uitkeringen, ik kies voor minder werkeloosheid. 3 keer raden wat beter is op de lange termijn. ;)


    Ook onder het belgisch regime was er al meer dan genoeg onrust onder de bevolking, de trigger was alleen dat Belgie zijn handen terug trok na de zakken te hebben gevult. En frapant dat je nu ook weer zegt dat Belgie alleen de minderheid heeft hoog opgeleid, en zich dan terug trekt? Dat is niet iemand leren vissen, dat is 1 persoon in de buurt leren vissen waar vervolgens de rest van de buurt bij moet komen bedelen.
     
  14. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie mijn post daarover op de vorige pagina.
    Geert Wilders gaat er tenminste tegenin. Die anderen zeggen ja en amen. Verschrikkelijk dit land gewoon met politiek en veel meer!!!
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Oh over die agenten vergeten. Anyway als dat werkt dan ben ik er niet op tegen. We zullen wel moeten, door een jarenlange linkse regering is dat zo in de slop geraakt dat we nu te maken hebben met 2e/3e generatie probleem jongeren die je nergens naar toe kan sturen. Zo'n methode + strengere straffen vind ik prima.
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Linkse regering? Praat geen poep! De VVD was een priominent onderdeel van Paars. Evenals D66. Die regering was niet rechst en niet links. Kwakdeus!
     
  17. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    De partijen die in die regering zaten, waren misschien niet allemaal links georienteerd, maar het beleid dat destijds werd gevoerd wel.
     
  18. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat waren toch echt de linkse invloeden. Hoe je het ook went of keert, het was een centrumlinkse regering.
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    over welk jaar heb je het nu, want de afgelopen 25 jaar zat de VVD in de regering. We hebeb jarenlang een rechtse regering gehad, en daarvoor paars.
    kan ik op ook zeggen: hoe je het ook went of keert, we hebben jarenlang een centrumrechtse regering gehad.
     
  20. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Orcrist doelt op paars.
     

Deel Deze Pagina