1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we allemaal wel het beleid van Verdonk kennen, maar ze is de enige die echt iets doet aan de toestroom van buitenlanders die onterecht in Nederland willen verblijven. Ze is aan alle kanten bekritiseerd, maar ze staat voor haar zaak. Dat kan ik wel waarderen.
     
  2. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag wel stemmen maar doe het niet, vind het zinloos.

    Of ik nou stem of niet, in Den Haag maken ze er toch wel een rotzooi van daarvoor hoef ik egt niet naar het stemhok, kunnen ze helemaal zelf. Alsof mijn stem dan wat uitmaakt...

    maar das mijn mening.. misschien denk ik er volgende keer wel heel anders over...
     
  3. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    PvdA gestemd, zat te twijfelen tussen 1 van de 3 linkse partijen.
     
  4. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Je merkt natuurlijk helemaal niets van je stem, dat is waar. En of je nou wel of niet stemt, maakt voor de uitslag waarschijnlijk geen verschil. Maar als je niet stemt, vind ik dat je na de uitslag ook geen kritiek mag hebben op beslissingen die je niet aanstaat.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nee dat kennen we zeker niet allemaal.... we denken het te kennen. Het beleid van Verdonk is echt één grote flop geweest. De enige reden waarom mensen ook maar kunnen denken dat het een goed beleid is geweest is omdat zij symbool lijkt te staan voor het nihileren van de toestroom aan buitenlanders.Iets waar veel mensen zich blijkbaar in kunnen vinden. Er is ook al lang bewezen in meerdere rapporten waarom het beleid totaal niet geslaagd is. Hieronder een rapport waaruit blijkt dat het een flop is geweest (in de spoilers). Sorry als ik wat hard reageer, maar haar beleid is zo'n drama geweest....... ik ben heel benieuwd wat jij, op jouw beurt geeft als tegenargument.

    Ps: ze staat voor haar zaak en dat kan je wel waarderen? Vreemd argument, vooral extremisten staan 'voor hun zaak'....... maar dat vind ik zeker geen reden om mensen te waarderen . Het is de zaak waarvoor ze staan die je moet kunnen waarderen ;)
    Het integratiebeleid van het kabinet Balkenende is een faliekante mislukking. Die conclusie zou getrokken kunnen worden op grond van publicaties deze week van de PvdA en GroenLinks. Beide partijen hebben de resultaten van het kabinet op een rijtje gezet, waarbij ze gebruik maken van publicaties van onderzoeksinstituten als CBS en SCP. Het Allochtonenweblog heeft de relevante passages over integratie uit beide rapporten op een rijtje gezet.

    Werkloosheid

    PvdA: De werkloosheid onder allochtonen is gestegen van 9% in 2001 naar 16% in 2004, en is nog altijd drie tot vier keer zo hoog als de gemiddelde werkloosheid. (Bron: Jaarverslag Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid)
    GroenLinks: Tijdens de kabinetten Balkenende is de werkloosheid onder allochtonen niet alleen gegroeid, deze groeide ook harder dan onder autochtonen. In 2002 was de werkloosheidonder allochtonen 10,5% en deze is gestegen naar 16,4% in 2005. Dat is ruim driemaal de werkloosheid onder autochtonen. Het werkloosheidspercentage van allochtonen bleefook in 2005 stijgen, waar het percentage voor autochtonen juist licht daalde.
    GroenLinks: De jeugdwerkloosheid is en blijft hoog: ruim het dubbele van de werkloosheid van de gehele beroepsbevolking. In 2001 was 14% van de allochtone jongeren op zoek naar een betaalde baan, dit steeg naar 21% in 2003. In 2005 is het percentage werkloze allochtone jongeren nog verder gestegen: Toen was de jeugdwerkloosheid onder allochtonen 23%, tegenover 12% van de autochtone jongeren (CBS). Onder Marokkaanse en Antilliaanse jongeren in de grote steden ligt dit percentage op ongeveer 40%.
    Klik voor meer artikelen over arbeidsmarkt en economie hier.

    Discriminatie / stageplaatsen

    Uit onderzoek van GroenLinks blijkt dat Marokkaanse jongeren in vergelijking metautochtone jongeren gemiddeld 30% minder kans hebben op een stageplaats. In de bouw hadden Marokkaanse jongens zelfs ruim 60% minder kans op een stageplaats.Het is het kabinet niet gelukt de discriminatie in de Nederlandse samenleving te verminderen.
    (PvdA) Een onderzoek van marktonderzoekbureau Motivaction uit 2004 wees uit dat bijna 40 procent van de kleine en middelgrote bedrijven geen enkele niet-westerse allochtoon in dienst heeft. Bij bedrijven met minder dan vijftig werknemers gaat het zelfs om de helft.
    (PvdA) Uit cijfers van de vakcentrale FNV blijkt dat jaarlijks ruim achtduizend mbo-leerlingen geen stageplaats vinden. Allochtone leerlingen volgen vaker een mbo-opleiding op niveau 1 of 2. Deze scholieren zijn minder gewild dan leerlingen met niveau 3 of 4. Ook het stagebeleid van ROC’s is niet in alle gevallen adequaat. Vaak houden zij te veel rekening met de wensen van stagebedrijven: wil je geen Marokkaan, dan krijg je er ook geen. Bovendien hebben veel bedrijven een afkeer van allochtonen. Als het echt niet anders kan wil slechts 19% een allochtoon, 6% van de werkgevers wil absoluut geen allochtoon.
    (PvdA) Ongeveer een derde van de allochtonen heeft wel eens discriminatie op de werkvloer ervaren. Een kwart van de ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf neemt liever geen allochtonen aan omdat zij risico’s willen vermijden.
    (Bron: brief van staatssecretaris Van Hoof n.a.v. rapport ‘Etnische minderheden op de arbeidsmarkt’, verstuurd op 14-4-2006)
    Klik voor meer artikelen over discriminatie hier.

    Onderwijs

    (PvdA) De gemiddelde leerachterstand van allochtone kinderen aan het einde van de lagere school is 2,5 jaar. (Bron: Gemeente Amsterdam, dienst Maatschappelijke Ontwikkeling, Amsterdamse onderwijsresultaten in het primair onderwijs 2005)
    (PvdA) In Amsterdam mag 25% van alle basisschoolleerlingen vanwege een leerachterstand niet aan de CITO-toets meedoen, dit om slechte waarderingen voor de school te omzeilen. Voor heel Nederland is dit percentage 20%. In de Amsterdams stadsdelen Bos en Lommer/Geuzenveld gaat het om bijna 50% van de kinderen.
    (Bron: 'Weer samen naar school, zorgleerlingen in het basisonderwijs', Rapport van de Rekenkamer en Gemeente Amsterdam, Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling, Amsterdamse onderwijsresultaten in het primair onderwijs 2005.)
    Klik voor meer artikelen over onderwijs hier.

    Emancipatie

    (PvdA) Uit de werkloosheidscijfers blijkt dat allochtone vrouwen, ondanks de wens naar betaald werk, toch moeilijker een betaalde baan kunnen krijgen dan autochtone vrouwen. Tijdens de kabinetten Balkenende zijn allochtone vrouwen veel harder getroffen door de stijgende werkloosheid dan autochtone vrouwen. De werkloosheid van autochtone vrouwen steeg van 5% in 2001 naar 6% in 2004. De werkloosheid onder allochtone vrouwen steeg harder, van hen was in 2001 9% op zoek naar een baan, tegenover 16% in 2004 (SCP).
    (GroenLinks) Volgens het Sociaal Cultureel Planbureau is de participatie van Turkse en Marokkaanse vrouwen in de maatschappij is nog altijd laag. Van de Turkse en Marokkaanse vrouwen is nog geen kwart lid of donateur van een maatschappelijke organisatie tegen 71% van de autochtone vrouwen. Turkse en Marokkaanse vrouwen verrichten ook minder vrijwilligerswerk: 15% tegen 41% bij de autochtone vrouwen. (Bron: SCP rapport 2006: ‘Vrouwen uit etnische minderheden hebben dubbele achterstand’)
    (PvdA) De helft van de Turken en Marokkanen staat negatief tegenover homoseksualiteit. Amsterdam gold ooit als toevluchtsoord voor homoseksuelen; nu lijkt er een omgekeerde ontwikkeling op gang te zijn, van homoseksuelen die de stad ontvluchten. Zij voelen zich steeds vaker lastiggevallen door allochtone jongeren.
    (Bron: Sociaal Cultureel Planbureau, ‘Gewoon doen’, 2006)
    klik voor meer artikelen over emancipatie hier

    Beeldvorming

    Uit onderzoek van het Pew Research Center in 2005 bleek dat 51% van de Nederlandse bevolking ongunstig over moslims denkt. Opmerkelijk is dat in landen als Frankrijk, Groot-Brittannië en de VS veel minder negatief over moslims wordt gedacht dan in Nederland. Klik hier voor een artikel over het onderzoek van het Pew Research Center.
    Inburgering

    (GroenLinks) Tussen 2000 en 2005 zijn 75.000 nieuwe Nederlanders (“oudkomers”) begonnen aan een inburgeringscursus. Dit is slechts 15% van de totale doelgroep. Van deze reeds gestarte personen heeft inmiddels 59% het traject afgerond, maar is 21% van het aantal deelnemers afgevallen.
    (GroenLinks) De wachtlijsten voor inburgeringscursussen voor oudkomers zijn sinds het aantreden van Balkenende-1 gestegen. Dit betekent dat één op de vijf oudkomers niet binnen twee maanden met een cursus kan beginnen. Na december 2003 zijn er geen gegevens meer bekend over de omvang van de wachtlijsten, maar niets wijst op een afname.
    (PvdA) 10.000 oudkomers (allochtonen die al langer in Nederland wonen) staan structureel op een wachtlijst voor taalles in de grote steden. Er zijn 250.000 mensen die een verplicht inburgeringexamen moeten doen. Daarnaast zijn er ongeveer 700.000 allochtonen die onvoldoende Nederlands spreken en een taalcursus zouden moeten volgen. Op dit moment zijn daarvoor 40.000 plaatsen per jaar beschikbaar. (Bron: Kwalitatieve rapportage 2004 van Ministerie van Vreemdelingenzaken en Integratie)
    Klik voor meer artikelen over inburgering hier

    Criminaliteit

    (PvdA) Het aandeel van allochtonen in de verdachtenpopulatie is twee keer zo groot als hun aandeel in de Nederlandse bevolking. Het hoogste verdachtenpercentage is de groep mannelijke niet-westerse allochtone verdachten van de tweede generatie. Uit onderzoek blijkt dat 37,5% van het totaal aantal verdachten van allochtone (zowel westers als niet westers samen) herkomst is.
    (Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek , Criminaliteit en rechtshandhaving 2004)
    Klik voor meer artikelen over criminaliteit/overlast hier.

    Bronnen: Wat zijn de feiten over integratie? (PvdA) en Vijftig stappen achteruit met Balkenende (GroenLinks)
     
  6. Dioxic

    Dioxic Guest

    Met Kevf eens
     
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat klopt, wat je zegt. Ik vind er ook helemaal niets mis mee als andere mensen kiezen wat ze willen, dat moet vooral gebeuren. Ik ben wel van mening dat dat een reflectie is van hoe onze maatschappij in elkaar steekt en wat er in mijn mening veranderd aan zou kunnen worden (niet perse ten goede of slechte, gewoon wat er aan veranderd zou kunnen worden).

    Dat mensen egoistisch stemmen is op zich niet verkeerd, iedereen doet ergens egoistisch om onbewuste persoonlijke verlangens en weet ik wat te bevredigen. Sterker nog, je kunt niet doen wat je zelf niet wilt doen, dus zul je in alles wat je doet egoistisch zijn per definitie. Wat een interessant punt is, is dat ik geloof dat mensen zich beter moeten voelen door andere mensen beter te laten voelen. Kortom, je helpt jezelf door anderen te helpen.

    Als we dat ingeculturaliseerd kunnen krijgen in de maatschappij die we nu hebben, dan zou dat een bijzondere vooruitgang zijn. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je niet mensen weg gaat sturen omdat ze volgens een onredelijke hype niet in je land passen of niet op jou lijken en niet zoals jij praten, omdat dit alleen maar inspeelt op het egoisme van de mensen die deze mensen weg willen hebben, in plaats van het egoisme dat deze mensen wil helpen om (jezelf) te helpen.

    Op het moment dat mensen zich bewust worden van het feit dat er anderen zijn op de wereld die ook gewoon mensen zijn die proberen te leven, gaat er een wereld voor je open. Dan is het irrelevant of deze specifieke mensen egoisten zijn of tot last zijn, dan is het je taak ze te helpen en ze te inspireren om ook te zien dat anderen gewoon proberen te leven en met al die zaken geworsteld hebben waarmee zij bezig zijn. DAT is een socialere wereld, eentje waarin je begip kweekt voor andermans problemen en zaken en waar mensen de verantwoordelijkheid nemen om voor andere mensen in de bres te springen. DAT is een samenleving die ik nou graag zou zien en dat krijg je in mijn ogen niet door het oppurtunistische rechtse beleidt van de afgelopen 15 jaar, maar door een progressieve linkse insteek waarbij de focus ligt op gemeenschappelijke problemen, een algemene directie voor de toekomst en te begrijpen en te verwerken oplossingen waarbij iedereen bewust nu consessies doet om de toekomst een betere plek te maken om te leven voor de genen die na ons komen. Een grote cooperatie tussen overheid en burgers, niet zoals deze 15 jaar aan zwakkeren die jammeren en paar kruimels krijgen van de rechtse politiek, deze kruimels uitgemeten worden als machtige giften om ze vervolgens weer vier jaar te laten lijden terwijl de rijkeren van het land zich verrijken en de armen uitbuiten.

