1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voor welke partij stemmen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kappy, 6 okt 2004.

1. tsjaaa...

tsjaaa... Guest

nee ik denk niet dat de zin eigen volk eerst rascistisch is ik denk dat het niet meer dan logisch is om eerst naar je eigen volk te kijken en dan naar anderen!!

2. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat hoor ik wel vaker. Maar waarom is dat logisch? Dat je meer naar je eigen gezin of familie kijkt dan naar anderen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen omdat je nu eenmaal een persoonlijke band hebt. Maar waarom is het logisch dat je eerst naar je eigen volk kijkt? Ik vind mijn eigen volk niet meer waarde hebben dan elk ander willekeurig volk. Misschien hecht ik meer waarde aan mijn cultuur, maar die is niet onlosmakelijk verbonden met het volk. Zo hebben veel extreem-rechtse jongeren geen enkele notie van de Nederlandse of Europese cultuur en zijn ze net zo slecht of nog slechter in de Nederlandse taal als/dan veel allochtonen. (die laatste kunnen tenminste nog een excuus aanvoeren.)

Laatst bewerkt: 10 feb 2005
  3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    jij vat hem *roept nu heel hard de christelijke leus :heb je medemens lief.DIt laatste hebben weinig politieke partijen die zogenaamd christelijk zijn begrepen.Het hele gedrag van de hedendaagse politiek is om van te kotsen.Het sociale gedrag ontbreekt in elke zin van het woord.DE rechtste politiek maakt dankbaar gebruik van de orusten van de laatste tijd.Het zijn partijen zonder enig duidelijk partij plan.Het enige waar ze stemmen op winnen is stemming makerij.

Ik zou iig stemmen op pvda of groenlinks

4. tsjaaa...

tsjaaa... Guest

het maakt het logisch dat je eerst naar je eigen volk kijk omdat dit nederland is en ik liever naar nederlanders kijk als ik buiten ben,maar nederlanders zijn ver te zoeken hier in groote gedeeltes van rotterdam dat is echt erg gewoon vandaar zo rechts mogelijk
    het mag er nooit op gaan komen dat onze medelanders overhand krijgen en dat is nu wel aan de gang!!!

edittt/trouwens nederlandse cultuur wat is dat?hebben we die nog?

5. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kijk je liever naar Nederlanders als je buiten bent? Omdat je in Nederland bent? En als je in het buitenland bent? Dan kijk je ook liever naar nederlanders of juist weer niet? Het klinkt mij juist heel onlogisch in de oren.Ik heb geen voorkeur voor bepaalde mensen als ik naar buiten ga. Hoogstens hoop ik op veel mooie meisjes, maar dat is weer een ander verhaal :9
    Er is zeker zoiets als een Nederlandse cultuur, maar ook een groot deel van de 'Nederlanders' weten daar zeer weinig vanaf, of denk je dat Fortuyn verkozen is tot grootste Nederlander uit de geschiedenis
    door allochtonen? Bovendien verandert cultuur. Ook de allochtone bevolking maakt inmiddels deel uit van de Nederlandse cultuur.

6. tsjaaa...

tsjaaa... Guest

Ook de allochtone bevolking maakt inmiddels deel uit van de Nederlandse cultuur.
    en durf jij te zeggen dat dat goed loopt?
    en als je op vakantie ga dan ben je in een ander land dus andere mensen maar in nederland hoef je niet op vakantie om errug veel andere mensen tegen te komen....

Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2005
  7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    jah en problemen met het feit dat er meerdere culturen zijn in nederland ?.DAs dan jou probleem.We zijn een multiculturele sameleving.

8. tsjaaa...

tsjaaa... Guest

ja de multiculturele samenleving dat is het probleem!!

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen zin om iemand te labelen .Ik stop daarom ook met deze discussie aangezien een label eigenlijk onvermijdelijk is.Ik hoop dat je nog veel plezier hebt met het leven in je bekrompe gedachte gang/wereldje

10. tsjaaa...

tsjaaa... Guest

haha ik weet niet of je wel eens smiddag s door rotterdam centrum loop?weinig plezier
    en dat hebben we te danken aan de (s)linkse ratten....

11. tsjaaa...

tsjaaa... Guest

maar ik ga er ook mee nokken ik mag zo weer fijn gaan werken maar als laatste toch ik denk dat de cultuurverschillen tussen nederlanders en allochtonen te groot zijn om ooit te overbruggen voor zover nederland haar eigen cultuur nog heeft uitertaard maar ik ben er van overtuigd dat dat ooit trg zal komen er komt een dag dat iedereen dit zat is!!!

12. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    wilders is oke ole oleeeeeeee!!

13. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wilders is gewoon een populist die ongenuanceerde uitspraken doet over moslimterrorisme.

14. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PvdA
    Tim
    16 Jaar
    Gymnasium 4
    DH

15. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hm.. ALS ik mocht stemmen (ik ben nu 15 jaar) dan zou ik op wilders stemmen. Hij zegt wat hij denkt en dat spreekt mij aan. Ik ben het het natuurlijk wel met em eens :)

16. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nergens last van hoor. Misschien zal het ook te maken hebben met je eigen houding tegenover bepaalde mensen? Toegegeven de sfeer in Nederland is wel eens beter geweest, maar dat is niet geheel af te schuiven op de multiculturele samenleving. Zo gooien er ook blanke oerhollandse jongetjes op klompen, fietsen en stenen van een viaduct, om maar iets te noemen. Natuurlijk zijn er ook problemen met de integratie, maar die problemen los je echt niet op, door te roepen: 'Eigen volk eerst'. Integendeel, die woorden sluiten integratie bij voorbaat uit. Ik leef liever in multiculturele samenleving dan in een arische samenleving als je het niet erg vindt. We hebben al eens een samenleving gehad waar een hoop mensen dachten zoals jij en dat waren de beroerdste jaren uit de vorige eeuw, toen was het pas vervelend om door het centrum van Rotterdam te lopen.(wel lekker vlak, dat wel.)

Laatst bewerkt: 10 feb 2005
  17. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    20 jaar

Nieuw Rechts of VVD ,

Ik ben die linkse gasten echt zo ontzettend zat het is mij vaak genoeg overkomen dat zo'n kneus van de SP mij een spons aanbod om hiermee "Het rechtse en fascistische kabinet" om ver te werpen , Fuck off met je klote spons achterlijke idioot , ook dat gedoe met die allochtonen komt mij ook aardig de strot uit , degene die gewoon keurig netjes belasting betalen , werken en gewoon Nederlandse normen en waarden accepteren zijn van mij van harte welkom .

SP is ervoor om alle vluchtelingen te helpen zowel Politieke als Economische , ja dat gaat dus niet he.
    Landen als Somalie , Iran , Irak zijn echt heel gevaarlijk en de mensen die juist in diep gevaar zijn mogen van mijn part hier tijdelijk asiel krijgen tot de situatie in het land van herkomst zodanig verbeterd is dat men terug kan keren.
    Ook hebben ze achterlijke en idiote plannen om in de Defensie kosten te snijden het meest domme wat je op dit moment kunt doen aangezien we nu veel te maken hebben met dreiging van moslim-extrisme.
    Nog iets wat de SP wil als jij een huis hebt en je wilt het verkopen moet je 75%!!! van de overwaarde van je verkochte huis even aan de belasting overdragen , nou lekker is dat .
    Verder willen ze extreem hoge belastingen voor de rijkere mensen in Nederland wat tot gevolg zal hebben dat veel maar dan ook echt heel veel mensen zullen emigreren , Een land kan niet zonder rijke mensen maar dit wil niet doordringen door die harses van Marijnissen.
    Groenlinks is nog zo'n partij maar hun idealen zijn iets gematigder dan die van de SP.
    PvdA is naar mijn mening een redelijke partij maar zou er zelf nooit op stemmen.

18. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Een keuze voor een politieke partij kan je maken vanuit verschillende standpunten. Je kan je op een negatieve wijze laten leiden en deduceren. Elke partij waar je het niet mee eens bent krijgt je stem niet. Een vorm van kiezen inderdaad.

Helaas is dit naar mijn mening wel het foutieve uitgangspunt, in een partijprogram tref je altijd wel zaken aan waar je het niet mee eens bent en dan blijft er dus geen partij voor je keuze over. Ipv uit het negatieve te rederneren kan je ook de zaak positief bekijken. Welke partij past het meest bij jouw denkbeelden? Welk program sluit aan bij jouw levensopvatting etc. Het voordeel van deze benadering is dat je veel meer inhoudelijk bezig bent met waar deze partijen voor staan en je dus ook een meer bewuste keuze kan maken.

Leuk zou ik het dan ook vinden als eens iemand aangeeft waarom hij vóór een partij stemt ipv tegen een partij (ik stem rechts want die linkse rakkers zijn stom, is een perfekt voorbeeld van juist niet kiezen voor een partij. Een proteststem).

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    waarom ik links zou stemmen:het sociale beleid spreekt mij erg aan.Verder is het beleid ten aanzien van ernstige/chronische zieken mensen en de gezondheids zorg iets dat ik heel belangrijk vind,Dit hoort niet zo gesloopt te worden zoals het nu gebuerd.Verder ben ik anti oorlog en vind ik het onbegrijpelijk dat er miljoenen gaan naar een aantal milteristische speeltjes.Dit terwijl dit geld beter gebruikt had kunnen worden voor onderwijs,gezondheidszorg of intergratie.Verder hekel ik de stemming makerij politiek van rechts.Het enige wat ze schreeuwen is hoe erg het moslim extremisme wel niet drijgt en hoe elke buitenlander eigenlijk het land uit moet.Verder is dit kabinet aleen maar 1 grote rotzooi (blijkt wel uit het extreem lage vertrouwen).Het uiteindelijke rechtste beleid is anti sociaal en dat is iets wat ik niet ben.

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ben geen SP stemmer, maar ben wel benieuwd waar jij je info vandaan haalt. Er klopt namelijk écht helemaal niks van _0/

Deel Deze Pagina