1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

voorstel tot nieuwe nederlandse feestdag

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 12 okt 2006.

1. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een reactie bedoeld op 2 pagina's terug: Godsdienst zorgt voor problemen en ruzies.

Maar goed, mij maakt het niet zoveel uit omdat ik toch niet gelovig ben. Alleen als ze het gaan aanschaffen, hoe zit dat dan met die andere culturen. Die hebben dan toch net zoveel recht op een feestdag als de moslims. Je schiet er gewoon niet zoveel mee op, want dan gaan ze het weer aanpassen dat andere culturen niet op die feestdag mee mogen doen. Dat is ook echt weer zo typisch Nederlands om zo moeilijk mogelijk te doen. En het is trouwens al eerder gezegd dat moslims verlof krijgen voor hun suikerfeest. Ik heb daar geen probleem mee, maar dan moet ook iedereen vrij krijgen en niet alleen moslims, want wij niet moslims krijgen ook geen vrij.

Edit: Ik zou wel is een reactie willen zien van Rikkel.

2. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    haha niet echt, ik vind alleen dat de groep allochtonen die er een zooitje van maakt (ook voor de rest van de allochtonen) een enkeltje heimat mag maar dat is weer een andere discussie

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    dat maakt het alleen maar erger eigenlijk als dat zo is..

Maar het straalt er ook wel vanaf dat er een addertje onder het gras zat. Waarom zou je anders ineens een nederlandse feestdag gaan ruilen met suikerfeest. Doe dan gewoon suikerfeest erbij, zonder iets weg te halen. Niet dat Pinksteren zo belangrijk is, maar het is wel een gewone nederlandse feestdag. Waarom zou die in een keer weg moeten?
    Ik hou niet zo van dat geverander zonder noodzaak. Ik ben totaal niet racistisch enzo, maar het lijkt een beetje op positieve discriminatie. Met alle toestanden maar de moslims het hier maar naar de zin maken ofzo.

( ik vond het toen ook al belachelijk dat negerzoenen zomaar ineens niet meer konden omdat het racistisch zou zijn..dingen bestaan al like 150 jaar en ineens kan het niet meer.. dat is imo meer angst dan werkelijk iets bijdragen aan de samenleving )

4. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0

:lol: haha, vond ik toch best grappig :emo:

5. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ja, maar een mop uitleggen is dan weer niet grappig..
    en het was dacht ik niet serieus bedoeld.

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Sorry hoor, maar dit vind echt geouwehoer. Nederland is een WESTERS land, die zelf eeuwenlang de eigen feesten en gewoonten hebben. Tuurlijk mogen die Turken en Marokkanen hier wonen, geen probleem, maar om met een van hun feestdagen een van onze in te pikken, gaat me te ver!:mad:

Wat dacht je van de Christenen hiero. Pinksteren is een helig feest dat de komst van de Heilige Geest vertegenwoordigt. En dat is al eeuwen zo.

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    amai mijn vriend, schrijffoutje of ligt hij net daar waar jij denkt dat hij in mijn en andere ogen dan wel hoeft te liggen 8)

8. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Dude laat die islamieten even oprotten. Ik ga niet tweede paasdag inleverren tegen een suikerfeest van allah. Bovendien denk ik dat de meeste kerken hier niet blij mee zijn.

Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  9. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Laat Islamieten lekker hun eigen feesje vieren daar hoeft toch niets voor ingeleverd te worden of ook maar iets van gemerkt te worden door Christenen lijkt me.. wat een bullshit zeg. Misschien dat werkgevers zich een beetje kunnen inleven in Islamieten door ze vrij te geven met Islamitische feestdagen, en anders moeten ze ze maar niet aannemen.

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ehh dat laatste gaat een beetje te ver imo.
    dat inleven ok, maar niet aannemen.

11. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Kijk.. door dit soort reactie haal je het bloed onder mijn nagels vandaan. Heb je ooit van normen en/of waardes gehoord? Je zou het dus okay vinden het JOU een extra vrije dag zou geven? Dit is niet alleen zeer egoistische maar blijkt je een stuk mist voor respect voor je medemens.

Het gene wat ik bedoelde is dat de Nederlanse samenleving een Christelijke grondslag heeft. Hiermee bedoel ik de wetten en regels etc. En vergeet niet dat wij hier toch al zeker 500 jaar het Chriselijke geloof aanhouden...

Is dit geen feest dat vooral door het vlaams blokker gefierd word?

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    het had zó een posts van svennies kunnen zijn...

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    dombo, het was ook een post van svennies? :emo:
    maar dan met toevoeging van amai. en omdat 'heilig' weer fout werd gespeld.

14. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    aangezien ik niet van een eerdere post van svennies wist heb ik het toch knap geraden al zeg ik hetzelf :D

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    nah die stond ook in een ander topic :+ ..
    mar hij kon niet missen. het was duidelijk Svenniaans

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat mag inmiddels wel als een apart woord gezien worden ja:D

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nee, de dag van de dynastie is vergelijkbaar met jullie koninginnendag,maar vraag me niet wanneer deze juist valt aangezien ik er géén recht op heb boeit mij dat niet.
    En de vlaams nationale feestdag valt trouwens op 11 juli,naar aanleiding van de guldensporenslag toen in 1302 aan de gaverbeek in kortrijk meer dan 1000 franse ridders in de pan werden gehakt door het vlaamse leger onder leiding van de gewijde van dampiere en Jan Breydel en Pieter De Coninck.
    En trouwens de walen hebben zelf ook een waalse nationale feestdag ,alleen die datum weet ik niet aangezien dat de waalse kant is en mij bijgevolg niet intresseerd, en trouwens deze feestdagen zijn alleen maar voorbehouden aan al diegenen die bij staatsinstellingen werken.
    En nee, vlaams belangers hebben géén feestdag , alleen als er verkiezingen zijn feesten ze op de zondag van deze verkiezingen ,nu al 14 maal op rij en nóg mogen ze niet mee aan de macht komen....jaja zo democratisch zijn wij belgen wel, alles mag ,zolang het vlaams belang maar niet mee mag doen.:b:

Gene siroop komen smeren he vriend, dat trekt immers alleen vliegen aan.:b:

Laatst bewerkt: 16 okt 2006
  18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    kunnen ze in belgië geen betere feesten verzinnen dan een groepje dat ook nog de pan in is gehakt in 1302? :p

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Wij zijn multicultureel, weet je nog , de fransen hebben zo al een groot complex van ons....kunnen we ze dan toch géén extra complexje bezorgen..\o/ :b:

Edit: en oow wij hebben de fransen wel degelijk in de pan gehakt...hey kerel ik ben namelijk getrouwd met een meid die de kleine d in haar familienaam draagt, dit is een voorrecht van haar voorouders die ginds hebben gevochten,en ja ik ben als het ware met een vrouwelijke ridder getrouwd , niet slecht toch...

Laatst bewerkt: 17 okt 2006
  20. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Even voor de duidelijkheid Sven ik heb het heb ook helemaal niet op het vlaams blok/belang.

Ik heb trouwens een even goed gekeken maar het is trouwens onmogelijk om een feestdag van ons in te wisselen voor een islamitische feestdag. Simpel weg omdat onze tijdsmetingen anders zijn.Wij hebben een zonnenkalender, en de islam volgt de maankalender. Hierdoor wisseld ieder jaar de ''datum'' van het suikerfeest. Zo was het in 2002 op 5 december en is het volgens mij nu op 24 oktober. Het is natuurlijk belachelijk om daar dan een vast datum aan te hangen als de Moslims er toch niets mee doen aangezien ze het suikerfeest direct na de ramadam houden(die verschilt trouwens ook ieder jaar).

Deel Deze Pagina