1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verwaarlosing dieren.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fearless[NL], 7 jul 2004.

1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Naar aanleiding van die uitzending van Hart van NL zijn er een heleboel mensen langsgekomen bij dat dierenopvangcentrum .... Kijk ZO hoort het !

2. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0

Ja??
    Nou gelukkig dan maar voor die beestjes !

3. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen denken wel dat ze heel slim zijn maar als je kijkt wat de mensheid verneukt in vergelijking met wat dieren verneuken dan twijfel ik toch best over wie er nou het slimste is...

4. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    er was eerst ook zo'n site www.bonsaikitten.com ofzo (of .tk, whatever.)
    daar stopten ze katjes en een glazen pot (pot dichtgemaakt, ze krijgen eten via een slangetje) en daarin groeien ze op... naar mate het diertje opgroeit past het zich aan de pot aan. :mad:
    het resultaat, een stoel voor uw kind of een meubel voor in de kamer :mad::mad::mad:

5. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    hacken die shit

6. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is nep, zo'n 2 jaar geleden ook al trouwens.

7. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    ja was toegegeven dat het een studenten grap was

8. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Stel je voor dat iemand dat echt zou doen...

9. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    dan zou ik best geld willen geven voor het afslachten van die gasten...

10. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0

idd stelletje maloten.
    Zometeen komt The Walrus weer reageren dat het niet normaal is , dat je beesten pijn mag doen maar mensen mag je niet aanraken :+

11. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben hier nu allemaal wel een grote mond van: Ik zal die gasten is te pakken nemen blabla maar hier komt toch niks van. Je kunt beter iets doen waar je resultaat van terug ziet. Ga bij een dierenasiel helpen, schenk iets.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ja, ik heb hier zo'n bonsai katje staan. je moet het ding vaak water geven en de lucxhtgaten af en toe extra doorprikken....

Zeg, ik vind dat je van zowel dieren als mensne af kan blijven.

Maar in hoeverre ik tegen dierproeven ben weet ik eigenlijk niet. Soms is dat ook zeer nuttig. Als we de wereld ermee vooruit helpen zie ik bepaalde experimenten graag slagen.....

En hoe hypocriet is het dat mensen na die SBS uitzending masaal naar een asiel gaan? Krijgen die leive beestjes ene baasje die alleen uit medelijden en impulsief en dier in huis haalt.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2004
  13. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind alle dieren klootzakken

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

lmao, okay....

15. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Idd, ik lust helemaal geen vlees, maar ik eet het uit principe!

_O_ Hans Teeuwen_O_

16. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is voor de grap maar het gaat hier wel ff om het ECHIE he :{

17. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Er zijn vast wel wat mensen die zusjes met huisdieren hebben. Misschien komt hun dit bekent voor.

M'n oudste zusje was iets van 9 jaar toen ze haar eerste huisdier kreeg, een leuk konijn. Eerste weken was het allemaal leuk en aardig, maar naarmate de tijd verstreek, werd het konijn minder interessant, en bracht steeds meer tijd door in z'n kooi. Tot op een gegeven moment dat beest er helemaal niet meer uitkwam.
    Toen werdt het echt te gek, en ben ik een weekje voor dat beest gaan zorgen, waardoor mijn zusje jaloers werdt omdat ik deed alsof het mijn dier was.
    Dusdanig heb ik haar het een en ander uitgelegt, en sindsdien komt het beest wel wat meer uit z'n kooi, maar brengt nog steeds meer dan 9/10e deel v/d week in z'n kooi door.
    Een jaar nadat we dat konijn kregen, kreeg m'n kleinste zusje ook een konijn, zelfde verhaal, alleen toen heeft er niemand ingegrepen en nu is het beestje waarschijnlijk schuw geworden, het valt iedereen aan die contact zoekt, of je 'm nou de kooi wilt uitlaten, aaien of wat dan ook.

Dit is wat mij betreft geen leven voor een dier, meer een marteling.
    Wat ik er maar mee bedoel te zeggen is dat dierenleed ook net zo goed bij je thuis kan gebeuren, het zijn niet altijd de panda's die worden bedreigt, of de zeehondjes die worden doodgemept en opengereten (:'-().

Waar jij voor staat, is nodig op straat :+

18. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Wow wat een preek.
    Jij moet persvoorlichter worden van het DBF :)

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ja klopt dodgie. Op elfjarige leeftijd maakte ik het volgende mee.

Een vriend van me had een hamster. Wij superenthousiast. Asl sueprstoere gast had hij ene plstic hok waarmee je gigantisceh circuits kon maken met buizen. Extra uitbreidingssetje erbij enzo, en dat beest lokken met voer.

Wij uren aan het bouwen. In de tuin stond het hok. Het was hartje zomer.

Toen gingen we voetballen. Bij mij thuis eten en Sonic 3 spelen.

Eenmaal thuis lag daar een dood uitgedroogd hamstertje in de buis nabij de ondergaande zon :'-(

Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2004
  20. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Och, konijnen zijn erkende huisdieren. Helaas leven ze in die beschermde omgeving slechts een vijftal jaar, of minder. In de natuur daarentegen leven ze tot 12 jaar, gemiddeld 3x zolang.

Kan je daaruit vaststellen dat een konijn in een mensenmillieu het slechter heeft? Biologen die het onderzoek hebben gedaan menen van wel, mensen die gelukkig zijn met die paar jaar met dat konijn menen van niet. Vele van die konijnen worden vertroeteld bij het leven en gaan toch een ongewisse, snelle neurotische dood tegemoet.

Ikzelf ben van mening dat een dier minder is dan een mens. We noemen mensen die abnormaal gedrag vertonen niet voor niks beesten. Wat het grote verschil is is het bewustzijn, waar walvis al wat verwijzingen naar heeft gegeven. Dat maakt dat wij onderscheid kunnen maken tussen een leven van 5 of 15 jaar.

Maar, naar mijn mening kan een konijn dat niet en zal hij zich maar weinig bewust zijn van zijn omgeving, niet meer dan dat het hem direkt prikkelt in zijn natuurlijke gedrag.

Voorgaande wil helemaal niet zeggen dat ik pleit voor een barbaarse omgang met dieren, juist het tegendeel. Wij zijn geen beesten...

Laatst bewerkt: 10 jul 2004

Deel Deze Pagina