1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Voetbal] EK 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 25 apr 2008.

?

Nederland Europees Kampioen?

1. We pakken geen enkel punt

3,9%
  2. Eruit in de groepsfase

26,5%
  3. Ze halen de kwartfinale

16,5%
  4. Halve finale

16,5%
  5. Een goede tweede

4,8%
  6. Kampioen!

31,7%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ja en veel te veel kaarten haalt en op de meest ongelukkige momenten. En zo lekker het team benadeeld.

2. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor, de rest van de wereld heeft het mis. Leider van PSV (twee keer Speler van het jaar), naar Barcelona (basisplaats in CL-finale) en nu volgens mij reserve-aanvoerder van Bayern. Wordt geprezen door de hele omgeving daar (fans, trainer, medespelers) en moet de nieuwe leider van het heel zooitje worden nu Kahn stopt, mensen als Toni en Ribery. En jij noemt hem waardeloos. En Engelaar gretiger dan van Bommel! Je moet echt met wat beters komen om me te overtuigen dat ie niet van toegevoegde waarde zou zijn voor het Nederlands elftal.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Engelaar is inderdaad een frisse voetballer met goede kwaliteiten, maar van Bommel is toch een treetje hoger.
    Gewoon gewelidig inzicht en is een hele goede voetballer.
    Is ook wel de reden waarom PSV het in zijn tijd zo goed deed (en daarna niet meer).

4. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Van Bommel is ook de reden dat PSV de CL finale misliep. Omdat hij wederom z'n mannetje liet lopen.

Mja, hij is inderdaad een gemis. Jammer maar helaas.

5. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Krijg je dit. Misschien was hij ook een van de redenen dat ze überhaupt in de halve finale stonden?

Maar goed, vanavond dan.. Heb er best wel zin, zo goed als complete groep en een redelijke tegenstander :) Alles wat nu met het Nederlands elftal te maken heeft boeit me echt, kan echt niet wachten tot het EK. Ik vind het zelfs leuk om te zien wat voor training ze hebben gehad enzo en geruchten of wie waar gaat spelen 8)

6. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    Heb helaas Nederland-Denemarken moeten missen vanwege werk, tsja zijn ook nog mensen die moeten werken in plaats van hele dag op xboxworld lopen te spammen:9
    Magoed het was 1-1 geworden en zag dat Mathijsen, Gio en de Zeeuw de hele wedstrijd gespeeld hebben. Hoe deden hun het? En hoe speelde Nederland?

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste helft was mooi voetbal, tweede helft was minder(door vermoeidheid). Matthijsen was echt drama, verloor veel duels en veroorzaakte de 1-1. Gio speelt erg naar voren wat ik goed vind, De Zeeuw was in de eerste helft vooral erg goed met mooie passjes maar in de tweede helft minder van gezien.

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    De Zeeuw was nuttig maar het was (mede) zijn schuld dat we een goal tegen kregen. Hij liet, zoals gebruikelijk is volgens mij bij het Nederlands elftal, zijn man makkelijk lopen en deed geen poging hem ook maar een stro breed in de weg te leggen.

9. Veno Xavier

Veno Xavier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem in de verdediging was ook de hele tijd dat achteruit lopen, maar bender is natuurlijk ook gewoon een geniale speler dus dat kan ik ze dan niet kwalijk nemen.

Overigens @ Don Juan, kijk je wel eens de bundesliga? of uberhaupt voetbal? van bommel is stukken beter dan engelaar, een stuk scherper in de duels. Daardoor krijgt hij wel eens een kaart, maar dat hoort bij zijn stijl.

10. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Hahahaha nee ik kijk nooit voetbal. Zit altijd achter m'n xbox spelletjes te spelen. De namen ken ik ook alleen maar van games als fifa en pes...............

11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heb er nu al zin in in het EK:D!! volgende week maandag al de eerste wedstrijd tegen Italie en heb zelf even neergezet wat ik vind dat de vaste 11 moeten worden:

---------------------vd Sar---------------------
    Ooijer----Heitinga------Bouma------v Bronckhorst
    --------------Engelaar--------------------------
    ------------------------Sneijder-----------------
    ------vd Vaart-----------------------Robben----
    ----------v Persie-------v Nistelrooij-------------

of

Ooijer----Heitinga------Bouma------v Bronckhorst
    --------------Engelaar--------------------------
    ------------------------Sneijder----------------
    ----Kuijt----------vd Vaart----------Robben-----
    -----------------v. Nistelrooij-------------------

Wat vinde jullie??

Laatst bewerkt: 31 mei 2008
  12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Superzuur voor Babel, zeg.. Jammer, ik vind het een goede voetballer, altijd al gezegd. Vind het wel terecht dat een basisplaats in principe voor Robben is, hoewel zijn eindpass ook matig was tegen Denemarken, maar als invaller brengt Babel altijd leven..

Over de opstelling nog trouwens. @Boertje PSV; eerste opstelling is te offensief, omdat Engelaar niet voldoende een balafpakker/controleur is. Tweede opstelling; Kuyt vind ik geen basisplaats en het is wel weer erg aanvallend..

Maar van de week zag ik Nederland van '88 en dacht ik 'opeens' aan een opstelling die wel bij deze groep zou passen; 3-2-3-2. Aangezien veel ploegen tegenwoordig toch met 2 spitsen spelen lijkt me dat wel een optie, bovendien vind ik de Zeeuw matig en dat betekent vaak een probleem met omschakelen bij balverlies. Ik zou het dan bijvoorbeeld zo invullen;

------------------------------------------------
    --------Ooijer------Heitinga-------Bouma--------
    ------------de Jong------van Bronckhorst--------
    ------Sneijder-----van der Vaart------Robben----
    ---------------van Persie-----Nistel--------------

Dan zijn Ooijer en Bouma wat mij betreft je mandekkers (Heitinga gaf ook tegen Bendtner wel weer een hoop ruimte weg) en Heitinga je vrije man. Van Bronckhorst de controleur, de Jong pure balafpakker. En drie creatieve mensen achter van Persie en van Nistelrooy. Het nadeel kan zijn dat Sneijder naar binnen komt en eigenlijk niemand er overheen kan op rechts omdat Ooijer niet mee 'mag' en de Jong belangrijk zou worden in de omschakeling. Maar op zich lijkt het me geen verkeerd idee :)

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Lol, bijna identiek aan mijn opstelling uit het voetbaldraadje:
    -------------Van der Sar---------------
    --Heitinga/Melchiot----Ooijer---Bouma---De Cler---
    -------------Engelaar/Heitinga---------------
    --van der Vaart--Sneijder----------Gio--
    -----v. Persie/Robben-----v. Nistelrooy-------

Sowieso moet Heitinga uit de centrale verdediging, dacht dat je dat ook wel gezien had na Denemarken.
    Zoals Stam al zei, hij past meer op het middenveld met de punt naar achter.

En hebben we op XBW al een poultje?

Pindakaas: supergoede opstelling, maar om dat nou 1 week voor het EK uit te proberen...
    Persoonlijk ben ik ook voor 3-5-2, alleen hebben we daar de verdedigers niet voor vrees ik.

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Jup, hiero.

Edit:// Ik heb er daar ook even één gemaakt. Gewoon onder de naam "xbw"

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Net de halve buurt lopen versieren met oranje & rood-wit-blauwe slingers en balonnen 8)

Heerlijk dit gelul altijd met EK's en WK's 8) :D

Laat maar komen die zooi!

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    O, ik heb ook al wat bij VI.nl ingevuld.

17. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Ja maargoed..de enige Nederlandse DM die ik echt goed vind is Engelaar..het is gewoon balen dat v Bommel er niet bij zit anders waren het Engelaar+v Bommel DM. Kuijt vind ik gewoon een goede werker, scoort regelmatig maar niet genoeg voor een spits..een harde werker op het middenveld heeft oranje zeker nodig en daarom Kuijt op de positie op het middenveld.

Maar 3 verdedigers is ook veelste aanvallend lijkt mij;)..het zou kunnen als je daar 3 Cannavaro's had staan maar aangezien Oranje nou niet de sterkste defensie heeft...

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Die Engelaar zal zich ook wel in een droom wanen zeg. Ineens staat ie op een EK op zijn 29e jaar alweer tegen teams als Frankrijk en Italie 8) En, zoals het er nu op lijkt, in de basis ook nog.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Waarom Heitinga niet als verdedigende middenvelder?

20. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wij zijn ook al de hele dag met slingers in de weer samen met de straat. Alles wat erbij komt kijken is altijd nog een stuk leuker dan het EK zelf :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina