1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vlaanderen onafhankelijk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DiaL, 7 mei 2004.

1. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je vergist je daar toch een beetje denk ik; wat nu Vlaanderen is was in de tijd van Willem arm boerenland waar de Franse/Waalse Bourgeoisie alles te zeggen had. Tot laat in de 19de eeuw waren alle formulieren op het gemeentehuis in het Frans, werd je berecht in Vlaanderen in het Frans, kortom wie geen Frans kon was behoorde tot de achterlijke grijze Vlaamse massa. De Franssprekenden die de leiding in Vlaanderen hadden wilden met de Walen samenwerken voornamelijk om de taaldwang van Willem te ontlopen en hun macht te behouden, zo is Belgiƫ dan ontstaan in 1830.. Vroeger hebben de Franssprekenden niets van Vlaanderen aangetrokken, nu de zware industrie van Walloniƫ toekomstloos en weg is, en Vlaanderen economisch vele sterker staat willen ze ineens vanalles delen en voordelen proberen eruit te halen.
    Niet dat ik hier de Waalse bevolking veroordeel, maar de arrogantheid van hun politici vind ik dezer dagen amper kunnen.
    Gelijkheid, samen onrecht bestrijden, nobele doeleinden zoveel je wil, allemaal goed(!), maar als mindere partij heb je als je geholpen wordt nu eenmaal geen, of toch weinig/minder eisen te stellen..

2. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ook al een Blokker??

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Helemaal niet!
    Heb totaal niets tegen 'vreemdelingen'.
    Gewoon gefrustreerd Vlaams-gezind ten opzichte van de Waalse arrogantheid.

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Vlaanderen moet gewoon bij nederland getrokken worden en wallonie moet naar frankrijk.

5. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Deel Deze Pagina