1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraag over school: Havo Anw 2007-2008/Studielast

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SoulFighter, 15 jun 2007.

  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mede-xbw'ers.

    Is er iemand die mij antwoord kan geven op de volgende vraag:
    - Ik ben op de examens van afgelopen mei blijven zitten, de oorzaak hiervan was een tekort voor anw. Nu heb ik begrepen dat anw volgend jaar voor havo wordt afgeschaft en veranderd in een (keuze)module. Nu zat ik te zinspelen met het volgende; stel dat ik voldoende uren in mijn vrije deel had (ik deed eindexamen in tekenen oude stijl), dan hoef ik volgend jaar die module anw niet te doen omdat ik al voldoende uren heb. Dus dan krijg ik OF volgend jaar automatisch mijn diploma of ik zou het zelfs dit jaar al kunnen krijgen.

    Maar dit is erg ingewikkelde materie. Ik vroeg me af wat jullie visie hierop is en of iemand weet hoeveel uren die module Anw is/word en hoeveel uren andere vakken zijn en wat je minimaal moet hebben aan uren in totaal. Ik heb hier geen duidelijk overzicht/site over kunnen vinden.
     
  2. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet helemaal zeker hoor, maar ik was in de veronderstelling dat de veranderingen van volgend jaar alleen voor de beginnende Tweede-fasers golden. Dus dat alleen de vierdeklassers het nieuwe programma gaan volgen, en de rest nog normaal eindexamen doet.
     
  3. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt... Misschien heb je er wat aan als ik mijn verhaaltje vertel want ik snap er niet zoveel van8) Ik blijf nu waarschijnlijk zitten op 4 vwo en ga dan naar 4 havo. De tentamens die ik dit jaar heb gemaakt, de vakken die ik dit jaar zou afsluiten, moet ik volgend jaar weer opnieuw doen. Ik mag ze niet laten vallen door die tweede fase.
     
  4. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaag, het lijkt me dat als je een vak hebt afgesloten, en dat vak is volgend jaar precies hetzelfde je het toch gewoon hebt afgesloten? Vorig jaar ben ik blijven zitten in 4 VWO en had een aantal vakken afgesloten die ik dit jaar dus niet meer had.
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Als ik jou was zou ik deze week eens langs de sectorleider gaan om te vragen hoe het nou precies zit. Ik kan er weinig van maken in ieder geval, omdat het nogal vaag overkomt
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zoals Dominick al aangeeft, de vernieuwede 2e fase gaat alleen in voor de nieuwe 4e klassers. Volgend jaar heb je dus gewoon weer ANW.
     
  7. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Maatschappij zou ik dit jaar afsluiten, maar door die nieuwe 2e fase dus niet. Volgend jaar heb je in de 4e geen maatschappij maar in de 5e..

    Ik dacht dat dat hele vak werd afgeschaft in de nieuwe 2e fase??
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel raar hoor, ik heb zelf vorig jaar Geschiedenis, Biologie en Maatschappijleer afgesloten. En het lijkt me ook sterk dat jij volgend jaar wel ANW zou hebben en de rest van je klas niet ofzo
     

Deel Deze Pagina