1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vlaanderen bij Nederland?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door eliminator, 8 dec 2007.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Mijn beste, vlamingen zijn van oudsher een vredelievend volk.
    Bon, toen belgië zich van nederland in 1830 afsplitste ging deze opstand uit vanuit de franstalige bourgeoisie...Toen belgië net bestond was de algehele politieke macht trouwens volledig in waalse handen...
    tot in de jaren begin 1900 was dit zo,en toen zijn de vlamingen zich politiek stilletjesaan gaan opwerken om meer vrijheid en gelijkheid voor de vlaamse inwoners te verkrijgen...Dit is overigens een ongewapende strijd mijn beste...
    Wéét U dat het leger in belgiê tot na de tweede wereldoorlog bestond uit overwegend vlaamse soldaten en waalse officieren en de bevelen waren dan ook in het frans...Wéét U dat in de Universiteit in de vlaamse stad leuven tot de schoolstrijd in 1968 volledig frans was..Weet U ook dat onze politieke medezeggenschap op nationaal niveau maar eerst na de tweede wereldoorlog enig gewicht in de schaal kon werpen...Wéét U ook dat er in vlaanderen alle franstalige omroepen op de kabel verkrijgbaar zijn en in wallonie is géén enkele vlaamse zender beschikbaar...Wéét U dat wij als vlamingen niet in onze eigen hoofstad worden verdergeholpen als je het aandurft om vlaams te spreken alhoewel elke openbare functie verplicht tweetalig hoort te zijn...
    Weet U dat vlaanderen voor zichzelf géén enkele beslissing op economisch niveau kan nemen zonder waalse goedkeuring en dit terwijl wallonie zonder enige vlaamse inmenging naar eigen goeddunken mag handelen aangezien zij die spelregeltjes destijds zélf bepaald hebben.Wéét U dat zij net zoveel vertegenwoordigd zijn in kamer en senaat ondanks de vlaamse meederheid....
    Wij vragen enkele een nieuwe staatshervorming mijn beste die ons toelaat zonder waalse inmenging op economisch gebied onze eigen beslissingen te kunnen nemen,ook willen wij dat de voortdurende verfransing van de brusselse rand een einde neemt...Voor de franstaligen die in vlaamse gemeenten wonen zijn er faciliteiten beschikbaar mijn beste zoals verplichte tweetaligheid in de openbare sector,voor de vlaming echter die in het waalse landsgedeelte woont is er niets...Die moet zich maar aanpassen ...

    Ach zo , als je mening hier niet van toepassing is mijn beste waarom reageer je dan....Als ik het over feiten heb ,ga jij mij wel de les proberen te lezen terwijl je de feiten volledig negeert...Als dat jouw vorm van discutie is mijn beste ...Zelfs de post van elimator ruk jij totaal uit zijn verband en lees jij iets héél anders dan dat er geschreven staat...Ik heb het gequote, en toch ga jij jouw misinterpretatie niet toegeven, en dan de anderen maar gaan verwijten dat ze niet kunnen lezen en géén dingen in een context kunnen plaatsen....

    http://www.hln.be/hln/nl/1274/Forma...ering-steunen-die-land-uit-crisis-haalt.dhtml

    En kijk eens in de link hier mijn beste op de bovenste foto nog wel, daar zie je dus Joelle Milquet van de CDH en Elio Di Rupo van de waalse PS.Wel mijn beste ,toen Leterme als formateur een regering wou vormen stuitte hij telkens op een non van Milquet op elke vlaams voorstel...alleen als de solidariteit nog een beetje aangepast werd wat dus een nog grotere vlaamse geldstroom richting wallonie zou betekenen en er géén staatshervorming werd doorgevoerd en het probleem B-H-V in de ijskast belandde en de brusselse rand zou mogen uitbreiden tot 35 gemeenten die dan grenzen tot aan de mechelse stadsrand zou zij overwegen om in een regering te stappen...
    Omdat de vlamingen zulks onaanvaardbaar vinden zei ze werderom non, en nu weten we pas waarom...Het was Milquet er vooral om te doen dat de regeringsvorming onder Leterme volledig te doen mislukken zodat de SP en Di Rupo ondanks ze de verkiezingen hebben verloren de kans zouden krijgen om mee de nieuwe regeringsonderhandeling te starten
    En weet U waarom ,omdat Milquet en Di Rupo ook samen de waalse regering besturen en zo front vormen tegen de Waalse MR van Didier Reynders...
    En weet U wat de vlaamse eisen waren...méér zelfstandig beheer van de regionale inkomsten zowel voor vlaanderen als wallonie,nationaal gezien een betere aanpak van het werkloosheidsbeleid om toe te laten de franstalige werklozen aan jobs in vlaanderen te helpen.Zelf kunnen beslissen over vlaamse belastingstarieven en economische iniatieven zonder waalse inmenging en het splitsen van het kiesdistrict B-H-V zoals door het hooggerechtshof is aanbevolen.En wéét U dat zolang dit laatste niet is gebeurd er wettelijk géén verkiezingen in belgie meer mogen gehouden worden....
    De sociale zekerheid en de daaraan verbonden geldstroom richting wallonie zou overigens behouden blijven...
    En weet U ook dat het partijtje dat de CDH is en hun vlaamse tegenhanger de NVA die onder zijn beidjes die hele regeringsvorming blokkeren samen 15 zeteltjes op 150 zetels vertegenwoordigen...

    En die laatste zin mijn beste..Daar gaat het vooral om als aan alle waalse belangen zijn voldaan zijn zij tevreden omdat ze dan weten dan er van die vlaamse belangen zo goed als niets in huis komt aangezien ze er altijd netjes tegenover in stelling gaan....En zo gaat dat al van bij het ontstaan van belgie....
    Wij vragen gewoon een vorm van zelfbestuur onder een federale paraplu met behoud van de belgische eigenheid...Zij willen echter dat alles bij het oude blijft zodat zij zich blijvend met de vlaamse landsgedeelte kunnen bemoeien ,of vindt U het normaal dat bij werken aan de antwerpse of zeebrugse haven de waalse deelregering ook zijn akkoord moet geven en die daarbij eisen dat hetzelfde bedrag ook in wallonie aan een of ander project wordt gespendeert...Zo weet je nu dan alvast waar die torenhoge belgische staatsschuld van destijds vandaan kwam door die beroemde wafelijzer politiek......
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  2. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dit wist ik niet. En eigenlijk zie ik het verband er ook niet tussen. Wat ik bedoel is; waarom gaan jullie de straten niet op om te demonstreren? Een vredelievend volk, oké begrijp ik. Maar je hebt toch een vreedzame protesten?
    Vervolgens vind ik ook dat je tegenspreekt. Je begint argumenten aan te halen waarom de vlaamse bevolking zich benadeeld voelt. Dit snap ik ook wel. Maar des te meer redenen om te gaan protesteren lijkt mij.
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, daar zit het hem juist, voor zo een betoging heb je dus toestemming nodig,en die wordt uiteraard niet verstrekt...Laatstleden was er een betoging in brussel door het vlaams belang,een partij die zowat 1 miljoen vlaamse kiezers vertegenwoordigd , die betoging werd dus verboden, maar het vlaams belang zette door,en wat deed de brusselse burgemeester...Hij liet een bataljon anti-oproer politie uit luik, jawel uit luik zelf aanrukken om de betoging hardhandig aan te pakken...Het was of hij zijn eigen brusselse eenheid hierin niet durfde te vertrouwen...
    Wéét je waarom ,het samenspel tussen die gezamelijke partijen uit wallonie en vlaamse partijen zoals de SP.a,CDN&V en OPEN-VLD hebben dus een cordon sanitaire rondom het vlaams belang gelegd...
    Dus er staat een verbrokkelde vlaamse politiek tegenover een waalse eenheid...
    Daarbij komt nog dat 3.500.000 walen en en 6.000.000 vlamingen ieder over 75 zetels in het parlement beschikken en dat daarbij wettelijk is vastgelegd dat voor een staatshervorming een vereiste meerderheid van 2/3 nodig is zodat er zonder waalse steun géén staatshervorming mogelijk is...
    Ze kunnen ten alle tijden dus die hele politieke scene blijven blokkeren zonder véél moeite...
    En als vlaanderen morgen éénzijdig zijn onafhankelijk uitroept dan zijn we sowieso gesplitst mijn beste, maar dat willen we niet...Wij willen de walen absoluut niet lozen...het enige dat wij willen is dat we onze eigen beslissingen zelf en alleen mogen nemen wat ons vlaams grondgebied betreft,het eigen beheer van onze financiën, en dat vlamingen op gelijkwaardige basis worden behandeld...Walen genieten van faciliteiten in de vlaamse randgemeenten ,en vlamingen die in wallonie wonen krijgen géén enkele faciliteit tot hun beschikking en moeten zich dus aanpassen....Waarom kan dit dan ook niet in de omgekeerde richting.Maar tja je moet weten dat er aan waalse zijde politici zitten die hardop in de kranten verkondigen "et pour la flamand,rien"alhoewel wij vanuit vlaanderen per dag méér dan 4 euro per vlaming aan solidariteitssteun richting wallonie laten vloeien zonder één enkele geste van hun kant uit ...Welk landsgedeelte is er dan solidair, en het welke niet...tweemaal raden...

    En tja, die hele politieke scene zit hoe dan ook vol tegenstelling.Ik zou niet weten hoe ik de hele boodschap anders zou moeten brengen..Onze verkiezing verlopen net zoals die van jullie,partijen presenteren hun programma en daar kiezen wij dan uit wie ons mag vertegenwoordigen...En dan houdt het voor ons kiezers op aangezien de politici dus de keuze hebben tussen hun programmapunten er volledig door te drukken of toe te geven aan de tegenpartij en er een aantal van te laten vallen....Het probleem is dat Leterme tijdens zijn verkiezingen beloofde dat het B-H-V probleem diende te worden opgelost,net zoals hij beloofde om een nieuwe staatshervorming door te voeren die de regio's meer zelfstandigheid en een eigen beleid zou geven...En de franstaligen beloofden allemaal om niets aan de vlaamse eisen toe te geven..Dus mijn beste, de eerste partij die zijn beloften gaan inslikken zowel aan vlaamse als waalse kant zal bij de volgende verkiezingen voor de regionale deelregeringen in 2009 hoe dan ook onverbiddelijk worden afgeslacht,en dat is nu nét de grote reden waarom die hele regeringsvorming steeds wéér mislukt...ze hebben allemaal schrik om in 2009 als een gieter af te gaan,en zoals in elk democratisch land geldt voor elke politici nog steeds dezelfde volgorde..eerst het eigenbelang ,dan het partijbelang en op de laatste plaats het landsbelang

    En om het nog ingewikkelder te maken is het feit dat de waalse deelregering een coalitie is die bestaat uit de CDH
    en de PS samen met ecolo terwijl de MR en het FDF in de oppositie zitten...en nu moet voor de federale regering diezelfde CDH samen met de MR én het FDF samen met de vlamingen een regering vormen...Maar Milquet heeft er liever haar maatje Di Rupo van de PS bij en daarom dat zij de formatie dwars zit ,tot men een andere formule gaat gebruiken en daardoor de PS bij de onderhandelingen dreigt te komen..maar dan zou de MR van Reynders die tenslotte in wallonie de laatste verkiezing won wel eens dreigen af te haken zodat er wéér geen regering kan gevormd worden...
    Je ziet mijn beste, het persoonlijk belang weegt hier véél zwaarder dan het landsbelang...en aan vlaamse zijde gaat het er nét zo aan toe aangezien men één van de grootste partijen stelselmatig uitsluit van deelname aan de regeringsvorming...Het is triestig dat je op zoiets moet kijken,zelfs in de eerste de beste bananenrepubliek gaat het er democratischer aan toe....:+
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  4. eliminator

    eliminator Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    De meningen zijn verdeeld blijkbaar }:]
    't is inderdaad wel een moeilijke situatie, ik zie niet snel een regering komen..
    Maar khoop dat de Vlamingen deze keer geen duimbreed toegeven 8)
    Alleszins, Yves Leterme krijgt zolang hij opkomt op de kieslijsten mijn stem \o/
    Hij heeft mij méér dan overtuigd :9
     
  5. eliminator

    eliminator Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Yves Leterme heeft trouwens een nieuwe 'rel veroorzaakt (voor de franstaligen althans) door de Franstalige openbare oproep RTBF te vergelijken met de Rwandese haatzender Radio Mille Collines die onrechtstreeks de aanleiding was van de Rwandese burgeroorlog 8)

    Niet eens een slechte vergelijking volgens mij, RTBF predikt namelijk overduidelijk anti-Vlaamse haat |:- Prachtige vergelijking :+
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe,die opmerking was trouwens niet geheel onterecht gemaakt.
    Herinner U de datum maar,13 december 2006,toen de RTBF het door hun zelf gemaakte programma "bye bye belgium "uitzond dat om 20U15 stipt begon met een zogenaamde onderbreking van haar zendschema om het breaking news uit te zenden dat vlaanderen zonet eenzijdig de onafhankelijkheid had uitgeroepen ,en dat vlaamse troepen zich overal aan de grenzen tussen vlaanderen en wallonie hadden geposteerd met de bedoeling indien nodig ze het waalse land konden binnenrukken en bezetten,en er waren dan ook reporters die hun bijdrage toen zogezegd vanuit het front aan de vlaams-waalse grens brachten met zicht op de vlaamse troepen....
    Zo'n programma durven te maken én uit te zenden was in mijn ogen een pure provocatie gericht aan het vlaamse volk van hunwege uit ,nét alsof wij agressors zouden zijn...
    En die hysterische reacties van de waalse bevolking die er destijds uit voortvloeiden hadden ze echter dusdanig onderschat, en ook dat tientallen ambassades destijds hun regeringen inlichtten met het feit dat in belgie onlusten waren uitgebroken...
    En nu verwijten ze de vlamingen alsof wij agressors zijn en hun willen overheersen en wegvagen op basis van een programma dat ze zelf gemaakt hebben....
    En dit terwijl zij zelf druk doende zijn om de waalse invloed in de vlaamse randgemeenten alsmaar uit te breiden om later diezelfde gemeenten te kunnen aanhechten bij hun waalse gewesten...Aangezien dit hun bedoeling is met het uitbreiden van de brusselse rand met de hele provincie vlaams brabant tot aan de rand van Mechelen....


    En op deze hele quote van High Five berust dan dus Uw hele verdediging mijn beste Ego....
    Wéét dan dat die franstalige bourgeoisie destijds de héle macht in handen had wat belgië betreft....of is dit voor U te moeilijk om te begrijpen...En is het ook zo moeilijk om te begrijpen dat de vlamingen er stukje bij beetje onderuit hebben kunnen komen dank zij verscheidene communItaire toegevingen op financieel en economische vlak....
    U kent de belgische geschiedenis gééneens mijn beste, doch hebt U een hard oordeel klaar wat ons vlamingen betreft zonder dat U ook maar weet vanwaar wij juist komen...Momenteel zijn wij de motor van de belgische economie mijn beste....En nogmaals mijn beste,wij willen de walen geenszins afstoten, wij willen alleen maar gelijkheid...Of vindt U het normaal dat ondanks die bloeiende vlaamse economie en de hoge waalse werkloosheid het gewoon is dat men in het waals en brussels gewest hogere pensioenen en ziektezorgverzekeringen uitkeerd dan in vlaanderen,of een combinatie van werkloosheidsuitkering gekoppeld aan een invaliditeitsuitkering,iets wat in vlaanderen niet kan.of dat een waals kind een hogere bijdrage van het kindergeld ontvangt dan een vlaams kind,zo zie je direkt hoe gelijk de vlamingen wel zijn met de walen.Vindt U het normaal dat onze waalse afgevaardigden destijds allerlei regeltjes hebben bedongen om de waalse inwijkelingen in de vlaamse gemeenten allerlei faciliteiten toe te spelen,en die hun er niet van weerhoudt om zelf de door hun bedongen wetten met de voeten te betreden...één voorbeeld mijn beste, ze hebben destijds de 60-40 regel wat betreft de vlaams-waalse mensen in overheidsdienst afgedwongen.Maar dat weerhoudt minister Reynders er niet van om méér franstaligen te benoemen in overheidsdienst dan hij wettelijk gezien mag...Nu is er het feit van een recente studie waaruit blijkt dat er ongeveer 55% éénzijdig franstaligen in overheidsdiensten werken daar waar er maar 40% toegestaan zijn...en dagelijks komen er nog bij....Ook blijkt dat de overheidsexamens om in staatsdienst te kunnen komen aan vlaamstalige zijde véél moeilijker te zijn dan aan waalstalige zijde.....Volgens U moeten wij dan maar over ons laten lopen tot aan het einde der tijden...nou mooi niet mijn beste, wij vragen alléén gelijkheid,niet méér ,maar ook niet minder......Of kan U net dat niet begrijpen,mijn beste....
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2007
  7. eliminator