    Die tijd hebben we immers al vaak gehad, die heette onder andere de Dark Ages ten tijde van de middeleeuwen en zijn moderne variant is al flink wat jaren in effect op wereldniveau.

    Plus, Nederland is natuurlijk irrelevant, de complete planeet is ons thuis en als het ons niet zint in Nederland gaan we weg, als we niet rijk worden in Nederland gaan we weg naar een land waar dat wel lukt, dus als Nederlanders niet om nederland geven (wat terecht is, btw) waarom zou Nederland specifieke politiek voeren alleen betreffende Nederland. Ik zou zeggen richt je op internationale regelgeving en verandering, zodat de complete wereldbevolking er beter op wordt en bewuster wordt van de slinkende mogelijkheid om de aarde nu nog op relatief simpele wijze te behouden voor toekomstige generaties aan mensen en dieren.

    Maar goed, iedereen heeft natuurlijk genoeg praat over wat goed en slecht is. Feitelijk maakt het weinig uit en gebeurt er wat er gebeurt. Goed of slecht zijn slechts perspectieven, per definitie egoistisch en fout. Maar het blijft interessant als je vanuit een sociaal oogpunt kijkt en de zogenaamde 'winst' uit het vizier haalt, je pas echt kunt zien wat voor winst je kunt halen, en dan niet in een munteenheid, maar in een wereld die voor iedereen beter wordt omdat iedereen WIL dat de wereld beter wordt, niet omdat ze het kunnen betalen. Met sociaal beleid kweek je menselijke wil voor vooruitgang en geld is waardeloos metaal in vergelijking met de menselijke wil voor positieve sociale en ecologische vooruitgang. Het zogenaamde valse economische gewin volgt op dat moment vanzelf.
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Haha, ik speelde laatst met een stel pubertjes. Was der eentje bij die van die schlemeile uitspraken deed. "Ik ben echt rechts man, wete je, ik ben echt vet rechts". "Links verkracht de economie"

    Ik hield toen een quasi grappig bedoelde tirade over staatsschuld (Ondre ene links kabinet werd dit afgelost) ging de jongeman weg. :thumbs:

    Pappiue en mammie napraten in clichébewoordingen gaat sommige mensen goed af. Overigens is Wilders ook de man van de kroegtaal. Wat hij zegt, zegt de alcoholist in de plaatselijke kroeg ook.....
     
  9. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Is onze staatschuld afgelost???
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    ze zijn tegen het versoepelen van ontslagrecht. Maar kleine ondernemers maken daar minder gebruik van dan grote ondernemers. Bovendien wil de SP kleien ondernemers meer ekerheid bieden, en sociale opvang. Risicobeperking en steun voor deze mensen.

    Jij spreekt in ondernemers. De SP wil de lastendruk voor midden en klein bedrijf juist verlagen. Jij beroept je o[p uitspraken van de VVD in plaats van het SP programma.
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    De staatsschuld regeert. Denk daar maar eens over na. ;)
     
  12. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch vind ik wel de "rechtse" manier van omgaan met een economie die niet goed gaat "degelijker" dan de linkse manier.

    Ik ben het er mee eens, dat bezuinigen (rechtse manier) minder positief in de oren klinkt, en misschien ook niet het allerbeste is. Maar de linkse manier, die vaak staat voor koopkracht stimuleren, inversteringen laten toenemen, leidt sneller tot inflatie, plus de staatsschuld stijgt sneller, omdat dat geld toch érgens vandaan moet komen.

    Feit is dat beide manieren (mits het goed uitpakt) een positief effect zullen hebben na een bepaalde tijd, maar mij spreekt de rechtse manier méér aan. (dit alles, natuurlijk nogal zwart/wit gezegd, maar ik heb geen zin om een lange post te typen)
     
  13. JDH

    JDH Born to Rock

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die Wouter Bos maar een stomme blaaskaak. Tijdje terug zei die dit, nu zegt ie dat. Hij is een mee-prater. VVD zou ik op stemmen als mijn pappie en mammie fokking rijk waren geweest want de VVD die denkt vooral om de rijken.

    LOL, wat Femke Halsema gister zei tegen die andere knakkers. Als er meer asfalt komt krijgen we meer files. Vet broodje aap, meer asfalt verdeelt het verkeer toch en komen er toch minder files.

    Het wordt CDA of SP (Christen Unie vond ik btw ook goeie punten hebben gister in het grote debat op tv).
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik hou hier wel aldoor SP verhalen (ik ben vervent SPér) maar ik stem vandaag PvdA. Ik hoop dat iedereen die een beteje twijfelt tussne linkse partijen dit ook doet. Waarom? Als de PvdA groter wordt dan het CDA is dat de enige kans op ene linkse coalitie. Ik hoop niet nog vier jaar Balkenende in mijn mik te hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2006
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je opmerking over de vvd slaat als een tang op een........

    Mbt het asfalt/file-verhaal. Reken maar dat meer weg voor meer files gaan zorgen. Des te aantrekkelijker het autorijden wordt, des te meer mensen in de auto stappen. Resultaat, ook die nieuwe wegen staan zo weer vol met auto's.
    Nederland moet echt hard bezig het openbaar vervoer betaalbaarder en beter te maken.
     
  16. JDH

    JDH Born to Rock

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg nou zelf, VVD denkt meer om de rijke mensen in dit land dan om de mensen die het minder hebben.

    Ik hoop echt geen links coalitie. Balkende heeft die troep van de vorige linkse coalitie allemaal moeten opruimen, die hebben het best wel verneukt. Balkende heeft just gezorgd dat het beter gaat met Nederland.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  17. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook geen kritiek op, politiek is iets wat mij op het moment gewoon totaal niet interesseert. Dus ik wens iedereen er veel plezier mee, maar tis nu gewoon even niet voor mij..
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het is geen broodje aap verhaal pur sang. Mensen die nu vanwege de druk de trein nemen, zullen weer de auto pakken als er meer asfalt is. Anderzijds, meer asfalt over hetzelfde aantal auto's zou moeten helpen om flies tijdelijk te stoppen. Ik vidn het zelf overigens niet het belangrijkste punt op de agenda. Ik hoop echter nietd at VVD dit plan erdoor krijgt.

    Balkenende deed in 2003 allerlei beloftes en is ze nooit nagekomen; http://defeiten.pvda.nl/renderer.do/clearState/true/menuId/380707/returnPage/327333/. Ook is hij degene die ministerssalarissen verhoogde terwijl hij een beroep deed op de gewone Nederlander. Balkenende hield allerlei ministers de hand boven het hoofd, die iop dat moment wanprestaties leverden, en geeft nimmer fouten toe (bijvoorbeeld Irak beleid). Balkenende zet VVD beleid voort! Dus als je op hem stemt, stem je eigenlijk voor VVD beleid. Balkenende is de grootste draaikont van allemaal, linkse CDA'ers eerst paaien en ze daarna naaien. Compensaties beloven die er nooit gekomen zijn. Hoe zinloos het CDA is blijkt al snel. Als je bij stemwijers stedes neutraal invult kom je bij het CDA uit.

    Balkenende kan vergeleken worden met een haan die kraait als de zon opkomt en zegt: "Kijk de zon komt op omdat ik hier sta te kakelen". Dat de economie aantrok kwam door internationale veranderingen. Dit kabinet heeft juist de economische groei in Nederland tegengehouden met hun beleid (lees hiervoor de rapporten van menig econoom van een jaar geleden).

    Kortom, ik hoop dan ook dat je SP stemt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2006
  19. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Laat me niet lachen, dan gaan er nog meer mensen autorijden omdat er in het begin eventjes geen files staan en heb je binnen de kortste keren weer files.

    De oplossing is geen achterlijk lapmiddel als meer asfalt. De oplossing is een efficient systeem van belastingen om zondagsrijders die in hun eentje in de auto gaan zitten te ontmoedigen en het openbaar vervoer gratis te maken en uit te breiden met snelle en milieuvriendelijke 'snelbussen', om vervolgens autorijden mogelijk te maken voor bedrijven, maar exclusief door subsidies te geven en de beste rijstroken te reserveren voor milieuvriendelijke machines.

    Want: In een overstroomd land kun je niet eens in de file staan.

    EDIT: Gratis bonustip voor iedereen met een eigen bedrijf en investeringen in Nederland; Of stem groen, of investeer al je geld en moeite in het buitenland. Je kunt hier wel land kopen of een infrastructuur voor je bedrijf bouwen, maar als het onder water loopt is je voordelige bedrijfsinvestering met je mooie rechtse regering spreekwoordelijk en letterlijk zo veel waard als een plas zout water.
     
  20. JDH

    JDH Born to Rock

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    Okeej, je hebt gelijk. Zo had ik er nog niet over gedacht.
     

Deel Deze Pagina