1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Voetbal] EK 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 25 apr 2008.

?

Nederland Europees Kampioen?

  1. We pakken geen enkel punt

    3,9%
  2. Eruit in de groepsfase

    26,5%
  3. Ze halen de kwartfinale

    16,5%
  4. Halve finale

    16,5%
  5. Een goede tweede

    4,8%
  6. Kampioen!

    31,7%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juugen

    Juugen Active Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    0
    Die schwalbe van Sergio ramos had geel moeten zijn en er waren een paar overtredingen van Spanje waar niet tegen gefloten werd.

    Trouwens wat ligen die spanjaarden snel op de grond na de 1ste helft werd het een beetje irritant
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ik moet wel toegeven dat ik het eigenlijk jammer vind dat Van Basten nu naar Ajax gaat en stopt als bondscoach. Want hoe vaak we ook zeiken, Nederland heeft in zijn tijd niet ongelofelijk slecht gepresteerd. Tuurlijk, Nederland speelde vaak erg saai, maar toch heeft hij er wat leuks van gemaakt, en daarvoor zullen we er voor zorgen dat we afscheid van hem kunnen nemen, met een groot cado. De beker! :cool:

    Niet alleen bij Spanje, vind het in bijna elke wedstrijd zeer irritant. Een heel klein tikje en dan liggen ze weer op de grond, als of ze hun been hebben gebroken. Zeer irritant.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  3. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh nu ga je jezelf even buiten de 'grote groep mensen' die er niks van snapt plaatsen? Haha, jammer dit. Rood was absoluut wel nodig, het was minstens geel van die vent zoals ie aan hem ging hangen en nog een schopje nagaf.. Op dat soort dingen moet je gewoon afgerekend worden, wedstrijdbepalend namelijk. Bovendien was het heel makkelijk te zien, dus gaat je argument ook niet op.. Penalty had niet per se gehoeven, maar aangezien jij stelt dat hij 'beslissingen durft te nemen'.. Dat heb ik niet zo gezien. Vorige wedstrijd die penalty was gewoon meer dan terecht, daar staat hij voor. Hij was vandaag niet slecht, maar het is niet de beste scheids die er rondloopt.
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik vind de spelers van Spanje niet onervaren. De meeste hebben een WK gespeeld en ze spelen ook allemaal bij topclubs, die ver komen in de Championsleague. Gebrek aan ervaring zal dus wel meevallen. Ze kunnen altijd verliezen, maar tegen Roemenië moet je toch wel verwachten dat ze de favoriet zijn. Ik vind Zweden trouwens niet slechter dan Roemenië.

    Wat Spanje alleen wel vaak heeft, is dat ze de poule overleven, maar de ronde daarna eruit vliegen. Dat vind ik altijd wel zonde, zou ook weleens een Nederland - Spanje willen zien. Dat komt bijna nooit voor :confused:
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu je het zegt... de laatste 10 jaar kan ik me geen Nederland-Spanje herinneren.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Maakt niet uit of je bij topclubs speelt. Dat doet bijna iedere speler die hier bij een redelijk elftal speelt. Spelers zijn jong en het is niet echt een team. Spelers als Villa en Torres zijn goed maar op het moment dat het er echt om draait zullen ze voor eigen succes gaan en dat doet ze dadelijk de das om. Kwaliteit hebben ze alleen is het niet echt een team op het moment. We zullen het zien als ze dadelijk tegen een betere tegenstander spelen.

    Als je hem voor iets degerlijks aan 1 kant niet geeft kun je hem aan de andere kant ook niet geven. Goede beslissing dus (of je zegt 2x verkeerde maar in mijn ogen was er beide keren niet veel aan de hand.) Verder zijn de rest van de scheidrechters ook bijzonder en vind ik nog steeds dat deze eruit springt.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  7. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    helemaal vergeten, yes ajax krijgt een topcoach!:+

    mooi net bij studio sportzomer.

    daar zag je een franse samenvatting. sportieve commentatoren daar in frankrijk.

    vlak voordat sneyder scoorde zei de ene franse, owh er komt weer wat aan en die andere lachte en zei jah sneyder 4-1

    dan zeggen ze wat een heerlijke ploeg, wat een geweldige selectie van marco van basten staat van persie niet dan staat sneyder er, staat sneyder er dan staat van nistelrooy er, geweldig wat een team.

    dat zeggen franse commentatoren live tijdens de wedstrijd op de franse sportzender, wat een lef_O_
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nu ineens? _0/
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Al 50 keer Van Basten op de bank
    Hij zit tegen Frankrijk voor de vijftigste keer op de bank als bondscoach, sinds zijn debuut op 18 augustus 2004.

