1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    SP gestemd.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je hoopt toch PvdA? ;)
    Anyway je link heeft me zowaar aan het twijfelen gebracht! Moet vanavond stemmen (was toch behoorlijk zeker van cda). Blijkt maar weer dat ik eigenlijk meer van de politiek moet volgen (al doe ik dat toch echt wel aardig veel).

    Vraagje aan jou. Waarvandaan moet het geld komen voor al deze mooie plannen?
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Offtopic
    Wel veel VVD'ers hier zeg...... zal de Xbox toch te duur ijn voor mening modaal gamer?

    (Een leerling van me (achtesrtandswijk) vertelde vol trots dat ijn oom een 360 had. Die andere leerlingen: In your dreams.......)
     
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Staatschuld gaat er van omhoog.
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    @JDH:

    Jij hebt ook gelijk, al die politici zijn stomme blaaskaken. Stuk voor stuk! Niet omdat ze meer of minder arrogant zijn dan jij en ik, maar omdat ze altijd maar in beeld zijn, terwijl het niet op hun gaat maar om jou en mij. Plus het zijn stuk voor stuk mannen en je kent jezelf! Mannen zijn niet te vertrouwen.

    Altijd op een vrouw stemmen, ongeacht welke partij! Verdonk telt niet als vrouw.
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Bedoel je de plannen van de PvDA of SP? Bij beide wordt er niet meer geld uitgegeven dan door rechts maar anders geld uitgegeven. Ook word de lastendruk anders verdeeld. In het eerste grote Debat vroeg Wouter Bos, wat Balkenende had gevraagd van de mensne die het meest verdienen, hij verocht Balkenende één punt te noemen. Balkenende's andtwoord? "Uhm... uhm... mijnheer Wester?" en vervolgens ij CDA'er Wester: "U moet het nou toch echt alleen doen mijnheer Balkenende".

    De SP en de PvdA kiezen voor een systeem naar draagkracht. Alle programma's zijn overigens doorggerekend door het CPB. Volgens het CPB kwam het programma van de SP economisch goed uit de bus.

    Je moet rekenen op bijvoorbeeld bezuinigingen op defensie. De JSF kost miljarden en levert niks op. We hebben menig tankbataljon dat we kunnen missen. Een ander punt is dat de PvdA meer arbeid genereert en dus meer inkomsten. IPV mensen die amper kunnen werken in banen te drukken om op de AOW te bezuinigen kieen e ervoor mensne die kunnen werken aan een baan te helpen.

    Uit het PvdA programma
    De PvdA is dus geen partij die uitgeeft en leent. De PvDA heeft een duidelijk doel. Meer inkomsten dan uitgaven. De rechste fabeltjes over links mogen wat mij betreft in de prullenbak. rechst geeft anders uit, aan dingen als de JSF, asfalt, goede sier maken door schoothondje van Bush te zijn en ga zo maar door. Alleen onder een rechts kabinet krijg je verhogingen van ministersalarissen (onder het motto dat je die mensen anders kwijtraakt aan het bedrijfsleven). Kortom, links stemmen betekent geen verhoging van de staatsschuld!

    Het is overigens typerend dat dit kabinet in dit laatste jaar wat uitdeelt, om zieltjes te winnen. Als ze echt zo verantwoordelijk waren geweest hadden ze naar de toekomst gekeken en bijvoorbeeld staatsschuld afgelost in plaats van kiezers paaien met een paar euro's.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2006
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is altijd zo, die rechtse rakkers die bang zijn om de macht kwijt te raken aan het volk (de sociale partijen) verspreiden de meest willekeurige en foutieve informatie over het beleid van hun tegenstanders. Omgekeerd zal het ook het geval zijn, maar vanuit puur moreel perspectief is het onmogelijk om iets anders te stemmen dan links als je zo veel mogelijk mensen er beter op wilt laten worden (armen, zwakkeren) en zo klein mogelijke groep er iets minder op wilt laten worden (rijken), wat voor deze mensen overigens nauwelijks te merken is.

    Was ook in zo'n programma over hypotheekrente aftrek. Een idioot in een rijk gehucht, rijk geworden met sex speeltjes, kocht elk jaar een nieuwe BMW. Hij zegt, als die hypotheekrenteaftrek weggaat voor de rijkeren, dan kan ik maar om de twee jaar een nieuwe BMW kopen, met een sippe kop.

    DAT zijn de mensen waarmee je te maken hebt. Die wonen al in een villa en HEBBEN al elk jaar een dikke nieuwe auto. Die hebben de macht en de VVD wilt dat zij de macht houden omdat zij in de illusie zijn dat die mensen iets betekenen voor Nederland in plaats van voor zichzelf. Een compleet scheef en achterlijk beeld van hoe de wereld in elkaar steekt. Met een linkse regering zullen die mensen er echt niet veel op achteruitgaan en met slimme investeringen alsnog rijker worden (rijker worden altijd rijker, je kent het wel). Het mooie is dat dankzij die investeringen van die rijken in richtingen waar ze normaal niet in zouden investeren niet alleen armeren geholpen worden, maar ook onze milieu-eisen verbeterd kunnen worden, waardoor de grootste winst van allemaal behaald wordt, en dat is een leefbare schone wereld voor mens en dier en een Nederland dat niet onder water staat, altijd handig als je er wilt wonen.

    Die prullenbak die de mond van de rechtse partijen is en alleen maar vuil uitspuwt, is een angstig hol van verderf waarin uit de diepste krochten van de duistere vuilniszak de rijken allemaal schuddebuikend lachen terwijl hun marrionetten uit angst voor repressailes van de rijken en de opkomende macht van het volk verwilderde uitspraken en leugens voeren aan een groep mensen die dat klaarblijkelijk graag wil horen maar er uiteindelijk zelf niet eens iets op vooruit gaan.

    Maar goed, genoeg poetische kritieken op rechts, het is allemaal slecht en je moet nou eenmaal de beste uit de slechtsten kiezen om voor jou door middel van het verschrikkelijk onefficientie ambtsapparaat te regeren. Totdat ik me verkiesbaar stel als benovelente dictator; stem links en stem op een vrouw!

    EDIT: De Walrus heeft overigens helemaal gelijk, als het aan mij ligt wordt het defensiebudget voor een vette 90% geschrapt en houden we alleen een Nederlandse contributie aan de algemene Europese troepenmacht in stand.

    Stel je voor hoe verdomde veel geld je dan hebt om Nederland klaar te maken voor de linkse milieuvriendelijk politiek en socialere normen en waarden door educatie en hulp/zorg op plekken waar dit nodig is en een algemer hoger niveau in die gebieden. Blijft er nog genoeg over om meer aan de economie te doen dan rechts ooit zou kunnen dromen met hun achterhaalde manier van politiek.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Walrus: Nette post. Ik heb toch nog genoeg om over na te denken en zit nog wel op het werk :+
     
  9. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, net op GroenLinks gestemd! Tenminste een partij die kijkt naar de toekomst en niet die alleen de korte termijn.
     
  10. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Likewise, een stem voor GroenLinks erbij.
     
  11. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook groenlinks gestemd.
     
  12. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Logischerwijs wordt er minder gebruik gemaakt van het ontslagrecht in het MKB, maar dat betekent niet dat het voor hen minder belangrijk is. Klinkt verder allemaal mooi wat de SP wil, maar vergeef me als ik me niet direct laat inpalmen door allerlei beloftes. Ik vertrouw de SP simpelweg niet en daarnaast heb ik niets met de rest van hun programma of hun mentaliteit.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vertel, waarom vind jij dat?
     
  14. mark8925

    mark8925 Guest

    idd sp zijn net communisten, moet er nix van hebben...
     
  15. Dioxic

    Dioxic Guest

    Hoezo zegt hier niemand dat die op Wilders heeft gestemd terwijl ze 5 stemmen hebben
     
  16. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    allereerst even dit: vindt dat je een heel goede mening hebt over het milieu beleid vooral, en daar ben ik het voor een erg groot deel wel mee eens.

    Maar ik weet niet of je gisteravond toevallig het lijsttrekkersdebat hebt gezien, maar daar was het juist rechts (VVD en CDA) dat zich op feiten baseerde, en PVDA en groen links dat met zielige verhaaltjes kwam (vertellen hoe ziellig sommige wel niet waren, blablabla...) en zich een stuk minder baseerden op feiten.
    Het was daar dus niet rechts dat vuil uitspuugt maar juist links.

    Of begreep ik die opmerking nou helemaal verkeerd, en bedoelde je dat jij vindt dat de standpunten niet goed zijn?
    In dat geval, qua mileu beleid is groen links inderdaad de betere hier in nederland, maar zei hebben hun blik zo gefocust op een richting, het mileu dat andere onderdelen er voor een groot deel bij in schieten.
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De rechtse partijen noemen weinig feiten, eerder dogma's geënd op niks. Balkenende wil het over resultaten hebben en roept tegen Bos dat hij overdrijft maar er is daadwerkelijk sprake van slechte zorg, pyjamadagen, duurdere zorg, eovoort en daar heeft het kabinet niks aan gedaan. Balkenende is een technocraat die over cijfers praat die feitelijk niks zeggen. De situatie in de zorg is zorgelijk en Balkenende praat vol trots over gedane etten, dieduidelijk negatieve gevolgen hebben gehad.

    Als je allemaal AOW'ers goedkeurt en op de arbiedsmarkt smijt, en er komt vervolgens maar een derde aan hetw erk (en dan ook nog beperkt) dan is dat cijfermatig misschien leuk maar de realiteit is dat zieke mensen, die geen enkele werkgever in dienst wil hebben, vanwege het problematische karakter, gekort worden. Bovendien komen deze mensen op plaatsen terecht waar normaliter een andere werkloze aan het werk kon zijn. 1 derde.... en die andere 2 derde dan? zUCHT!
     
  18. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^
    je hebt er gelijk in dat de zorg nog niet top is, maar wat balkenede heeft gedaan is zorgen voor structuur en overzicht, natuurlijk hier hebben mensen die zorg behoeven niks aan. Maar zonder dit te doen heeft het ook geen zin om er extra geld in te pompen (iets wat Bos wil). In de zorg moet je ervoor zorgen voor een persoonlijkere zorg. mensen persoonlijker behandelen. DAt dit niet goed gelukt is de afgelopen 4 jaar is duidelijk.
    MAar dat dit onder Bos beter zou zijn geweest maak je mij niet wijs, ik denk dat de afgelopen jaren goed zijn geweest, en dat er nu echte veranderingen moeten aankomen.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog niet gestemd, maar ga het nog wel doen vandaag. Gisteren had ik het over de SP, maar de SP kwam bij mij op de stemwijzer uit als de meest neutrale van alle partijen. De meeste overeenkomsten had ik met de Partij voor de Dieren (:+), gevolgd door Wilders.

    Dieren zijn oke, dus ik denk dat ik op die partij ga stemmen :)
     
  20. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    CDA, zit precies tussen PVDA en CDA in.

    Ik heb stemwijzer niet gebruikt, ik heb kieskompas gebruikt, die vond ik een realistischer beeld geven.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006

Deel Deze Pagina