1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat GroenLinks is voor veel meer investeren in schone duurzame energie. Als bijv. zuinigere auto's stukken goedkoper zijn dan auto's die veel benzine opslurpen, zal er een stuk meer geïnvesteerd door de autofabriekanten in zuinige auto's omdat ze anders niks meer verkopen. Dus laat de marktwerking hier zijn gang maar gaan. Ook moet er veel meer geld vrijgemaakt worden voor openbaar vervoer, zodat het een stuk aantrekkelijker wordt om niet de auto te pakken maar de trein. Met het vliegtuig is het hetzelfde als je de prijs van de tickets gaat belasten op vervuiling, dan zullen een stuk minder mensen met het vliegtuig gaan waardoor de fabrikanten zullen moeten investeren in het zuiniger maken van de vliegtuigen, zodat deze heffing lager wordt en er weer veel meer mensen vliegen kunnen betalen. Door al deze heffingen en belastingen, zorg je ervoor dat het bedrijfsleven in een schoner milieu investeert. Dit creëert ook weer veel banen, vandaar de leus "de banen komen van links". Ook is GroenLinks een partij die de polarisatie tegen kan gaan, door alle vormen van discriminatie hard aan te pakken. Als je zorgt dat de alle mensen zich weer gewaardeert voelen en dan ook het belangrijke RESPECT niet ontbreekt voor elkaar, dan zal het gevaar van terrorisme ook een stuk minder worden. Voorkomen is immers beter dan geneezen. Kortom GroenLinks zorgt er ook voor dat Nederland een stuk veiliger wordt.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Raafke: duidelijk betoog, tnx. Ik ben nog behoorlijk zwevend en daarom erg nieuwsgierig naar iedereen zijn meningen. Ben op dit moment ook nog erg veel info aan het naar binnen harken :)
     
  3. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb daarnet mijn stem uitgebracht, op GroenLinks (Femke Halsema om precies te zijn). Motivatie heb ik al uitgebreid behandelt in het andere topic. :+

    Ik heb trouwens wel gewoon met een stemcomputer kunnen stemmen. :)
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben er zeker van, ik ga Partij voor de Dieren stemmen :) Ben de 2e hier....vraag ik me wel af wie die andere is die ook Partij voor de Dieren gestemd heeft ? :+
     
  5. mars15

    mars15 Guest

    VVD, En dan op Rita Verdonk :)
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Op het gebied van duurzame energie ben ilk het meestal wel eens met GL (behalve over kernenergie). Maar vliegtickets in prijs verhogen is belachelijk. Een vliegtuig neem je omdat de reis te ver is om anders te doen. Je gaat mensen onnodig belasten met die onzin.

    Ik ben zojuist terug van het stemmen, ook de VVD. Niet meer van harte, maar bij een ernstig gebrek aan beter. Ik vind het allemaal verschrikkelijk. Linkse partijen gooien telkens met modder en kauwen alleen maar voort door te klagen over de afgelopen tijd, rechtse partijen hebben dan wel weer conrete, praktische plannen, maar tegelijkertijd ook een ernstig gebrek op gebieden zoals milieu e.d. Maar Bos als premier, mijn god nee! |:- Met een gekozen minister-president, dan had ik misschien nog wel een linkse stem overwogen.
     
  7. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, toen ik dit voor het eerst las, dacht ik dat je dat in het stemhokje had gedaan. :+
     
  8. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik had het helemaal niet zo gek gevonden. Wat een kleine pokkelettertjes.
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, je begrijpt het niet verkeerd. Verkiezingscampagnes zijn gelimiteerd door de mensen die ze voeren. Niemand is perfect en weet overal de beste manier op te vinden om te reageren en zulke debatten zijn altijd kinderachtig van alle kanten lopen ze te hinkelen, te draaikonten en elkaar te bespotten.

    De kernwaarde van de linkse partijen zit hem niet in het voorkomen en leuke bekkie van Femke Halsema of Jan Marijnissen en Wouter Bos, maar in de politiek die ze gaan voeren. :)

    De politiek die rechts bedrijft is de alleen onderdrukking van de linkse politiek, weinig inhoud, vooral niets doen dat iets ten positieve voor het volk veranderd. De politiek die links bedrijft is het vergroten van de kansen voor iederen, dus zij nemen de blinde ouderwetse rechtse politiek bij de mouwen en zorgen dat deze doel vind (waardoor het automatisch linkse politiek wordt).
     
