1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vreemdelingenbeleid Nederland.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Timmeh, 5 mrt 2006.

1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet toch wel begrijpen dat het voor Nederlands niet zo prettig is om alleen Marokkaans of Turks om zich heen te horen.

2. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nederlanders :9 Vaak beheren de Nederlanders zelf hun eigen taal niet:9

Dus? Ik vind het niet prettig als mensen rode schoenen dragen, om maar iets stom te noemen. Het is hier een vrij land, zolang ik naast mijn Marokkaans goed Nederlands beheer en spreek is er in mij ogen geen probleem.

Is ongeveer het zelfde als ik dialect om me heen hoor, wat vaak bij mij op school gebeurd, dan kan ik het zelfde stellen dat de dialect sprekende geen rekening met mij houden, want ik spreek geen dialect. Maar ik denk dan: 'laat ze dat is hun cultuur' als ze maar Nederlands praten als ze het tegen mij hebben.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Je begrijpt het dus- Mooi

4. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8

Beheren of beheersen ? :'-(

5. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een typo, 'er' vergeten. Wees maar niet bang hoor, ik beheers de Nederlandse taal perfect. _0/ Of was het dan toch beheren? Hmm.

Overigens is er een verschil tussen rode schoenen en een taal. Rode schoenen behoren niet tot een specifieke cultuur, taal wél. Het gaat erom dat men zich in Marokko of Turkije waant als je in A'dam of R'dam bent, dát is het probleem. En als jij niet snapt dat mensen dat niet fijn vinden is het einde discussie, 99% van de Nederlanders vindt dat nou eenmaal niet fijn.

Dialect is iets heel anders. Dat is ten eerste gewoon een soort Nederlands, ten tweede worden die dialecten al eeuwen gesproken in Nederland: het hoort bij de Nederlandse cultuur. Maar toch denk ik dat een Maastrichtenaar het niet zal waarderen als iedereen in 'M'streech' plat Amsterdams gaat praten. Mensen willen het liefst hun eigen cultuur behouden.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  6. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze Nederlands kunnen praten laat ze dan ook een andere taal spreken als ze dat willen. En als ze om Marrokaans of een andere taal wilt zeuren moeten ze een keer naar Friesland en Groningen gaan, van die taal snap je ook niets.

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je mist het punt VOLLEDIG.

8. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    die lui uit Friesland en Groningen die zijn daar geboren, En dat is geen taal (Toch?) maar een accent...

9. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Het fries is een officiele taal }:] *)

10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Waarom zou een turk geen turks mogen praten tegen een andere turk? Zolang diezelfde turk maar bij de nederlandse bakker in het nederlands een brood kan bestellen. Wat een gelul over "Fries spreken mag wel, want zij zijn in nederland geboren". Die opmerking raakt kant noch wal.
    Mensen die zich aangevallen voelen door een turk die turks praat tegen zijn broer op straat zijn gewoonweg zielig.

11. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat iederee in welke taal dan ook met iemand mag praten zolang hij ook maar nederlands kan, helaas is dat laatste vaak niet het geval (vooral bij de oudere allochtonen)...
    maar om nou te zeggen dat je iemand alleen met nederlands mag aanspreken vind ik wel erg dom...

12. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.justitie.nl/nieuws/pers/...rorismebestrijding_en_vreemdelingenbeleid.asp

Ik lul niet zomaar wat.;)

13. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Verdonk is ook gewoon een mens hoor!

14. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    De wat oudere allochtoonse mensen kunnen vaak helemaal geen Nederlands.
    En dat vind ik niet kunnen! Tuurlijk mag je doen en laten wat je wilt, maar er wordt gewoon bijna helemaal geen Nederlands gesproken door oudere allochtonen specifiek onder elkaar. En zo lang ze zo door gaan leren ze de Nederlandse taal nooit.

15. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon verplicht inburgeren. Als je hier komt, wil je deelnemen aan de maatschappij en als je deel wilt nemen aan de maatschappij, moet je je aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Natuurlijk is het inburgeringsproces ook een taak van de overheid, vaak is tenslotte ook gebleken dat de meeste allochtonen toch niet zo snel zelf op pad gaan...

Deel Deze Pagina