Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmm ik lees net mijn post .. en ja ik heb gedronken :eek:
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe,zolang ze maar niét zuidwaarts trekken is het ok voor mij......
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan nog steeds niet geloven dat er 14 mensen hier op Wilders gestemd hebben. :)

    Wat je ook wilt, zijn ene speerpunt en stemmentrekker lijkt mij toch echt de anti-islam toon. Zitten hier zo veel xenofoben dan?

    De rest van de issues heeft hij misschien wel mening over, maar die zijn op vergelijkbare manieren vertegenwoordigd bij andere partijen.

    Misschien een zegen in een wolvenkostuum, als het een rechts kabinet belet te vormen, natuurlijk, maar toch bijzonder vreemd. Half-miljoen Nederlanders die op deze stemmingmaker gestemd hebben, uit angst voor een andere cultuur en religie, in plaats van te kiezen voor partijen die de verschillen tussen deze groepen willen overbruggen en een in harmonie samenlevend Nederland wil bewerkstelligen, in plaats van de tegenstellingen te versterken en onschuldige welwillende mensen te verdrukken.

    Maar goed, bizarre verkiezingen vind ik nog steeds. Eeuwig zonde dat een links kabinet de kans niet krijgt (althans, kan wel, maar bijzonder gefragmenteerd, toch vrij kleine kans). Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat met de vorming.
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Zover ik weet kan een links kabinet in de verste verte niet. PvdA/SP/GL/CU/PvdD haalt (volgens mij en de voorlopige resultaten) slechts 73 zetels.

    Bijzonder inderdaad dat er zoveel aandacht is voor Wilders, terwijl een man als Pastors die (naar mijn mening) een veel betere lijst heeft, die een beter inhoudelijk haalbaar verhaal heeft en die resultaten heeft geboekt in Rotterdam helemaal niet de kamer in komt. En op dat dubieuze radiospotje na vond ik Pastors toch wel sterk en nogmaals vreemd dat de doelgroep daar geen kennis van neemt.
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De VVD gata vast we;l regeren. e verloren vorige keer ook en regeerden verder. Nu ijn e afgestraft maar regeren vast wel weer. Mijn duit, CDA, SP en Christenunie, maar dat wil de SP niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2006
  6. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet het positief zien, sie stemmen van Wilders waren anders naar de VVD gegaan en dan was een coalitie van CDA, VVD en ChristenUnie mogelijk geweest en dat zou pas echt erg zijn.

    Nu hebben ze iig de PvdA nodig, dus valt het nog een beetje mee, met CDA,CU en PvdA kan ik nog leven.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nogmaals de VVD gaat niet mee regeren

    1. Groot verlies
    2. Wilders is ex-VVD
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    CDA, PVDA en CU lijkt me een van de weinige echt mogelijke dingen idd. Rechts kabinet kan niet, te weinig stemmen of teveel partijen. Met een links kabinet heb je helemaal 5 partijen, dus ook lastig.
    Makkelijk zal het niet worden.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het zal inderdaad erg lastig worden ja.
    Ondanks dat ik zelf op Wilders heb gestemd, had ik geen 9 zetels verwacht. Ik dacht zelf meer aan de 5 a 6.
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wilders, wat een figuur. :mad: Pijnlijk dat een dergelijk iemand stemmen krijgt....
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    in iedergeval gefeliciteerd met je overwinning The Walrus :)

    Wtf Kameo wat doe je nu :'-(
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sorry :): ;)
    Heb echt tot het laatste moment getwijfeld tussen VVD en Wilders.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    En zo kun je ook het succes van de linkse partijen het beste inschatten,net zoals dat laatstleden in belgie óók het geval was.....
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  14. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Sterker nog, een links kabinet kan alleen met zes partijen: PvdA/SP/GL/CU/D'66/PvdD en dan hebben ze haken over de sloot 76 zetels. Zie je het al gebeuren? Een rechts kabinet is niet veel realistischer, maar haalt altijd nog meer zetels dan een links kabinet (nl. 78, met de CU joker). Of je kan denken aan CDA/VVD/GL/CU (76 zetels), maar dat is gezien de tegenstellingen tussen de VVD en GL uiteraard zeer onwaarschijnlijk.

    Wat was Bos zuur trouwens in het slotdebat. Een slechte verliezer en een opportunist die tot op het laatste moment een succes wil claimen door met de overwinning van de SP (en daarmee links) te pronken. Ik denk niet dat hij op een uitslag van slechts 32 zetels was voorbereid.

    Dan Wilders, die probeert de zielepoot uit te hangen en dat hij wordt geboycot, maar de reden dat andere partijen niet met hem willen regeren is simpelweg omdat de verschillen op papier veel te groot zijn. Alsof hij bereid zou zijn concessies te doen in z'n programma en vooral op dat ene belangrijke punt dat sowieso samenwerking hindert met de CU, maar in mindere mate zeker ook met CDA en VVD.

    Zover mijn analyse. :)
     
  15. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    dubbelpost, zie hieronder
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  16. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met je eens over Wilders en Bos.

    Verder kan ik totaal niet begrijpen dat Wilders verbaasd is dat niemand met hem wil regeren. Als je ziet dat in Nederland men Normen en Waarden als belangrijkst acht, overigens hetgeen waar balkenende over werd uitgelachen 4 jaar terug, ironisch genoeg, anyway, hoe kan je dan ooit als partijpunt hebben de islam weg te vagen. Ik heb zelf ook niet zoveel met de godsdienst, maar van oorsprong willen de mensen, kwa samenleven, hetzelfde als waar ik mezelf tot vind behoren, Christenen, namelijk: vredig samenleven. En om ze te boycotten zal zoveel chaos opleveren, en verder is het gewoon niet menselijk om 1 miljoen mensen zo af te schilderen.

    Bos is inderdaad teveel aan het pronken met SP's winst, hij moet zich realiseren dat hij gewoon een zielepiet is, en hij moet niet zo fel tegen Balkenende ingaan.

    Verder vond ik het niveau van de vragen van ene mevrouw ook matig.
    'Rita, denk je dat je het zelf beter had gedaan dan Rutte?' Tuurlijk denkt ze dat, maar dat zegt ze niet, want dan krijgt ze met de VVD aan de stok en wordt ze afgeschilderd als egoist. Retorische vragen zijn tijdsverlies.

    Verder vind ik Partij van de dieren, die lijst van 10 punten, echt te crap voor woorden(die zero paradox aanwees pagina's terug)

    LoL? Ze willen helemaal niet samen regeren, ze willen beiden APART regeren. En sowieso, ze geven geeneens argumenten dat dat zo slecht zou zijn(wat het wel zou zijn, maar het is niet waar), maar zeggen alleen; kies daarom voor een andere invalshoek. Dan zou ik net zogoed wilders kunnen stemmen, stelletje naabs daaro.

    Dan stem ik liever op een partij die zich inzet voor mensen in plaats van ondergestelde dieren. Liever een dode kat bij mevrouw Tuinman op de hoek dan weer duizend mensen meer in de bijstand, waar ik ook nog eens zelf voor dok, indirect welteverstaan.

    Again, mensen>dieren
     
  17. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik snap ook niet waarom Marijnissen dan niet Bos even op z'n plaats zet. Hij is de grote winnaar en vooral de PvdA in mijn ogen de grote verliezer. Zij zeiden tot vandaag te gaan winnen, zij gingen er lang vanuit de premier te leveren en zij hebben door hun eigen dwaze campagne de SP de overwinning cadeau gedaan. Ik geloof dat de heren Bos en Marijnissen steeds meer beginnen te geloven dat ze in dezelfde partij zitten.

    Rutte haalde Wilders overigens mooi uit z'n zelftoegekende slachtofferrol.

    Ik ben trouwens nu al benieuwd hoeveel ex-PvdV eenmansfracties we hebben aan het einde van de volgende kabinetsperiode. :+
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ TheProf82 : Je moet het vooral zien als een symbolische stem tegen hetgeen wat er nu allemaal gaande is daar. En ergens op stemmen is nog altijd beter dan niet stemmen in mijn ogen. Voor de rest interesseert politiek mij gewoon te weinig om echt een 100% gerechtvaardigde keuze te kunnen maken.

    Daarnaast heb ik misschien een nogal afwijkende mening over dieren. Mensen > dieren ? Zo makkelijk gaat die vlieger niet op voor mij. Ik kan me de laatste keer dat een dier mij pijn deed niet meer herinneren, mensen echter is een totaal ander verhaal. Je mag dit wat mij betreft kul vinden, maar daar verander je mijn mening niet mee.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het trouwens wel goed dat er een partij is die zich ook voor de dieren inzet. Dat is iets wat in mijn ogen ook hoort.

    Wilders heeft hier ook aardige standpunten over:

    -Rechten van het dier in de Grondwet
    -Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
    -Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
    -Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging -dierenmishandeling (animal cops)
    -Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
    -Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

    Nogmaals, ik vind dit soort zaken erg goed.
    Daarnaast ben ik het met Zero eens over mensen > dieren. Die vlieger gaat voor mij ook niet op. Wie zegt dat wij beter zijn? De mensheid?
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, Wilders kwam bij mij dan ook logischerwijs onder de Partij voor de Dieren te staan bij de uitslag van de stemwijzer. Maar die stem naar Wilders is van mijn moeder afgekomen ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006

Deel Deze Pagina