  10. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die knopjes waren al niet groot, maar die lettertjes waren helemaal onleesbaar. Ik keek voor ik op de bevestigingsknop drukte, voor de zekerheid even op het schermpje of het er goed stond, in plaats van dat ik per ongeluk op dat ventje van Fortuyn had gedrukt. :+
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Dus jij denkt dat Den Haag daadwerkelijk Boeing en Airbus beinvloed? Dit is dus een duidelijk voorbeeld van een milieu kwestie die (minstens) vanuit Brussel moet geregeld worden wil je iets voor elkaar krijgen. Daarnaast duurt het ontwikkelen van vliegtuigen decennia en zitten wij gedurende die periode onterecht vast aan een dergelijke belasting. Wij hebben immers geen andere keus als we gebruik moeten maken van de luchtvaart?

    Geweldig voorbeeld van de naieve kijk op de wereld van links. En wij de komende tientallen jaren maar belasting betalen over iets waar we in weze geen greep op hebben.

    Net terug van de stembus en het is Henk Kamp (VVD) geworden. Geen Rutte omdat er richting hem een signaal moet dat het onder hem niet goed gaat, van Verdonk moet ik niets hebben en ik wou Kamp steunen omtrent de recente kwestie en is het een uitstekend politicus.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Mijn stemwijzer advies was wel de Partij voor de Dieren :+ maar heb toch voor de SP gekozen :)
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig, ben ik niet de enige met die stemwijzeruitslag 8) :+
     
  14. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog geen 18 en toch heb ik vandaag 33 keer gestemd. Hoe kan dat denk je, Ik loop stage in een verpleegtehuis dus moest de hele tijd mee met bewoners gaan stemmen maar omdat hun er niet bij konden moest ik het doen lol. Maar wat mij opvalt dat 29 van de 33 cda stemde zoveel als er door ouderre op cda word gestemd.
     
  15. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh, zou dat misschien komen doordat de SP van oorsprong een communistische partij is? ;)

    Ik heb CDA gestemd, Maxime Verhagen om precies te zijn. Lokaal (gemeentelijke herindeling) ook CDA, maar dan natuurlijk niet Maxime Verhagen :thumbs:
     
  16. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6

    Onzin natuurlijk. Waarom zou je kerosine niet kunnen belasten zoals elke andere derivaat van aardolie?

    Het is werkelijk te achtelijk dat voor een reisje naar Londen (een simpel voorbeeld) je veruit het goedkoopst uitbent als je met een vliegtuig gaat. Zeker als je in gedachten neemt dat het vliegtuig van alle keuzes om naar Londen te gaan het meest vervuilend is per km/per passagier...belasten die zooi!

    Ook heeft Schiphol al jarenlang een verbod op te luidruchtige vliegtuigen (bijna alle oudere russische modellen) en dwingt dit vliegtuigmaatschappijen wel degelijk om sneller (al bestaande) millieuvriendelijkere en geluidsarmere motoren te gebruiken. Zowel Boing als ook Airbus bemoeit zich in de verste verte niet met motoren, behalve het bevestigen van die dingen...
     
  17. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, ja, ik weet het. Dat stemt mijn oma ook meestal. CDA of D'66.
     
  18. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Denk je dat General Electric, Rolls Royce en Pratt & Whitney sowieso al niet bezig zijn met het ontwikkelen van milieu vriendelijke motoren (althans, vrienderlijker dan nu het geval is)? Daarnaast voegen Airbus en Boeing wel degelijk iets toe door het efficienter maken van vliegtuigen door betere designs van bijvoorbeeld vleugels en het gebruik van alternatieve materialen.

    Daar voegt die belasting niets aan toe. Het is gewoon een makkelijke manier om extra belastingen te innen. Kom dan naar voren en zeg dat je vliegen gaat belasten en dat het geld daarvan op geen enkele nuttige of constructieve wijze wordt gebruikt om het probleem daadwerkelijk aan te pakken.

    Nogmaals, waarom gaan we zo kneuterig te werk en regelen we dergelijke zaken niet vanuit Brussel? Misschien dat dat nog enig effect heeft, maar dit is gewoon bedrog.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    @Kevf

    Als je twijfelt tussen CDA en Sp heb je twe eopties:

    Christenunie of PvdA

    Die beide partijen staan tussen de twee genoemde partijen in. Dus stem op dat kontje van Bos op de bril van Rouwvoet :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2006
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik kom net uit het stemhokje... PvdA :)
     

Deel Deze Pagina