    Best presterend
    Met Van Basten won Oranje 33 keer; hij is de best presterende bondscoach sinds de Tweede Wereldoorlog. De bondscoach met de meeste zeges, 37, is nog steeds Bob Glendenning. Hij was actief tussen 1923 en 1940.

    Italië
    Van Basten boekte zijn grootste zeges tegen Finland, Andorra en Ierland. De grootste nederlaag was de 1-3 in de ArenA tegen Italië op 12 november 2005.
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nee, precies. Die druk die Iniesta, Fabregas, Xabi Alonso, Xavi en Puyol bijvoorbeeld hebben ervaren bij het spelen van een Championsleague finale stelt niet zoveel voor. Laat staan die halve finale van Torres bijvoorbeeld. Wat dat betreft kunnen ze idd nog niet goed met de druk omgaan.

    Ik vraag me af waar je die wijsheid vandaan haalt. Voorlopig zie ik alleen dat Villa er al 4 heeft in liggen. En verliezen kunnen ze, maar dat wil niet zeggen dat dat komt doordat ze voor het eigen succes zouden gaan. Dat kun je nu nog niet zeggen.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb je Villa al ooit eerder gezien dan voor dit EK?

    Verder zegt doelpunten niks. Eerst 4 kado's tegen Rusland en de 2-1 vandaag was ook weer een kado. Mag nooit gebeuren. Wat ik probeer te zeggen. Al maak je 50 doelpunten in 1 wedstrijd. Je mist nog steeds ervaring en je kunt nog steeds voor eigen succes gaan.

    Edit: het is geen wijsheid maar gewoon vaker deze speler zien spelen...
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  12. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb Villa op het WK 2006 ook gezien en ook daar scoorde hij een paar keer. Hij weet het net dus wel te vinden. Het is ook wel makkelijk om al z'n goals maar als cadeautjes af te doen, want dan nog moet je ze wel allemaal maken. Van Nistelrooij maakte zijn 'cadeautje' tegen Italië bijvoorbeeld niet af en stuitte op Buffon.

    Frankrijk en Italië hebben dan trouwens ook nog wel wat 'onervaren' spelers, daar hoort volgens jou beredenering ook Ribery bijvoorbeeld bij. Nederland heeft er ook zat van lopen.

    Dat van dat eigen succes ben ik het niet eens. Ik wil het eerst wel zien.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Misschien volgende wedstrijd, maar had het niet alleen over Villa ook over Torres. Verder had ik het ook niet alleen over ervaring maar ook over het feit dat het nog steeds geen elftal is maar net als Frankrijk: 11 man die goed kunnen voetballen, maar meer oog voor zichzelf hebben als voor het team.

    In enig opzich kun je dat ook als gebrek aan ervaring zien.

    Veel plezier met de volgende wedstrijd :)
     
  14. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    ooit gehoord van sarcasme, lijkt me logisch in dit geval:{
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    :9 bij die wedstrijd was ik. Was kotsmisselijk maar toch erheen gegaan ( in de metro kwam ik die presentator van deal or no deal tegen, hij duwde me gewoon omver :mad: ) en uiteindelijk een fucking saaie wedstrijd. Had beter thuis kunnen blijven.
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm ja, zo werkt de voetbalwereld gewoon. Is gewoon erg opportunistisch. Oranje speelt bagger in de kwalificatie, 1 wedstrijd goed tegen Italie iedereen gelooft er weer in. Huntelaar scoort 33 keer, in de playoffs niet, is het meteen een slechte spits. Heerenveen-publiek kotst Alves uit, volgende wedstrijd scoort ie 7 keer iedereen vindt hem weer geweldig. Dat je dat nog niet ingezien hebt.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat leek me overduidelijk...

    Fijna teamgenoten trouwens van Rusland. De helft was niet eens blij toen ze scoorden. 2 lagen zelfs op elkaar te zeiken ipv feest te vieren....teamspirit |:-
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    :x
     
  19. LordTB

    LordTB Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand een filmpje vinden van Frankrijk - Nederland met frans commentaar? ( en ondertiteling) Ik vind er geen, lijkt me grappig om te zien... :p
     
  20. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederland - Rusland in kwartfinale zou leuk zijn!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina