1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Vanuit links persepctief
    was paars nogal rechts.... SUCHT!
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ja, maar daar zat vvd toch ook in. dan kun je niet de schuld ergens van bij de linkse kant van een regering leggen als echts er net zo verantwoordelijk voor is.
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    d66 en vvd zelfs, 2 partijen die deel uitmaakte van de vorige coalitie..
     
  4. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat een partij in het kabinet zit wil niet zeggen dat ze daardoor ook dermate invloed hebben. In paars bijvoorbeeld was het voornamelijk de PvdA die de richting aangaf.
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    En volgens PvdA'ers was het vooral de VVD die de richting aangaf.....
    Dat was het probleem met paars, voor elk wat wils, betekent dat iedereen ook wat heeft waar ze het niet mee eens zijn.
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja, maar we hadden het hier over 1 specifiek punt.
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ooow egoïsme dus , ik had het kunnen weten....

    Ja ga jij langs de andere kant maar lekker werken ,en dan daarbij vast te stellen dat je hoe langer je werkt hoe minder je overhoudt wegens de stijgende levensduurte ,en dan te bekijken hoeveel winst jouw bedrijf jaarlijks in de zakken van de eigenaars en aandeelhouders laat vloeien.
    Bedenk alvast maar dat de bedrijven al volop naar het oosten aan het verhuizen zijn wegens spotgoedkope arbeidskrachten en dat ze hun produkten die ginds gemaakt zijn desondanks nog aan de dure prijzen hier zullen verkopen.
    Bedenk dan ook maar dat jouw economie van hoogopgeleiden hier heus niets voorstelt wegens nog véél duurder dan de landen in het oosten zoals india waar men momenteel al véél meer hoogopgeleiden onder de bevolking telt dan het aantal zielen dat jouw kikkerlandje in totaal heeft.

    Dacht je dat echt mijn beste , goh jij moet nog véél over het leven leren ....
    Je ouderdom is al méér dan genoeg mijn beste om geweigerd te worden aangezien je dan véél ervaring hebt en is bijgevolg je loon automatisch iets hoger dan bij een beginneling met dezelfde diploma's.
    Je hangt volledig af van de willekeur mijn beste.....hoe groot je motivatie ook is....als je nergens een kans krijgt gaat die hoe dan ook automatisch teloor....

    Ja, wel een beetje kortzichtig mijn vriend ,hoelang zitten deze twee partijen al samen mee in het regeringsbeleid van nederland.
    Ik zal het je zeggen mijn beste , die twee zo geroemde partijtjes van jouw zitten er samen al zo'n kleine 35 jaar onafgebroken mee in de nederlandse regering en hebben als dusdanig altijd mee het beleid bepaald.
    Sterker nog , jij roept dat die twee alleen ervoor gezorgd hebben dat de werkloosheid hier gezakt is....
    Woow , laat ik jou dan zeggen dat net deze twee partijtjes er in het verleden voor het grootste deel aansprakelijk waren van het ontsporen van de nederlandse begroting,de oplopende staatschuld en de verhoging van de werkloosheidscijfers en de verslechtering van de nederlandse economie.....
    Als ik naar de verre toekomst kijk zal ik moeten vaststellen dat het hier op een economische ramp gaat uitdraaien wat het bedrijfsleven betreft en jij mijn vriend gaat hier vooral het slachtoffer van zijn ........
    Hoogopgeleid of niet , het is een beetje bombastisch te stellen dat nederland alleen kan overleven op economisch gebied dank zij die hoogopgeleiden...net alsof jullie de enige zijn die hoogopgeleiden in zijn rangen heeft......


    Zo te zien weet jij de ballen van de geschiedenis wat ons koloniaal verleden betreft.
    Zal ik je een kleine geschiedenisles geven mijn beste , congo,rwanda, burundi en de rest waren destijds een privé speeltje van de toenmalige koning leopold II waar de congolese slaven onder diens bewind met bosjes het leven lieten ,pas op het einde van zijn leven en onder druk van de wereldopinie verkocht hij zijn speeltje aan de belgische regering in 1908.
    Belgie heeft daar als land dusdanig niets gevuld mijn beste, wel bedrijven die onder de societe generale vielen en waarvan het huidig koningshuis de grote aandeelhouders waren.
    Die hebben daar hun zakken gevuld mijn beste, doch de congolese arbeiders hadden hier wat de laatste 20 jaar een beetje structuur in hun leven en werden voor hun arbeid getaald,net daar waar ze voordien als slaven werden behandeld.
    En belgie heeft zich niet zomaar teruggetrokken mijn beste, de congolese bevolking kwam massaal in opstand tegen de belgische regering , en ginds is hard gevochten mijn beste....
    Tot de belgische regering besliste om die landen in 1960 hun onafhankelijkheid dan maar direkt te verlenen.
    En toen gingen zij alle belgische bedrijven nationaliseren en onder eigen beheer en directie laten werken.
    En de gevolgen zijn heden deze dagen goed merkbaar.
    Dat hele rijke gewest is nu een grote puinhoop ,een bloeiende economie ten gronde gericht ,dit alles door de afrikaanse inwoners zelf.....

    Edit :mad:Orcrist, en ga jij eens een keer in jouw eigen geschiedenis grasduinen,er lees maar eens waar de rijkdom van de verenigde nederlanden destijds op gebouwd was ....en hoe mooi hebben jullie destijds jullie koloniën achtergelaten.
    Pure slavernij mijn beste en dit niet gedurende 70 jaar maar dit dan wel eeuwenlang.....en daar zijn gedurende al die tijd vast véél meer indonesiërs het slachtoffer van geworden dan in de periode dat de belgische regering de afrikaanse kolonie bestuurde...uitgezonderd de beginperiode toen leopold II het nog in zijn privé-bezit had.....

    Edit2:typo's.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ehh nee mijn beste,belgie wou het land geleidelijk overdragen, een kwestie van een goede structuur te behouden....
    Zij wilden het véél sneller ,met die algehele opstand tot gevolg....
    Na een hoop bloedvergieten en consolidatie van de posities ten gunste van de belgische regering tot gevolg besliste de belgische regering hoe dan ook om hun onafhankelijkheidsprocedure met onmiddelijke ingang te versnellen...
    Het was dit of een langdurige guerillaoorlog die dan toch uiteindelijk tot hetzelfde resultaat zouden geleid hebben.
    Dat machtsvacuum waar je het over hebt, tja dat hebben ze bijgevolg over zichzelf afgeroepen....en de gevolgen zijn heden dezen dagen hoe dan ook bekend....
    Deze minder fraaie rol die belgie hier gespeeld heeft is nog een beetje bijkomstig mijn vriend, als je weet dat dit eerst het privé-bezit was van koning leopold II en waar de belgische regering toenertijd helemaal niets over te zeggen had.....
    Moet je maar eens gaan kijken wat je eigen voorouders destijds in nederlands-indië allemaal uitgespookt hebben, véél erger en dit dan eeuwenlang aan één stuk door......
     
  9. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0

    Ouderwetse jij-bak. Zoals je hebt kunnen lezen in mijn posts verwijt ik nederland hetzelfde als belgie, het verschil is dat ik onze wandaden niet bagataliseer zoals jij met belgie doet: ach ja, het was eerst een speeltje van koning leopold II, daar kunnen wij arme belgen toch niets aan doen (alsof leopold II geen onderdeel was van die regering) en later hebben we echt geprobeerd het beste er van te maken, het is allemaal hun eigen schuld, belgie is het beste wat ze ooit is overkomen. We hebben zelfs speciale acties uitgevoerd: jaja, zoals het houden van een congolees kind boven een kampvuur door belgische vn-soldaten, zeker? Begrijp me niet verkeerd ik zeg niet dat belgie slechter is dan andere koloniserende landen, als een nederland schamper zou doen over hoe het indonesie is vergaan na de nederlandse onderdrukking, zou ik hem/haar ook fijntjes op de geschiedenis wijzen. Maar goed als jij wilt geloven dat de huidige staat van dat land niet deels te verwijten is aan de voormalige onderdrukker dan moet je dat vooral doen. Ik ga er alleen niet in mee.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2006
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Waarom zou het egoistisch zijn als het logisch is dat ik meer heb dan een armoedzaaier? Tuurlijk sommige mensen hebben het echt niet getroffen, maar de meerderheid kan er zelf wat aan doen.

    Dat is toch echt de kant die de linkse politiek op wilt gaan. Ik snap je punt niet helemaal. Hier kom je met argumenten waarom dát slechter is voor het land, desalniettemin steun je toch partijen als de SP die er voor zorgen dat bedrijven hier hard weg rennen? Ik praat blijkbaar tegen een betonnen muur.

    Ik mag hopen dat je een kans krijgt voordat je 40+ wordt is het niet?

    Nee. En kenniseconomie ooit van gehoord?

    Sorry, weet je nog waarover het punt ging? Want dit hele betoog is verre van relevant.
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    het betoog is in iedergeval waar en berust op feiten, iets dat je niet van jouw opmerkingen kunt zeggen..
    eerst claim je dat er iets aan jezelf ligt als je geen werk of stage kunt krijgen.
    dan heb je wel een enorm bord voor je kop; tis misschien voor jou zo, maar voor veel anderen, zeker allochtonen, maar ook wat ouderen dat het erg moeilijk is aan een baan te komen.

    en dan zeg je dat cda/vvd banen creeëren, terwijl juist is gebleken dat juist links meer banen creeërt. dat zijn de harde feiten, ik zou zeggen leer ze eens. de cijfertjes die altijd gebruikt zijn, prima als het moet, maar gebruik dan wel de goede. past wel prima bij de vvd zo
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2006
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha mijn beste ,lees eens een keer het volgende boek geschreven door de amerikaan Adam Hochschild "de geest van koning leopold II" en de plundering van de congo........
    Daar zal je duidelijk kunnen lezen dat tijdens het bewind van leopold II hij zijn kolonie héél ver hield van zijn land en van de invloed van de belgische regering en dat deze hier totaal géén zeggenschap over hadden ....
    Het was écht zijn privebezit mijn beste en hij had daar een eigen bestuurorgaan opgericht en een eigen leger de zogenaamde "force republique"
    En onder een andere vlag dan belgische ook trouwens.
    Pas in 1908 is congo officieel een kolonie van belgie geworden,en al die miljoenen congolezen die in de jaren daarvoor vermoord zijn komen trouwens op het conto van de koning zelf terecht , daar kan je de belgische regering dus niet aansprakelijk voor stellen mijn beste.

    En trouwens , wat voor een keuze had belgië in 1960 dan wel,ofwel een jarenlange strijd tegen de rebellen voeren ,ofwel het land aan zijn inwoners overdragen.
    Destijds stond er een echte economie in dat land mijn beste, bedrijven uit belgië,engeland en amerika waren daar voornamelijk aanwezig in de mijnbouw mijn beste aangezien congo is uiterst rijk is aan mineralen zoals goud,diamant, kobalt,koper ,tin ,mangaan ,zink en niet te vergeten,het was destijds de grootste leverancier voor uranium .
    Dus mag je wel stellen dat de congolezen hun eigen toekomst om zeep geholpen hebben door al die bedrijven te nationaliseren en dank zij hun wanbeheer en de voordurende conflicten en burgeroorlogen tussen de bevolkingsgroepen onderling de dieperik in te helpen...
    Het is hopeloos mijn beste ,iedereen die daar aan de macht komt vult alleen maar zijn zakken en die van zijn familie en de corruptie van de ambtenaren is ginds haast legendarisch te noemen,en de onderlinge stammenhaat is nu zo mogelijk nog groter dan 100 jaar geleden....

    En ooow ooit al van patrice Lumumba gehoord mijn beste, de allereerste premier van congo ,tja kerel deze moest van het toneel verdwijnen nadat hij bij de russen steun zocht.
    Zodanig dat de Cia toestemming gaf voor een moordaanslag op Lumumba,zodat ze de tegenstanders van Lumumba gingen steunen in de hoop dat deze hem uit de weg zouden ruimen, iets wat ze dan ook deden...

    Edit:mad:Blox ,natuurlijk zijn daar zaken gebeurt die verschrikkelijk waren voor de bevolking ginds ,dat is voor elk land dat een kolonie heeft gehad hetzelfde .
    Maar alle rijkdom die daar uit voorts gekomen is, en dit geldt voor álle koloniën van alle landen waar dan ook ter wereld is dat die rijkdom naar een select clubje rijken van destijds vloeiden ,en die beperkte kring had dan ook alles voor het zeggen ginds en diens daden en terreurbeleid kan je maar moeilijk bij een héle bevolking gaan leggen....
    En vriend , landen als de vs hebben in congo héél veel verziekt door hun steun aan de rebellen te geven als ze nog maar dachten dat de bewindsleiders ginds niet genoeg pro-amerika waren volgens hun.
    Wie dacht je dat er achter de rebellengroep van Laurent Kabila stond mijn beste , juist de cia die steun leverde in ruil voor meer invloed .
    Hoe kan een land nu de nodige tijd en ruimte verkrijgen om zijn economie terug op te bouwen als de rust ginds steeds weer werd verstoord door de door uncle sams gesponsorde rebellenlegers......
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2006
  13. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder zei: een koning is altijd onderdeel van een regering en in die zin is de regering (en dus belgie) verantwoordelijk. Het is een beetje flauw om het allemaal op de persoonlijke titel van leopold II te schrijven alsof zijn macht en rijkdom niet onlosmakkelijk met belgie verbonden waren. Vrijwel alle kolonieen zijn in het bezit gekomen van landen met een koning met (toen nog) heel veel macht, dat spreekt die landen nog niet vrij van wandaden.
    En inderdaad bij alle kolonieen zijn de opbrengsten naar een select groepje rijken gegaan, maar je mag de nederlandse bevolking en de belgische bevolking wel verwijten dat ze dit (tot ver in de twintigste eeuw!) normaal vonden. Gezien de tijdsgeest kun je ze dat ook nog niet eens zo heel erg kwalijk nemen, maar wie de daden ten hedendage nog bagataliseert, en ontkent dat die geschiedenissen geen invloed hebben gehad op de toekomst van zulke landen, die verwijt ik wel het een en ander, ja.
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ok, dus je scoort bij jou meer punten als je een betoog houdt over iets wat totaal niet relevant is dan dat je iets zegt waar _jij_ het niet mee eens bent en blijkbaar met "feiten" kan ondersteunen?

    Maar ik stap uit deze discussie, het continu herhalen van dezelfde punten en vervolgens afdwalen naar de politieke kwestie in Belgisch Congo tig jaar geleden duidt nou niet echt op progressie. 8)
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Mooi zo,lees het boek dat ik je hier al eerder heb aanbevolen maar eens een keer
    Hier volgt alvast een citaat uit het werk van Adam Hochschild.....

    @Blox , zijn rijkdom die hij uit de congo haalde heeft in belgië niet veel invloed gehad ,aangezien hij het grootste deel van zijn fortuin in het buitenland investeerde.kijk maar eens rond als je in frankrijk in de buurt van cap ferrat komt,zover je daar kan kijken heeft van hem geweest en slim als hij was heeft hij eerst zijn toenmalige minnares uiterst rijkelijk beloond voor haar bewezen gunsten en de rest van zijn rijkdom buiten het bereik van zijn wettige dochters in een koningklijke schenking ondergebracht waarbij de baten ten gunste van de huidige koning vallen en de kosten en lasten hiervan volledig bij de belgische overheid liggen.
    Zo slim was hij wel
    Het enige wat hij in belgie deed was het koningklijk paleis in laken verbouwen tot wat het nu is,het afrikaanse museum in tervuren ,en her en der in het land triomfbogen plaatsen.
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een timing heeft die vrouw. :{ Als zij maar niet voor meer problemen zorgt.
     
  17. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou zij het woord "tact" kennen |:-
     
  18. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik begin me af te vragen hoeveel "koers-Verdonk" met de VVD te maken heeft. Moge duidelijk zijn dat deze situatie alles behalve goed is voor de VVD en ook niet voor de positie van Rutte. Het wordt hem op deze manier onmogelijk gemaakt om de hele VVD achterban achter hem te scharen. Hilarisch is dat ze zegt dat ze loyaal is aan de partij en aan Rutte. Het moge duidelijk zijn dat ze alles behalve loyaal is aan Rutte en ik krijg sterk de indruk dat de partij loyaal moet worden aan Verdonk als het aan haar ligt.

    Wat mij betreft stappen Rutte en Verdonk allebei op en wordt Kamp de nieuwe leider. Het is een man die inhoud heeft, een goede reputatie heeft, populair is en hij spreekt beide groepen binnen de VVD aan. Met Rutte lijkt het niets te worden meer op deze manier en een ongeleid projectiel als Verdonk wil je niet als partijleider hebben. Of ze moeten nu een keuze maken tussen een liberale of conservatieve koers, dat kan ook, maar als het dat laatste is dan haak ik af.
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is een typisch liberaalse ziekte mijn beste ,die tweegevechten binnen de partij .
    De belgische vld is in hetzelfde bedje ziek...
    Daar haalden ze een tiental jaren geleden verscheidene politiekers binnen die je zéér zeker niet als liberalen kon omschrijven qua gedachtengoed maar die toenertijd wel stemmenkanonnen bleken te zijn.
    Twee regeringsverkiezingen hebben ze ermee gewonnen ,en gedurende die 8 jaar begon de onderlinge machtsstrijd en zag je de partij in de polls zo achteruit gaan.
    Dan kwam het buitengooien van die dwarsliggers die de partijvisie zo verdeelden en tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen kregen ze de rekening gepresenteerd.
    De vld is nu qua stemmenaantal kleiner dan zo'n 10 jaar geleden.
    Dat is nu eenmaal de tol van het populisme en verwaarlozing van het liberaals gedachtengoed.
    En o ja ik heb destijds nog de échte politici meegemaakt ,zij die door hun partijgerichten belangen het land dienden...
    Nu tref je haast alleen nog een generatie politici die via het partijbelang vooral op uit zijn om hun eigenbelang te dienen.
    Het land en zijn burgers moeten maar wachten totdat het hen goed uitkomt.
    De hele politiek is momenteel vergeven door de "postjesjagers" die er géén graten in zien om een regeringsvorming te blokkeren als zij het door hun beoogde zitje niet krijgen....
    Of dat op dat moment nu goed of slecht is voor het economisch belang komt bij hen op de laatste plaats,aangezien het eigenbelang hier volkomen primeert......
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2006
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Aha bon, vriend,waar berust de niet-relevantie in mijn betoog....
    Vertel het me,en ik zal elk punt van je weerleggen mijn beste....
    Tja... ga nu maar lopen...en de kwestie van belgisch congo is een fundamenteel feit in deze discutie...
    Aangezien de combinatie van constitutioneel en kerkelijk gezag de hele wereld méér kwaad dan goed gedaan hebben...._0/
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006

Deel Deze Pagina