1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Virus outbreak] H1N1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Heroic, 27 apr 2009.

  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag nog geen topic staan, dus ik dacht ik maak er een. Mocht er wel een zijn, dan kan deze gelocked worden. :x

    Zoals veel al waarschijnlijk gelezen of gezien hebben, is er een nieuwe Varkensgriep uitgebroken in Mexico. Het is nog niet zeker hoe erg het nou is, maar het zou goed kunnen dat het een Pandemie wordt.

    Nieuwsbericht:
    http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2009/04/chaos_in_mexico_door_griep.html

    Er zijn nu ook al gevallen van geïnfecteerde mensen in Amerika, UK, Spanje, Nieuw-Zeeland gevonden (en bevestigd). Het virus is hoogst besmettelijk, en verspreid zich razend snel.
    Er zijn nu zo'n 150 doden (waarvan er zo'n 30 sowieso door deze Varkensgriep zijn dood gegaan, en de rest hoogst waarschijnlijk). Raar genoeg zijn er alleen maar doden in Mexico. Wel zijn er al duizenden mensen geïnfecteerd.

    Anyways, wat denken julie? RL wordt een horror film? Of is het gewoon een griepje die we volgende week niet meer zien? :')

    Ben persoonlijk wel erg beniewd hoe zich dit verder ontwikkelt.

    Ik update de post later nog wel wat uitgebreider.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is het nadeel van de ontwikkeling van technologie. Mensen reizen meer dus er is meer kans dat het zich verspreidt. Je kan er alleen niet veel aan doen. Maar het gaat wel over er zijn ergere geweest.
     
  3. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt. En we kunnen er inderdaad (hoogst waarschijnlijk) niks aan doen. Behalve medicijnen misschien. Verder vind ik het wel interesant om het te volgen, hoe het nou verder gaat.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En al die eigenwijze lui die gewoon lekker naar al die broeihaarden van die zooi heen gaan.............|:-
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Er waren mensen in Amerika toch al genezen? Daarnaast dacht ik gelezen te hebben dat er waarschijnlijk al een vaccin was dat aansloeg. Ik maak me hier niet zo'n zorgen voor.
    Maar een pandemie in het algemeen vind ik een hele enge gedachte! Je kunt je er niet tegen verweren. Een doodsoorzaak die je niet ziet aankomen en maar blind moet ontwijken, dat is erg beangstigend. Dat komt helaas voor bij grote populaties. Wij proberen de natuur te overtreffen, maar ze biedt nog heftig verweer.
     
  6. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ga de ontwikkelingen wel op de voet volgen denk ik. Zou namelijk enorm erg zijn als hij uitgroeit tot een pandemie zoals de Spaanse Griep! Maar zie dit toch niet zo snel gebeuren. Maarja, je weet maar nooit
     
  7. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, ik vind het persoon een beetje dubbel. Aan de ene kant hoor je dat alleen maar in Mexico mensen zijn overleden (slechte leefomstandigheden etc.) en dat er zelfs al mensen zijn genezen in Amerika, ook zijn er ontzettend veel medicijnen in Nederland, dus 'Nederland is voorbereid' aldus het Journaal.
    Maar aan de andere kant willen ze het alarm niveau wel verhogen en een of andere belangrijke gozer over medische dingen internationaal was wel bezorgt.
    Nouja, we zullen zien hea. :)
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat een paniek weer zeg. Hittecamera's op vliegvelden :lol:

    De wereld is volslagen getikt aan het worden.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Er zijn al lang vaccinaties tegen, dus vrij weinig aan de hand. De reden dat er mensen sterven is doordat het virus hun verzwakt en ze zich niet laten behandelen. Daarna krijgen ze bijvoorbeeld longontsteking waaraan ze wel overlijden.

    Maarja 150mensen op een bevolking van 15-20miljoen in Mexico stad. Dat valt nog wel mee 8)

    Mijn zus is gister naar New York gevlogen voor een vakantie, na 2 weken vliegt ze door naar Mexico. :+
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Ach, weer zo'n hype als de vogelgriep. Zoooo 2004...
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ach, beetje de wereldbevolking uitdunnen, niks mis mee toch?
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zoals dit bedoel je?

    The global mortality rate from the 1918/1919 pandemic is not known, but is estimated at 2.5 to 5% of the human population, with 20% or more of the world population suffering from the disease to some extent. Influenza may have killed as many as 25 million in its first 25 weeks. Older estimates say it killed 40–50 million people[3] while current estimates say 50 million to 100 million people worldwide were killed.[14] This pandemic has been described as "the greatest medical holocaust in history" and may have killed more people than the Black Death.[15]

    zit ik niet echt op te wachten

    http://en.wikipedia.org/wiki/1918_flu_pandemic
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    1918/1919 8)
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik boek vast een enkeltje Madagaskar. :+
    Just to be on the save side.
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Er is nog geen vaccin op dit moment. Het is een nieuw virus bestaand uit vier element (2 soorten varkensvirussen, 1 vogelvirus en een menselijk virus). Er wordt natuurlijk wel gewerkt aan een vaccin, maar dat duurt over het algemeen minstens 4 tot 6 maanden.
     
  16. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Alleen dit is een mutatie van vogelgriep/varkersgriep en een menselijke influenza.. wat als die zooi nog een keertje doormuteert zodat de vaccinaties niet meer werken? We'll be fuuuucked :+
     
  17. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Net Pauw & Witterman gezien, he Regist :+?
    Ja ik zag het in ieder geval ook. M'n stelling over dat medicijn klopt dus niet helemaal. Het remt het alleen af, maar het is geen geneesmiddel.
     
  18. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik dacht dat een middel genaamd Tamiflu het genoeg onderdrukt om er van af te komen?
     
  19. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Typisch weer van mensen om helemaal in paniek te raken, ik ga me er niet druk om maken. Je gaat jezelf toch niet opsluiten 24/7 om maar niet geinfecteerd te raken. Je hebt dan geen leven. Daarnaast zal het wel meevallen het zijn pas 150 doden op een populatie van 20 miljoen in mexico stad alleen.
     
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Daarom en veel kun je er toch niet aan doen. Als het komt dan komt het.
     

Deel Deze Pagina