1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Virus outbreak] H1N1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Heroic, 27 apr 2009.

  1. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ach als we dus zorgen dat het nog 6 maandjes bij Belgie, Duitsland en Nederland wegblijft zijn we wel veiligO-)
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waarom België en Duitsland? O-)
     
  3. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Die liggen nogal dicht tegen ons aan:cool:
     
  4. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik kom in mei naar Nederland uit de streek waar in Spanje 1 geval zeker is. 8)
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    En dat wil bij mij komen crashen dan. :+
     
  6. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Wegblijven jij8):+
     
  7. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja dat wil ik nog altijd.
     
  8. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste kop in op BBC

    "The World Health Organization (WHO) has raised its alert level over swine flu from three to four - two steps short of declaring a full pandemic."
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8021827.stm

    Ik blijf het in de gaten houden. Het verhaal van de man "met verstand" in Pauw & Witteman was ook niet echt geruststellend. Is er in Spanje niet meer onrust welke jij merkt Conquistador? Is toch een stukje dichterbij het virus.
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ga vrijdag lekker naar de Antillen, laat me mooi niet tegenhouden:D
     
  10. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Lol op CNN: Baby's licking pigs are the cause of the flu. Zie je zo'n kind een varken likken.

    Zwitserland is neutraal, ook in ziektes toch?:+
     
  11. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Te volgen via google maps op zich wel interessant om de ontwikkelingen te volgen: Google maps

    Ik had begrepen dat er nog geen antivirus was? Heb ook ooit op school geleerd dat er voor het maken van een tegenmiddel en het testen ervan wel een paar jaartjes nodig waren?
     
  12. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals eerder vermeld is er geen antivirus. Alleen een medicijn dat het een beetje afremt. Ook duurt het zoals iemand al zei op de vorige pagina wel minstens 4-6 maanden voor een antivirus.
     
  13. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Wou het net posten.

    Tja ze verwachten wat te hebben in 4/6 maand. Maar ze konden het dan nog niet grootschalig produceren.

    Maar goed het komt vast wel goed. CNN is opzich ook nog wel intressesant om te volgen.
     
  14. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerder vermeld door jou:+ er staan ook zat opmerkingen van mensen die beweren dat er wel een tegen middel is, ik wil bronnen zien :cool:

    Denk zelf dat het niet lang meer duurt voordat er een Nederlander is die wordt opgenomen. Je hoord nu ook al verhalen van mensen die voedselpakketten aan het inslaan zijn.

    Ow oeps we mogen niet van varkensgriep spreken 8)
    Bron: spitsnieuws.nl
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  15. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    "we" zijn gelukkig niet allemaal ultraorthdox / kortzichtig. Het eten is toch echt iets anders dan het bestaan erkennen van varkens. Ja, ze bestaan, dus mag het woord worden uitgesproken. Dat slaat als een tang op een... jawel!

    En verder... het loopt zoals het loopt. Het wordt al overal enorm opgeblazen, waarbij feiten weer lekker worden verdraait, maar, dat heet weer sensatie. De kranten hebben eindelijk weer iets anders om over te schrijven.

    Er zijn vele andere ziektes die -tig erger / besmettelijk zijn en die dagelijks vele slachtoffers eisen...
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  16. psychob1987

    psychob1987 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Varkensgriepje

    "Het is een nieuw virus bestaand uit vier element (2 soorten varkensvirussen, 1 vogelvirus en een menselijk virus). "

    Waarom geeft mij dit weer het gevoel dat dit weleens door de mens gemaakt zou kunnen zijn:+|:-
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Damn, wat zijn sommige mensen debiel zeg. Dat je het niet eet om wat voor reden dan ook, oke, maar het woord niet uitspreken?! WTF! Bang dat je vocabulair besmet wordt met onreinheid? :):
     
  18. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is het geen gevaar voor de mensheid. Ik denk dat je er 3maanden later (bijna) niks meer over hoort. Het word idd wat meer hier al gezegd hebben gewoon verdraaid zodat de kranten ook nog wat kunnen verkopen enz.

    En ik weet niet waarom sommige mensen de schuld geven aan de mens zelf. We leven met 6miljard mensen op de wereld en alles moet goedkoop geproduceerd worden. Dus heb je stallen met grote aantallen varkens en moet van alles ook allemaal vervoerd worden. En dan is het echt gewoon onmogelijk om die ziektes tegen te houden. We leven toch niet meer zo als vroeger dat we ons vlees kopen bij het plaatselijke boertje?
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dit virus staat nu los van de varkens chef, het gaat nu over van mens tot mens en dus niet meer van varkens tot mens.. toen kon je het alleen krijgen als je zowat sex aan het hebben was met het beest.. oftewel 5 jarige kut kleuters die zonodig varkens moesten gaan tongzoenen in Mexico :emo:
     
  20. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat weet ik:mad: Maar het is uiteindelijk toch begonnen bij de varkens? Anders noemen ze het toch geen varkensgriep?
     

Deel Deze Pagina