1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vreemdelingenbeleid Nederland.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Timmeh, 5 mrt 2006.

1. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    En heb jij mijn vorige posts niet gelezen. We hebben gewoon echt zo'n iemand nodig. Weet je wel niet hoeveel mensen er in Nederland zijn komen wonen sinds 19...? Echt enorm veel.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Nee we hebben nniet zo iemand nodig. We hebben een strakker beleid nodig. Maar niet het beleid zoals dit wordt uitgevoerd door Verdonk. Nederland slaat hiermee op mensenrechten vlak echt een grote flater, zeker internationaal gezien.

En in Utrecht is een project met betere resultaten, ze doen het dus beter als verdonk. Er verdwijnen in dit project minder asielzoekers in de iligaliteit. En het is nog is goedkoper dan het huidige beleid. En voor mij als uber bonus : het is een stuk humaner. What more can u want ? ..

Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
  3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het land is er nu veilig dus ze kan makkelijk terug. Net alsof de trauma's in NL minder worden ofzo. :{
    Ik geloof niet dat het zo zwart-wit ligt. Die verhalen worden vaak ernstig aangedikt door de media.

4. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nederlands a.u.b, geen Frans gemixt met Latijn.

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Drone: Waneer is een land veilig?. Het is een verselijk subjectieve term. Wij zien zoveel niet van wat er werkelijk mis is in deze landen. Vele vluchtelingen -Belangerijk onderscheid, vluchteling vs mensen die hier om financiele redenen komen en geen fuck uitvoeren- komen hier omdat ze het regime in hun eigen land bestrijden/ ze in de oppositie zitten. Deze mensen zijn hun leven niet zeker in dit soort landen, waar mensen uit de oppositie worden vervolgd, gemarteld etc.

Geen oorlog is mijn inziens geen geldige bepaling of een land wel of niet veilig is.

Ik ben het ook eens met rikkel. Vele kinderen zijn hier opgegroeid (als je hier geboren bent dus, en dat is wel erg zwart wit. Het maakt een flink verschil) en kan je mijn inziens niet uitzetten, zeker niet naar een voor hun vreemd land. Er is zelfs geloof ik een verdrag voor (Wordt zoiets dergelijks genoemd in 1 van de door mij gegeven links). Iets wat Nederland/Verdonk (de politieke eind verantwoordelijke, en uitvoerder/bedenker van dit beleid) momenteel flink aan de laars lappen..

Edit: fuck of met het gebitch op typo`s .:{

6. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet een keer een betoog bij Nederlands doen, over dit onderwerp.
    Mijn standpunt is: Het vreemdelingenbeleid heeft ook goede kanten!
    Aangezien een hoop mensen het niet met het beleid eens zijn koos ik dit standpunt. Heeft iemand nog goede argumenten? Ik denk dat ik de beste al zo'n beetje heb. En tegenargumenten zijn ook erg belangrijk TOE.

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ik voel me wel een beetje alleen als 1 van de weinige hier die "anti" post ;) (er zullen er vast nog wel meer zijn maargoed niet iedereen voelt zich geroepen te posten)

8. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    mensen die:
    -niet nederlands kunnen
    - geen geldig paspoort hebben
    - hier heen komen zonder een goede reden

NIET NAAR BINNEN LATEN

mensen die:

- zijn gevlucht voor oorlog *geldige reden
    - die waarschijnlijk ook weer terug gaan

wel toelaten.

mss klinkt dit in jullie oren erg racistisch, maar ik ben het spuugzat om mensen in een andere taal te horen spreken op straat/op school enz. ik had pas geleden iemand in de winkel die geen woord nederlands kon. Begon ze een verhaal in het marokkaans te houden. Of mensen die je uit gaan schelden in een andere taal enz.. bah.

9. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel met je eens Guardian, maar ik denk niet dat ze die regels makkelijk in kunnen voeren, ik ben het ook echt spuug zat dat die lui in Nederland deze taal niet willen spreken. Bijvoorbeeld dan loop je in de stad, lopen er een paar buitenlanders voor je waarvan je 100% zeker weet dat ze hier geboren zijn, maar dan hoor je ze zo praten met zo'n ontiegelijk eigen gemaakt accent(dat veel marokaanse of turkse mensen de ''sch'' klank niet kunnen uitspreken is niet erg). Dat is het zelfde als die homo's die erg verwijfd gaan lopen doen. Op de een of andere manier leren ze zichzelf dat aan.

Maar over die andere regels die jij geeft, lijkt me moeilijk om alles te kunnen controleren of iemand hier wel of niet met een goede reden is gekomen. Want voor wie is dat om te beslissen? Kijk maar naar die homo's die waarschijnlijk worden uitgezet, wat kunnen die er nou aan doen dat ze zo zijn. maar toch is dat in hun eigen land verboden... is het dan wel of niet goed om ze terug te sturen naar de eigen land.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
  10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja kerel je mag je niet op één geval vastpinnen maar je moet het algemeen beeld voor ogen houden.
    Wij hebben hier in belgie een vergelijkbaar systeem wat betreft de opvang en procedure van asielzoekers betreft , en krek dezelfde problemen met hen zoals jullie hebben .
    Ik vind persoonlijk dat minister Verdonck haar taak prima uitvoert en zich netjes aan de regels houdt zonder één uitzondering te maken , héél wat beter dan de warrige situatie die we hier bij ons hebben waar ze de ene keer zus en de andere keer zo beslissen.
    Je mag niet uit het oog verliezen dat wij hier in Belgie en Nederland een uniek systeem geschapen hebben qua sociale zekerheid,werkloosheidsuitkeringen en pensioenen ter bescherming van onze landgenoten en iedereen die binnen onze landsgrenzen woont heeft daar recht op , en bijgevolg is dit een zware financiele last die uiteindelijk doorweegt op de jaarlijkse regeringsbegroting en waarvoor wij in beide landen jaarlijks véél belasting voor betalen.
    En net dit is de grote oorzaak van de grote instroom aan asielzoekers die hun geluk hier komen beproeven en hun deel uit onze rijkelijk gespekte kas van sociale zekerheid komen meegraaien.
    De meeste asielzoekers die hier komen zijn economische gevallen die hier een beter leven zoeken , doch wij kunnen niet de hele wereld redden en moeten daarom de meerderheid terug naar hun land sturen , doen wij dat niet is het binnen de kortste keren gedaan met onze sociale zekerheidssysteem en dan is het hier ook ieder voor zich , en dan zal je hier niet te veel asielzoekers meer zien rondlopen .
    Alleen de asielzoekers die in eigen land gevaar voor eigen leven lopen wegens politieke of religieuze overtuigingen mogen hier nog aanvaard worden.
    Waarom denk je dat Belgie en Nederland procentueel zoveel meer asielzoekers over de vloer krijgt dan de andere europese landen , juist , ja , hier krijgen ze veel meer steun op het gebied van financiele en sociale aard dan in de andere landen.

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vertel maar eens waarom Taïda (want daar ging het toch over?) niet veilig is in Servië.
    Sja, daarom doet Verdonk gewoon goed en snel de procedures volgen. Zodat de lijst wordt afgewerkt en men niet meer zolang hoeft te wachten waardoor je 10 jaar in een AZC zit... Regels zijn regels, ook als kinderen hier geboren worden. Helaas voor hen!
    Er is een verschil tussen typo's of in een verbastering van de Nederlandse taal typen. Kom op zeg 'Questie Kalau'... Pffff!

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gaap, leer eens een punt maken en niet een brei van argumenten ten toon spreiden. En dan ook nog de goude ouwe 'dit mag dan racistisch overkomen'... Pfff. Welcome to ten years ago.

Overigens vraagje: hoe wil je mensen Nederlands laten leren als ze niet eens naar binnen mogen? :{

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hehe , @drone je hebt gelijk , de grens is hier in onze landen bereikt qua instroom asielzoekers .
    De sociale zekerheid die wij in onze landen hebben opgebouwd , komt ten eerste toe aan de mensen die er financieel mee hebben aan bijgedragen . Dat bepaalde categorieén asielzoekers die om lijf en leden te redden hun land hebben moeten uitvluchten en die nu écht meer terug kunnen en die hier dan politiek asiel krijgen en de daarbij behorende steun , daar kan ik best mee leven , maar dat wil niet zeggen dat iedere gelukszoeker hier onder het motto van politiek asiel zijn duit uit onze kas kan komen meegraaien en hier ongestoord en ongestraft mag blijven,want dan zijn de gevolgen voor ons en ons sociale systeem niet meer te overzien en stevenen wij op de afgrond af.
    Diegene die hier hun geluk willen zoeken uit zuiver economische redenen zijn hier aan het verkeerde adres , en moeten jammer maar helaas weer naar hun eigen land gerepatrieerd worden.

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    @ drone questie/kwestie (kan beide voorzover ik weet) = vraagpunt en kalou was dus een typo, wat nou verbastering ?:{

Voor kinderen die hier geboren worden kan je niet het zelfde oordeel vellen, dit zijn inprinciepe gewoon Nederlanders. Dat ze (en de ouders) een andere ethenische afkomst hebben lijkt mij dan ondergeschikt. De toekomst van zo`n kind gaat imo voor alles.

Verder komt Taida uit Kosovo. En is ze hier met een andere redenen naar toe gekomen: Haar school jaar afmaken zodat ze haar doel kan verwezenlijken, ze was niet van plan permanent te blijven.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  15. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  16. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heel makkelijk doen.
    Als iemand Nederland in wilt geef je hem een dobbelsteen bij 1 t/m 5 mag die weg bij 6 nog een keer gooien.

17. shorty_

shorty_ [B][u][F][u]

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de methode die België gebruikt ofniet..
    Te vaak Najib gezien ?

18. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: :confused: :confused: Najib???

19. shorty_

shorty_ [B][u][F][u]

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, Dus je kent hem niet..
    Dat dobbelsteen spel was een grapje in zijn show..
    Hij is cabaratier..
    Aanrader Najib Amhali - al zijn shows..

20. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet inderdaad wel nederlands spreken, maar als ik met me moeder in de stad ben spreek ik gewoon marokkaans tegen haar geen persoon die me tegenhoud! Ik ben vrij om te doen en spreken wat ik wil met mijn vrienden/familie/ouders als iemand tegen mij op straat zou zeggen: 'Ey spreek eff normaal wil je!!!' Dan zou ik gewoon om keren en gewoon harden marokkaans met me moeder spreken. Zelfde met dialecten, laat die mensen toch dat taaltje spreken, zolang ze ook maar Nederlands kunnen.

Deel Deze Pagina