1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voor welke partij stemmen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kappy, 6 okt 2004.

1. gribbel

gribbel non stop user

Leuk Bevonden:
    0
    anders kun je altijd wel op de rechtse partijen stemmen

rijkere steeds rijker
    mensen worden uitgezet naar hun thuisland om daar vervolgd/onderdrukt te worden
    je mag wel vluchten van oorlog als je maar je te moeilijke test goed maakt
    ontslagen omdat alles te duur wordt
    wapens kopen omdat we dat nodig hebben
    enz enz enz

stem rechts stem op een ontwricht nederland

2. mark145

mark145 maffiamaffia.nl

Leuk Bevonden:
    0
    ik stem voor vvd.
    die komen op voor de zelfstandig ondernemer
    ben 22.

3. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stem op het CDA. Degelijke partij met vaderlandgevoel en een christelijke grondslag. Meeste standpunten sluit ik me ook bij aan. Niets anders dan lof voor het huidige beleid van het kabinet.

Ben 17 jaar

4. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, iedereen die zegt dat hij op Wilders gaat stemmen.... Menen jullie dat? Willen jullie moslims hun grondrechten afpakken dan? Doet mij denken aan een zekere Oostenrijker in de jaren 40....

5. Van sommige wel hoop ik

6. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 23 en heb de vorige verkiezingen op D66 gestemd. Nu ze in het kabinet zitten worden ze jammer genoeg ondergesneeuwd door VVD & CDA, het enige waar ze nog aan vast lijken te houden zijn die idiote bestuurlijke vernieuwingen. (gekozen burgemeester/ referendum over de europese grondwet). Ik had op ze gestemd omdat mij de combinatie van linkse (van het midden) standpunten en liberalisme me aansprak. In de praktijk willen/kunnen ze hun standpunten niet verdedigen, daarom stem ík de volgende keer op de enige partij die voor mij nog aan de linkerkant overblijft: Groenlinks.
    Ik heb een hekel aan de populist Wouter Bos en vind de SP te veel een een-man-partij.

Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  7. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Het jammere aan een Groenlinks is dat zij toch nog wel een partijprogram hebben waaruit de historie van de CPN blijkt. Theoretisch aardige doelstellingen, maar de praktische uitvoerbaarheid zie ik niet zo. Afschaffen van de strijdmacht vind ik als pacifist een mooi streven, maar ik zie het in mijn leven niet bewaarheid worden...

Mijn voorkeur is en blijft D66, de enige partij met wat liberale standpunten (en nee Fardo, VVD is voor mij nog steeds niet liberaal ;)). Dat ze op vernieuwing blijven hameren is soms wat dogmatisch, maar zijn wel de wortelen waaruit de partij voortgekomen is. Een gekozen burgemeester zie ik ook nog steeds wel zitten. Alleen al omdat je hem dan ook kan wegsturen (wat nu praktisch erg moeilijk kan zijn bij een niet functionerende burgemeester),

8. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    De standpunten van zowel SP als Groenlinks zijn inderdaad niet altijd praktisch uitvoerbaar. Aan de andere kant: ook andere partijen kunnen hun standpunten nooit allemaal uitvoeren. Omdat we nu eenmaal een tweepartijen systeem hebben in Nederland zullen er altijd concessies moeten worden gedaan. Zo gezien kan je dus beter stemmen uit idealisme dan uit praktische haalbaarheid. De gekozen burgemeester vind ik op dit moment zo ontzettend onbelangrijk. Zijn er schandalen rond burgemeesters? Hoe doen de burgemeesters het op dit moment en is het zeker dat een gekozen burgemeester per definitie beter is? Is daar onderzoek naar gedaan? Ik vind het jammer dat D66 al haar standpunten in de uitverkoop heeft gegooid om zoiets marginaals als 'bestuurlijke vernieuwing' tot haar kroonjuwelen te maken.

9. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga altijd naar dat stem wijzer ding :)
    Maar, waneer moeten we eigenlijk weer stemmen?

Dennis 18 jaar

( en God bestaat niet )

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    2007.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Damm de VVD is de liberale partij van Nederland .... 'D66 zijn democraten ... ehm sociaal liberalen .... ehm... of draaien ze nu al weer ;)

Maar goed ik ben 29 en ik stem dus op de VVD ... misschien straks ook nog op mezelf ;)

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ah, dat is wel heel zwak :9, werf dan zieltjes op xbw, das minder kansloos dan op jezelf stemmen :)

13. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw Rechts

14. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geert wilders of forza nederland
    deze hebben gewoon de harde maatregels en je moet sommige dingen als het domme intergratie beleid van de afgelopen jaren keihard aanpakken

15. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik niet echt sterk 'argument', zo zou ik bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de SP zowat alleen maar commentaar levert, maar zelf (amper) met alternatieven komt ;).

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wouter 18 jaar:

Ik zou op Wilders stemmen. Er is verder geen partij die mij echt aanspreekt. Laten we effe eerlijk zijn, ze maken er allemaal een zooitje van. Ik zou dan op Wilders stemmen , puur omdat het gedonder van die illegalen en allochtonen wil gaan aanpakken die lastig zijn. Ik woon in Gouda, en daar hebben we echt last van vooral Marokkanen. Inbraken, berovingen, verkrachtingen (waarvan de slachtoffers geen aangifte durven te doen uit angst voor de vaak Marokkaanse daders), pas geleden nog een verlamde man die in een rolstoel zit berooft door Marokkanen, overvallen, diefstal, autodiefstal, drugs dealen. Het is zelfs zo extreem dat een politiebureau weg is gegaan uit een buurt omdat de politie daar werd geterroriseerd door de Marokkaanse buurtbewoners (dit is overigens de probleemweek van Gouda). En daar word ik echt helemaal ziek van, niet alleen ik, maar heel veel mensen in Gouda.

17. gribbel

gribbel non stop user

Leuk Bevonden:
    0
    sp komt wel met alternatieven maar omdat de huidige regering meer naar rechts toe trekt, wordt daar minder naar geluisterd omdat links gewoon in de minderheid is, echt links bedoel ik dan...

sp kan idd vaak haar idealen niet waarmaken. niet omdat het niet kan, maar omdat ze tot nu toe gewoon niet genoeg 'macht' hebben gehad...

valt mij wel op dat vooral de wat jongere kindjes op wilders stemmen... weten waarschijnlijk niet beter en vinden tegen buitenlanders zijn stoer ofzo?! over de lui die wel stemrecht hebben en wilders stemmen trowuens niets slechts hoor, ieder zijn mening

18. tsjaaa...

tsjaaa... Guest

ik denk dat het beste is om van het zooitje hier nog wat te maken gewoon zo rechts mogelijk te stemmen laat de harde maatregelen maar komen en dit is niet rascistisch bedoeld en is zoiezo denk ik niet rascistisch maar laten we om te beginnen met de mooie zin eigen volk eerst!!en dan naar anderen kijken...

19. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Het beginnen bij je eigen volk is natuurlijk per definitie racistisch. Want wat is het eigen volk? (sowieso bijzonder vage term, alsof een volk nooit van samenstelling zou veranderen) De blanke Nederlander neem ik aan? Het beginnen bij je eigen volk is dus hetzelfde als zeggen: 'we beginnen bij de blanke Nederlander.' Dat lijkt me een zuivere vorm van Racisme. En daarom was iemand als fortuyn wel zo slim om te zeggen: 'Het is hier te vol of te druk', i.p.v eigen volk eerst. Want als je zegt het is hier te vol, heb je het niet over de allochtonen die hier al wonen. Heb je het puur over een demografisch gegeven en kan dat dus nooit discriminatie zijn. Bij de uitspraak 'eigen volk eerst' is dat wel het geval. Daarom gebruiken de intelligente rechtse politici en aanhang die uitspraak nooit en de wat dommere wel.

20. RedBullet

RedBullet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    SP of PVDA, heb bij de europese verkiezingen pvda gestemt..maar kan nu goed SP worden.
    Als de CDA maar niet meer de grootste word!!

Deel Deze Pagina