1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Voetbal] EK 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 25 apr 2008.

?

Nederland Europees Kampioen?

1. We pakken geen enkel punt

3,9%
  2. Eruit in de groepsfase

26,5%
  3. Ze halen de kwartfinale

16,5%
  4. Halve finale

16,5%
  5. Een goede tweede

4,8%
  6. Kampioen!

31,7%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    was 2 jaar terug in frankrijk de finale aan het kijken in een cafetje in een dorpje..oersaai!! toen ze verloren hadden gingen ze gewoon weer verder met eten zo van 'schijtt aann..' Denk wel dat het goed komt met Nederland, wat ze zaterdag lieten zien was iig een goed team. en dan zonder Sneijder, Robben, v. Nistelrooij en v. Persie!

2. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    Wij zaten toen in Italie en die werden egt helemaal gek:lol: Maar wie gaan er tegen Italie hoogstwaarschijnlijk in de verdediging spelen? Denk wel dat we een Mathijsen of Boula nodig zullen hebben tegen Fat-Tony en pipo Inzaghi:+
    Verder hoop ik op een halve finale Nederland-Duitsland,,Maar ben bang dat we na 3 wedstrijden weer naar huis mogen:'-(

Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Inzaghi zal niet moeilijk zijn denk ik :+

4. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Nee idd;)..die zullen we daar niet tegenkomen op het ek:)!

5. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    En mathijsen heeft maar al te vaak laten zien dat hij het nog niet echt alleemaal aan kan achterin....

6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0

Het officiële lied van het EK 2008. Dat terwijl ik op pagina 2 van dit topic ook al het officiële lied neerzette en dat was een totaal ander lied. Ik snap er niks meer van.

7. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    Vind die laatste beter die je gepost hebt! Had vorige week op Mathijsen ingezet dat die in de basis zou staan tegen Italie, stom stom stom|:- Tenzij van Basten vanavond voor Melchiot kiest ipv Boula. Maar dat lijkt me sterk! Ook op van Nistelrooy ingezet maar dat lijkt me zekerheidje...Verder denk ik dat Guusie Hiddink het weer gaat flikken en wel eens voor een verassing kan gaan zorgen door de groupsronde te overleven, maja we zullen zien*) Had gisteravond iemand de penalties van Vennegoor gezien? Geeft weer hoop als het in de halve finale's tot penals zou komen:lol:

Laatst bewerkt: 27 mei 2008
  8. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Doen jullie ook mee aan ekmanager? Van de makers van competitiemanager.nl.
    www.ekmanager.nl
    Ik had nog een acount bij competitiemanager van afgelopen seizoen, zodoende ook maar aangemeld bij ek manager, het is gratis (je hebt dan niet alle opties). Leuk om een team te maken dat binnen het budget past en dat misschien ook wat punten scoort.

9. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Nja als je het vanuit de keeperskant bekijkt wel ja :+

10. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Middenveld:
    Ibrahim Afellay (PSV)
    Orlando Engelaar (FC Twente)
    Nigel de Jong (Hamburger SV)
    Wesley Sneijder (Real Madrid)
    Rafael van der Vaart (Hamburger SV)
    Demy de Zeeuw (AZ)

Als je dit zo ziet schud je toch wel even je hoofd dat Seedorf en van Bommel hier niet bij zitten hé.. Echt eeuwig zonde. Wat mij betreft was een middenveld met beiden en Sneijder erbij een prima uitgangspunt geweest, waarbij de omschakeling wel belangrijk is natuurlijk.. Dat de Zeeuw gewoon van Bommel z'n positie heeft en onervaren internationals als met name Afellay er nu bij zitten is toch een beetje triest.

11. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    Toch gaat Melchiot mee dus er is nog hoop dat Mathijsen speelt:9 Maar welke 11 denken jullie dat het moeten gaan doen voor Nederland?

12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet makkelijk.

Hoewel je achterin misschien geen absolute top hebt vind ik het toch lastig kiezen. Het ligt ook aan de tegenstander natuurlijk. Sar is in principe een zekerheidje, evenals van Nistelrooy en Sneijder wat mij betreft. Tegen Frankrijk zie ik misschien liever Bouma en Ooijer/Heitinga als backs dan de Cler/Melchiot omdat zij toch kwetsbaarder achteruit zijn tegenover bijvoorbeeld Malouda/Ribery (ondersteuning tegenover Henry/Saha/Benzema..). Mathijsen viel de laatste interlands erg tegen maar ik zie hem misschien te weinig bij HSV om te zeggen dat ik liever Bouma, Ooijer en Heitinga zie beginnen. Maar m'n gevoel zegt 'Mathijsen op de bank'. Maar dan kom ik bij het middenveld en daar ik zie misschien nog het liefst Heitinga ook al is het niet helemaal zijn positie. Van Bronckhorst vind ik eigenlijk een beetje 'overschat', ik was het er niet mee eens om hem gelijk op het middenveld te zetten toen hij daar bij Feyenoord terecht kwam. De Zeeuw heeft al tijden geen goede wedstrijd laten zien dus vind ik ook niet in aanmerking komen voor verdedigende middenvelder. Ik zal niet weer beginnen over van Bommel, maar dan zou ik dus Heitinga of eventueel de Jong daar neer zetten. Maar dan is van Bronckhorst wel weer een goede om naast zo iemand te zetten, meer voor de balans (linkspoot op het middenveld, controlerende speler). Ligt ook weer aan de tegenstander moet ik zeggen, of er een mannetje nodig is om hun 10 uit te schakelen..

Dan voorin, toch lastig. Van Persie is een basisplaats als hij fit is, maar Robben vind ik ook weer beter geworden en dan zit je al met een probleem. Van Basten wil met 1 diepe spits spelen, dan zou ik van Persie, Sneijder en Robben erachter zetten maar dat is ook weer zonde van van der Vaart. Met Robben erbij is het team een beetje uit balans omdat je geen echte rechtsbuiten hebt. Die kant zou je ook open kunnen laten, waardoor van der Vaart er op het middenveld bij kan, hangend op rechts vult ie in principe goed in maar z'n rendement is wel minder. Je kunt er ook voor kiezen om van Persie bij Nistel te zetten en Robben er buiten te laten, dan kun je Sneijder en van der Vaart erachter zetten. Hangt ook helemaal van de vorm af van allen eigenlijk, Robben heeft wel een hoop wedstrijden gemist dit seizoen en van der Vaart heeft de laatste tijd bij HSV ook minder gepresteerd.

Goed, einde van een lang en misschien soms slap verhaal ;)
    Buiten dat het ligt aan de tegenstander en aan de vorm zou ik tegen een willekeurige tegenstander met de volgende namen beginnen;

van der Sar
    Melchiot | Ooijer | Bouma | De Cler
    Heitinga| van Bronckhorst | Sneijder | Robben
    van Persie | van Nistelrooy

Zonder het ego van van Basten;

van der Sar
    Ooijer/Melchiot | Heitinga | Bouma | De Cler
    van Bommel | Seedorf | Sneijder | Robben
    van Persie | van Nistelrooy

Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden, ik hoor het wel als ik er helemaal naast zit 8)

Edit/Ik dacht ik plak er niet gelijk een reactie achteraan op degene onder me, maar in een edit; tuurlijk, sterspelers bij elkaar gooien is niet het recept, dat is vaker te zien in de voetballerij. Maar hoe je het ook wendt of keert, Seedorf en van Bommel er niet bij (vooral door toedoen van van Basten) is een gemis. Hij had ze vanaf het begin het vertrouwen moeten geven en uit moeten proberen op welke manier ze daar het beste presteren. Maar zoals het nu is gegaan is gewoon niet de goede manier, ik denk dat hij Seedorf 4 keer in de basis heeft gezet en dan die invalbeurtjes.. En van Bommel laat misschien af en toe z'n man lopen maar is nog steeds klassen beter de Zeeuw.. Maar goed, laten we ons concentreren op de mensen die wel meegaan ;) Ik hoor net van der Vaart het erg goed deed zaterdag en dat Sneijder voor een 'controlerende' rol in aanmerking naast bijvoorbeeld de Jong voor de verdediging, ik ben benieuwd.

Laatst bewerkt: 27 mei 2008
  13. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    even een reactie op je mening over Van Bommel en Seedorf. Ik denk dat als de ervaring van Van Basten is dat Seedorf en Van Bommel niet bijdragen aan een goede teamgeest, dan doet hij er goed aan ze niet te selecteren. Mijn mening: je kan nog zoveel sterspeler bij elkaar zetten, als je geen goede teamspirit hebt, dan bereik je niets.

14. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Over Seedorf: Ik mis hier toch een aantal namen die op het EK op het middenveld gaan spelen; Babel, Robben, Van Persie, Kuyt. Babel is echt beter geworden sinds vorig jaar, Van Persie is een fenomeen dat weten we wel en ook Robben heeft zijn oude vorm min of meer weer terug. Dus Seedorf kan imo makkelijk worden opgevangen.

Over Van Bommel: Sneijder zou eventueel verdedigend kunnen spelen, helaas was hij in die rol tegen Kroatië niet overtuigend en wil hij zelf liever aanvallend spelen. Engelaar en de Zeeuw is niet goed genoeg kwaliteit voor wedstrijden tegen Frankrijk en Italië, dus daar is een probleem ja. Toch zie ik liever Sneijder daar, lekker aanvallend, en dan nog Engelaar of De Zeeuw.

15. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik hoopte dat Davids ook weer in Oranje zou gaan spelen maar helaas. Misschien een idee voor V.Marwijk?

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Davids is toch gestopt met voetballen?

17. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Bij Ajax wel ja, hij is fit genoeg om in het buitenland te gaan spelen, aldus Davids.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja leuk, hij gaat waarschijnlijk naar de top competitie in Oostenrijk.
    Hij had beter kunnen zeggen dat hij fit genoeg was om lui z'n geld te verdienen ja.

19. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Davids is niet goed genoeg meer voor Oranje man.

En trouwens dat gelul over die van Bommel. Alsof dat zo'n wereldspeler is. Hou toch alsjeblieft op met dat gezeur. Bommel is echt een waardeloze speler. Zie ik liever een type als Engelaar. Veel gretiger en fysiek toch ook niet de minste hoor.

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    van Bommel is echt geen waardeloze speler. Denk dat oranje enorm veel aan hem zou kunnen hebben. Het is echt zon speler die je graag in je team heb maar haat om tegen te spelen. Zon irritant mannetje die er alles voor over heeft om te winnen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina