Ik heb zelf 2 hondjes, een cavia en 2 lieve leguanen. Ik zorg zelf alleen voor mijn leguanen en mijn lieve duitse herder Als ik merk dat er een iets heeft blijf ik er de hele tijd bij. Ik snap zoiets niet.
Ik kijk zelf heel veel Miami Animal Police. Daar heb je ook van zulke dingen. Vorige keer hadden ze een hond opgesloten in een auto en die was dood gegaan omdat het buiten 40+ graden was. De "verzorgers" kwamen niet meer opdagen en lieten zelfs de auto staan! Dit kan niet door beugel. Maar waarom word er dan zo soft gehandeld. Mensen staan onder de dieren dat is te begrijpen. Zo is het nu eenmaal, maar waarom dan zo soft. Als iemand een hond dood maakt vind ik dat hij ook de cell in moet voor een paar jaar.
Ik behandel mijn 2 leguaantjes als mijn zoontjes en mijn Duitse herder als mijn dochter. Nooit zal iets te veel voor ze zijn.
Ik reageer mischien heftig, maar dat komt denk ik omdat ik me zoveel om mijn diertjes bekommer. Elke dag heb ik een uur nodig om alles thuis op gang te krijgen. Mischien verwacht ik dat van alle andere mensen die een dier hebben ook en is dat te veel. Maar doe in elk geval iets!
Ik ben zelf van plan te doneren, maar omdat ik 15 ben heb ik niet veel geld voor de groene leguanen stichting.
Zelfs dat kun je niet! Wat kun je nou tegen iemand doet die thuis in alle stilte zijn hond slaat of zijn Geit uithongerd. Dat gaat hij heus niet op straat doen hoor.
Laatst bewerkt: 25 jul 2004