1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vreemd raadsel op Hex168.com

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door frankx, 14 okt 2005.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dAs in het engels ... en niet volledig ;)

2. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    dus Fardo maakt hem overcompleet*) _O_

3. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Dit is wel een vet goede actie want dit maakt mensen nieuwschierig. Geweldig bedacht als je het mij vraagt.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Niet verwacht maar toch gekomen. We dachten eerst dat Origenxbox360 de nieuwe ARG zou zijn van 4orty2wo Entertainment, maar dit was niet het geval. Toch hadden vele het vermoeden dat voor de launch van de Xbox 360 nog een spel zou gaan launchen om de Xbox 360 op internet te gaan promoten.

Een zogenaamde Viral Marketing Campaign is geen vreemde actie bij Microsoft. Zo hebben ze samen met 4orty2wo Entertainment een succesvolle campaign gevoerd voor de launch van Halo 2. I love bees staat nog vers in ieders geheugen.

Microsoft heeft ook verschillende games georganisseerd om aandacht te vragen voor haar Xbox 360. Zo liet men met behulp van Ourcolony.net steeds een stukje zien van de nieuwe console en zo konden de internetters als eerste de Xbox 360 aanschouwen. Recentelijk zijn er verschillende spellen gestart om de aandacht van de mensen te trekken. Zo heeft Europa bijvoorbeeld het spel Origenxbox360.com om kaartjes te winnen voor het release evenment in Amerika en hebben we in Nederland een actie van Coca Cola om de console zelf te winnen.

Maar een nieuwe ARG was er nog niet. Een ARG (Alternative Reality Game) heeft op zich niets met de Xbox 360 of een spel zelf te maken. Vaak gaat het er juist om een persoon te helpen, zodat hij een mysterie kan oplossen. Een ARG start altijd plotselling en kan afgelopen zijn als de missie is volbracht zonder enige beloning. Ik denk dus dat deze ARG geen beloning zal geven als Ourcolony.net dat deed, maar het zal ons wel bezig houden tot de launch en misschien krijgen we wat meer info over wat komen gaat.

Hoe is de nieuwe ARG van Microsoft begonnen en waarom weten we dat deze van Microsoft en van 4orty2wo Entertainment is? De ARG met de naam Hex168.com is begonnen op 13 oktober 2005 toen een nieuwe member van Xbox365.com de onderstaande plaatje had geplaatst in een nieuwe thread. Tevens heeft Lutz een zelfde thread geopend op teamxbox.com. Lutz heeft zich ook op 13 oktober geregistreerd en heeft alleen in deze thread gepost. De titel van de thread is: "The beginning is nigh...". Dit betekend dat het bijna gaat beginnen. Lutz enige 2 andere reacties op vragen in de thread was "I will enlist the help of the truly committed, but first you must solve my puzzle." Dit doet ons weer denken aan de puzzels van Ourcolony.net.
    Op het plaatje is de circle of light te zien met daar in het midden een Hexadiagonaal en de cijfers 168 een vreemde post voor een N00B. Dat vonden de xbox365.com leden ook tot er meerdere plaatjes op het web gevonden werden. Tevens krijgen grote game sites als gamespot.com en IGN een email van 4orty2wo Entertainment met een aantal nieuwe plaatjes. Gister is de site www.hex168.com online gegaan en heeft Lutz zich voorgesteld als Dr. Jason Lutz in een bunker ergens in Canada. Tevens gaat de thread titel www.thebeginningisnigh.com ook naar www.hex168.com

Waarom heeft dit met Microsoft te maken? Hex 168 is in ons getallenstelster 360 en 360 is de naam van de nieuwe xbox. Tevens heeft 4orty2wo Entertaiment ook de ARG ilovebees geschreven. Microsoft is duidelijk een speler in dit nieuwe spel. Als je op het plaatje een hexadiagonaal had herkent en de cijfers 1 6 8 ... dan was je al snel op www.hex168.com uitgekomen en deze site bestaad nu! De site telt af naar 18:00 op 18 Oktober Nederlandse tijd.
    Wie is Lutz en wat is Hex 168? Dr. Jason Lutz is een man die zich bezighoud met paranormale en onverklaarbare gebeurtennissen. Hij is de redacteur van een nieuws bulletin genaamd Lutz World Report. Hier beschrijft hij de dingen die hem is opgevallen. Lutz houd zich momenteel schuil in een bunker Saskatchewan in Canada. Deze lokatie heeft de area code 306. Bunker kan ook een plaats zijn in WA. De area code van deze plaats is: 360. In zijn nieuwsbulletin meld hij dat hij mensen zoekt om hem te helpen om het geheim van Hex168 te ontrafelen. Hij kan dit niet alleen doen, omdat andere mensen hem op de hielen zitten en hij mag niet bij sommige plaatsen in de buurt komen.
    Hex 168 is een chemisch middel dat in 1960 door de Amerikaanse overheid is gemaakt. Met dit middel zijn mensen bestand tegen ruimtereizen welke de lichtsnelheid haalt. Men heeft de ingredienten van dit middel gekregen van een onbekende bron (aliens?). De mensen op wie Hex 168 was getest veranderen in gevaarlijke monsters wat ze YETI's en sasquaches noemen. Vlucht 510 (FL510) vervoerde in 1960 een paar tonnen Hex168. Er ging wat mis en een van de tonnen begon te lekken. Een soldaat van de U.S. Marine werd geinfecteerd en werd niet meer terug gevonden. Sinds 1960 is alle informatie over Hex 168 vernietigd, alleen de mensen die aan dit project hebben meegewerkt kennen de feiten.

Meer feiten over de site. De kop "Hex Alert: E-Seer Prefers YETIS" kan een anagram zijn voor "Free ThreeSixty Pre-releases" . De vraag is wat we nog meer kunnen verwachten. Voorlopig zijn de volgende plaatjes ook gepost:

Links met nuttige informatie:
    Ik blijf deze nieuwe ARG met veel intresse volgen en ik zal als er een update is meer informatie posten. Voorlopig zijn we weer even zoet [​IMG]

(dit staat natuurlijk op op www.fardo.nl ;) )

5. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    WoW

Vette tekst. Je gaat haast geloven dat er echt zo'n mannetje in een bunker in Canada zit :p!
    Maar 18 oktober wordt dus bekend gemaakt, wat het allemaal inhoudt?
    Damn, ben dan nog op vakantie. Ben gelukkig alweer de 19e terug ;), dus veel zal ik niet missen.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee 18 oktober begint het spel ... een ARG heeft vaak niets te maken ... met info over de xbox 360. Het word dus een soort Ilovebees.com

7. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Aha, dan begint het dus pas.
    De hele MikMak eromheen is nog allemaal marketing dus? :p

Nou, ben benieuwd wat eruit gaat komen!!
    Zijn de laatste tijd wel veel van dit soort dingen, wel TOF natuurlijk :)!

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

de poster is stormflood ook zo'n newbie :eek: op het teamxbox forum heeft hij deze gepost

Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  9. wolfNL

wolfNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet er echt allemaal vet uit, er is wel tijd in gestoken in dit geheimzinnige project.
    Van mij mag het spel beginnen.
    En fardo jij schrijft altijd goede verhalen echt topper!!

10. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nou ze hebben bijna tijd over daar lijkt het zullen wel niet 2 games worden dan:D

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb op mijn site ook een sub blog gemaakt, zodat je de post over hex168 makkelijk kan vinden: link

12. MassHyponotic

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ook een beetje een raar voorgevoel dat het misschien allemaal gelul is. Dat het egwoon in scene is gezet door een groep om verwarring te creëren. En dat lukt aardig tot zeer goed.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit soort Arg's zijn niet goedkoop ... dit is niet in scene gezet als een grap, maar het is wel een spel ... ala ilovebees.com

14. MassHyponotic

Leuk Bevonden:
    6
    Hoe ben je daar zo zeker van als ik vragen mag?
    En ik kan er echt niet tegen dat er gewoon niet bekend is wat het allemaal inhoud. Ik wil gewoon wetenh wat het is, aaarrgh!

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Omdat de makers van dit spel 4orty2wo Entertaiment is... de bedenker van ilovebees... tevens straalt het proffesionaliteit uit ... deze plaatjes schieten kosten tijd en geld ... Een ARG is heel leuk om te spelen

16. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Goh, ik vraag me af hoe ze aan de naam komen van die bunker. Ik moest namelijk meteen denken aan de grote inca-ruïne in Cusco [waar ik in mei geweest ben] Sachsayhuaman. Dit is ook een fort...hoezo ver gezocht:+

Edit: Ik kom er net achter dat Saskatchewan een provincie + rivier is in Canada...jammer.O-)

Nog meer "speculeer-informatie":

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat de laatste niet met hex168 te maken heeft ;)

18. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    I know, I know. Het blijft toch speculeren. Daarbij is en blijft het een zeshoek op de foto's.:p Het is de kleine, normale variant van een 'hexspel'. Misschien brengen ze dit in het groot tot leven met www.hex168.com :)

Niet dat ik dit zelf geloof.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    -Hex168.com was registered the same day (August 24th) that ilovebees.com went Live last year (the first day the payphones began ringing, which was the day the game began) maybe a little symbolism there, but nothing that makes this mystery any less mysterious.

- Some people have found out the names and numbers of the hotels along the beach that those first hex symbols appeared on. When they call the hotels, the people said that the symbol was actually in the ground and that people flew in to film the symbol, and also the reaction of people seeing it. The theatres that advertising "The Beginning is Nigh" were also called and the people working there said it was for some kind of advertising, but seemed like they couldn't say much more, if they even knew much more.

- A new picture has also come up.

- http://hex168.blogspot.com
    Has appeared, and is run by the same guy that has been posting on TeamXbox's forums, and been in contact with me via e-mail. I know he's been watching this site, as well as TeamXbox on an almost constant daily basis, and that blog may contain some huge clues or mysterious either now or in the future. Tp te;; you the whole story, there is a lot of skepticism on TeamXbox to the authenticiy of that blog, and of the guy in charge of it, and the cryptic e-mails me and some others have been sent. Personally, I believe he is part of it, too much of it falls into place, for example, him quoting a Plato quote from 360 BC.

- There are more photos online, including silver suitcases with the hex on them, and "Property of US Government" carved into them, this mystery could have some kind of "Government Conspiracy" theme to it, with all this relation to past mysteries and conspiracies, such as hex168, and the infamous flight 510.

- Gamepro had images up for about one hour of them playing Halo2 on 360, they said it
    looked really sharp, and crisp and seemed to have more AA(the gpu in 360 can AA by
    itself without it being programmed into the game code. They also talked about some more stuff that I hasn't been set clear. They had to pull it apparently because of a Non Disclosure Agreement with Microsoft, and said they would repost it later. It seems a few things have been posted online, and them ripped off, so I believe some big things are about to happen, and Microsoft doesn't want anyone spoiling what is about to happen.

- The site will be pretty much constantly updated up until the time Hex168.com's counter goes to zero, due to work and everything working out, so this will continue to be the place for the best summarization, and breaking of major news.

20. FabianNL

FabianNL Guest

Bron? Dan kan ik dat namelijk zelf ook ff in de gaten houden O-)

Deel Deze Pagina