Het is niet makkelijk.
Hoewel je achterin misschien geen absolute top hebt vind ik het toch lastig kiezen. Het ligt ook aan de tegenstander natuurlijk. Sar is in principe een zekerheidje, evenals van Nistelrooy en Sneijder wat mij betreft. Tegen Frankrijk zie ik misschien liever Bouma en Ooijer/Heitinga als backs dan de Cler/Melchiot omdat zij toch kwetsbaarder achteruit zijn tegenover bijvoorbeeld Malouda/Ribery (ondersteuning tegenover Henry/Saha/Benzema..). Mathijsen viel de laatste interlands erg tegen maar ik zie hem misschien te weinig bij HSV om te zeggen dat ik liever Bouma, Ooijer en Heitinga zie beginnen. Maar m'n gevoel zegt 'Mathijsen op de bank'. Maar dan kom ik bij het middenveld en daar ik zie misschien nog het liefst Heitinga ook al is het niet helemaal zijn positie. Van Bronckhorst vind ik eigenlijk een beetje 'overschat', ik was het er niet mee eens om hem gelijk op het middenveld te zetten toen hij daar bij Feyenoord terecht kwam. De Zeeuw heeft al tijden geen goede wedstrijd laten zien dus vind ik ook niet in aanmerking komen voor verdedigende middenvelder. Ik zal niet weer beginnen over van Bommel, maar dan zou ik dus Heitinga of eventueel de Jong daar neer zetten. Maar dan is van Bronckhorst wel weer een goede om naast zo iemand te zetten, meer voor de balans (linkspoot op het middenveld, controlerende speler). Ligt ook weer aan de tegenstander moet ik zeggen, of er een mannetje nodig is om hun 10 uit te schakelen..
Dan voorin, toch lastig. Van Persie is een basisplaats als hij fit is, maar Robben vind ik ook weer beter geworden en dan zit je al met een probleem. Van Basten wil met 1 diepe spits spelen, dan zou ik van Persie, Sneijder en Robben erachter zetten maar dat is ook weer zonde van van der Vaart. Met Robben erbij is het team een beetje uit balans omdat je geen echte rechtsbuiten hebt. Die kant zou je ook open kunnen laten, waardoor van der Vaart er op het middenveld bij kan, hangend op rechts vult ie in principe goed in maar z'n rendement is wel minder. Je kunt er ook voor kiezen om van Persie bij Nistel te zetten en Robben er buiten te laten, dan kun je Sneijder en van der Vaart erachter zetten. Hangt ook helemaal van de vorm af van allen eigenlijk, Robben heeft wel een hoop wedstrijden gemist dit seizoen en van der Vaart heeft de laatste tijd bij HSV ook minder gepresteerd.
Goed, einde van een lang en misschien soms slap verhaal
Buiten dat het ligt aan de tegenstander en aan de vorm zou ik tegen een willekeurige tegenstander met de volgende namen beginnen;
van der Sar
Melchiot | Ooijer | Bouma | De Cler
Heitinga| van Bronckhorst | Sneijder | Robben
van Persie | van Nistelrooy
Zonder het ego van van Basten;
van der Sar
Ooijer/Melchiot | Heitinga | Bouma | De Cler
van Bommel | Seedorf | Sneijder | Robben
van Persie | van Nistelrooy
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden, ik hoor het wel als ik er helemaal naast zit
Klik om te vergroten...