    eliminator Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog iets straf gelezen, over Beauvechain. Kan je vergelijken met de faciliteitengemeenten: er komen veel Vlamingen daar wonen door de goedkope gronden. De burgemeester, van PS-signatuur, WEIGERT eender welke faciliteit toe te kennen aan het alsmaar groter wordende deel Vlamingen dat daar woont. En hij gaat daarbij veel verder dan eender welke flamingant zou doen in een Vlaamse gemeente..

    Het onrecht is gewoon niet te beschrijven! Die franskiljons doen gewoon aan verroveringspolitiek!! De ongelijkheid is inderdaad immens! Gelukkig heeft Leterme dit de Vlamingen doen inzien, want ik lag er eerlijk gezegd voor de verkiezingen niet wakker van.. Winkels in Brussel waar ik niet in het Nederlands bediend wordt, laat ik gewoon liggen en stap ik buiten. Voor mij is de maat gewoon vol!

    Trouwens, ze zijn niet allemaal zo ook ;) Ik heb eens samen met 10 vrienden een huis gehuurd in the middle of nowhere in Wallonië.. De eigenaar was ongeveer 75 jaar denk ik en kwam elke dag een praatje slaan in het Nederlands. Het nederlands was niet perfect, maar hij deed zijn best en het was verstaanbaar, en dat appreciër ik! Voor mij was het ook geen enkel probleem om daar Frans te spreken, het is nu eenmaal Wallonië. Die was ook kreupel (kon moeilijk lopen) en die ging nog hout gaan rapen toen we zeiden da we wa hout wouden voor een kampvuur :eek: Ook iets gebroken binnen, maar was geen probleem.. Helaas worden die mensen hun reputatie om zeep geholpen door de meerderheid van de Walen.. Hoe ze tekeer gaan in faciliteitengemeenten is echt onaanvaardbaar.. Ik denk dat België best gewoon confederaal word, ieder zijn eigen zaken en financiën, want eerlijk gezegd, elke euro die naar de walen gaat is er 2 teveel.. Dat ze hun plan eens trekken! Tis al goed dat we Brussel verloren hebben aan de fransozen! Van oorsprong was dat op en top Vlaams btw
     
  8. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    1938, 1938!!!!! Je krenkt hier mijn hard svennies.
     
  9. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    ze zouden alleen antwerpen moeten inpikken en wat land zodat het aan nl grenst. hebben wij nog een grote havenstad erbij, verder hoeven we de rest er niet bij.
    ik bedoel rijd eens door een stad en de elektriciteit zit boven de grond, hartstikke vuil, bouwvallig en het ziet eruit als tsjernobyl.
    lijkt me economisch gezien ook geen gewin moet je alleen maar geld inpompen om het een beetje gelijk te trekken met nederland.

    edit:
    en svennies heeft last van tunnelvisie
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2007
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ach zo......|:-|:-
    Naar de geest van deze boodschap regeren onze waalse vrienden nog altijd....

    @Eliminator,wat bauvechain betreft dat klopt,franstaligen doen géén enkele toegeving.
    Wat de vlaamse randgemeenten rond brussel betreft zijn er destijds wel faciliteiten voor de franstaligen beschikbaar gesteld zoals verplichte tweetaligheid in openbare functies...Dit was echter een gunst vanwege de vlamingen om het inburgeringsproces der walen in deze gemeenten soepel te laten verlopen en die faciliteiten hoorden uit te doven in de loop der jaren..Doch na 40 jaar is er nog niets veranderd en praten deze inwijkelingen alles behalve vlaams,en erger nog ,nu beschouwen ze deze destijds toegekende gunsten als een verworven recht en willen ze nu deze gemeenten na samenvoeging met het brussels gewest éénzijdig franstalig maken ,zonder één enkele" faciliteit" naar de vlaamstaligen toe...
    De waalse politieker Jules Destree zei het destijds al,"Et pour la flamand,rien."

    En wat vind je van onze nieuwe noodregering,dat misbaksel van Verhofstadt dat nu gedurende 3 maand de honneurs moet waarnemen,en waarin méér partijen zitten die de voorbije verkiezingen hebben verloren ,dan dat er winnaars inzitten,en krijgen we die goede ouwe PS die ondanks hun nederlaag in het franstalige gedeelte mogen komen meespelen....Wat nut heeft het nog om te moeten gaan kiezen als er totaal géén rekening wordt gehouden met de wil van de kiezer....Dit is eerder de werkwijze van een didactuur uitgaande van het franstalige landsgedeelte die ondanks hun minderheid altijd het politiek gedeelte kunnen blijven domineren en hun wil blijvend opleggen aan een vlaamstalige meerderheid,echt een bananenrepubliek in plaats van een democratie die naam waardig....
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2007
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    België is pas in 1838 door Nederland erkend als west- Europese natie, dus is het 1838 :p
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Alle franstaligen moeten gewoon deaud neervallen, klote volk.

    :+ Sorry, geen zin om een serieus verhaal te schrijven
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Maakt niet uit,aangezien we al in 1830 onderuit jullie vleugels gingen,dat jullie belgië in 1830/1831 niet erkenden maakt hoegenaamd niets uit aangezien landen als engeland en frankrijk dat vrijwel direkt deden...

    Hehe, dat is er maar 100 jaar naast Jordo....:+

    Feit is wel dat degenen in vlaanderen die nog oranjegezind waren zwaar werden aangepakt door die nieuwe franctofone belgische overheid....
     
  14. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    en dit is gerelateerd met gebeurtenissen 150 jaar later omdat?
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een 'fusie' tussen belgie en nederland niet onmogelijk volgens wetten en zou de europese unie dit ooit goedkeuren? Zo nee, dan zou het ook niet gebeuren.

    Is het nuttig om er dan over te praten ;).

    ps. Vind het overgens geen eens een slecht idee...
     
  16. eliminator

    eliminator Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat het op niks trekt. Het is weer duidelijk wie de almacht in België heeft: de PS (die zelfverklaarde 'socialisten' zijn nog de grootste zwijnen van al die morsen met het belastinggeld!) Verhofstadt was al in het begin duidelijk: die doet alles om zijn postje te kunnen behouden, al moet hij zijn moeder verkopen van de walen, hij zou het nog doen ook 8) En de reden waarom Leterme niet geslaagd is in zijn opzet is heel duidelijk, de franstaligen zorgden er maar al te goed voor dat hij gewoon niet kòn slagen! Dat heeft niks met ervaring of charisma of alle andere onzin te maken. Vanaf de meet wouden de franstaligen Leterme niet, en dat hebben ze maar al te goed laten blijken!

    Trouwens, Leterme stelde voorstellen voor om te regionaliseren die de sociale zekerheid NIET raken. Waarom willen de Walen niet meer autonomie in hun eigen landdeel? Zo kunnen ze toch doen wat ze willen? Het antwoord is simpel: ze zijn gewoon niet bekwaam om hun eigen district te runnen en het zou de afgrond in gaan!

    Als er een franstalige is waar ik respect voor heb, is het Sarkozy wel. Beste franse president in decennia! Die zou wallonië wel uitkuisen met de hogedrukreiniger moesten ze tegen hem zo doen :+:lol:

    Ik ben eens naar Carré geweest in Willebroek (niet zover van Mechelen :+) en zelfs daar wordt het overspoeld door franstaligen! tzit daar echt vol! Zo'n mens begon es vreselijk arrogant te doen in het frans, en uitschelden omdat ik het waagde om Nederlands te spreken. Dat ze maar in de walen blijven :thumbs:
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat vind ik ook,en zo wéét je waar de eigenlijke macht in belgië zit....En net dit schijnen onze nederlandse vrienden niet te begrijpen dat een waalse partij zoals de PS desondanks dat ze de verkiezingen verliezen nog altijd de sleutel tot de macht in handen hebben...

    Hij hééft zijn moeder verkocht,en daarbij alle vlamingen in één klap voor het plaatsje in de nummer 16 in de wetstraat.Van in het begin was het duidelijk dat hij de handpop was van Di Rupo en op wiens verzoek hij herhaaldelijk diep bukte om onder de lat door te gaan en de franstaligen volledig ter wille te zijn...Herinner U maar zijn burgermanifesten en vooral die hij voor zijn tweede ambtstermijn geschreven heeft...Wij zullen B-H-V onverwijld splitsen zoals het hooggerechthof in belgië had aanbevolen,nu vier jaar later is er van dat onverwijld niets in huis gekomen en heeft hij zowat het hele vlaamse patromonium verkocht om de gaten in zijn begroting dicht te rijden, en moeten we diezelfde verkochte gebouwen huren voor een véél hogere prijs dan dat ze bij de verkoop hebben opgebracht...Of hoe een regering de financiële terkortkomingen gewoon doorschuift naar de volgende regering...

    Dit was al vanaf dag één duidelijk aangezien Reynders toen al de vlamingenhater Mangain van het FDF op de voorgrond schoof en madame "non" Joëlle Milquet in opdracht van Di Rupo de hele regeringsonderhandelingen blokkeerden met hun onverzettelijkheid....
    Reynders probeerde zo de formatievorming naar zich toe te halen om zijn grote droom om premier te worden waar te maken...Doch madame "non" Milquet heeft dit alles getorpedeerd om haar vriend Di Rupo met wie ze overigens samen in de waalse deelregering zetelt mee in de regeringsonderhandelingen te krijgen....


    Maar het gaat hun niet alleen om de macht in hun eigen regio, nu hebben ze zeggenschap in héél vlaanderen en kunnen ze elk iniatief tot verbetering van de vlaamse economie gewoon blokkeren door simpel hun veto te stellen...En dit terwijl wij vlamingen helemaal niets te zeggen hebben over van wat er aan waalse kant gebeurd.
    Ook kunnen ze nu verhinderen dat vlaanderen een belastingsvermindering voor het vlaamse volk zou kunnen doorvoeren.
    En wallonië is al voorbij de rand van de afgrond wat het bankroet betreft.
    Het is de vlaamse economie die hen in leven houdt en het nodige geld geeft om hun schulden te betalen.In 2008 is de vlaamse regering volkomen schuldenvrij en houdt nog geld over voor initiatieven, de waalse regering zinkt alsmaar verder weg in de rode cijfers,en de federale schuld blijft haast even hoog aangezien dat wat vlaanderen van deze schuld afkort er nagenoeg volledig terug van waalse kant bijkomt.


    Maar tja, de arrogantie van onze waalse politici kennende die denken dat zij nog steeds het middelpunt belgië zijn ,en dit terwijl hun positie eerder gesitueerd is aan het uiteinde van de aarsopening van een varken dat met zijn kont in de stront zit.....
    Tja, de waalse haan als vlag zegt immers genoeg aangezien hanen graag op een mesthoop rondlopen....

    Lezen gast ,lezen,verdiep je in de belgische politieke geschiedenis en dat wéét je waarover het hier gaat,en zoniet...ssssst.....

    Edit: begin hier eens mee mijn beste, lees alle hoofstukken door die onderaan de pagina staan, en je krijgt een beeld hoe belgië toen was, en vergelijk dit dan maar met nu....Of is dit ook te al veel gevraagd....

    http://users.pandora.be/alexanderc/begin.html
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2007
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nogmaals: het heeft geen zin daar op te reageren, omdat je volledig voorbij gaat aan de achterliggende gedachte van mijn posts.
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, dat is dan spijtig aangezien je géén enkele maal hebt gereageert op de achterliggende gedachten die er in mijn post steken.En dat je het normaal vindt dat een minderheid dank zij die ingebouwde betonnerende maatregelen van destijds op politiek gebied nog steeds de plak kan zwaaien over een meerderheid die quasi volledig instaat voor de welvaart van belgie maar die zelf géén enkel beschikkingsrecht hebben over wat hun eigen belangen aangaan...Jij steunt bij deze dus een didactuur die vanuit een minderheid gaat,alsof wij belgen géén democratie mogen kennen...Gelijkheid mijn beste, daar draait het allemaal voor mij om,jammer dat jij dit nét niet wil zien....

    Edit:Wat moet er dan volgens jou gaan gebeuren hier in belgië om het politieke bestel terug op gang te krijgen....
    Dat zou ik nu graag eens weten ...
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008

Deel Deze Pagina