Daar gaan we weer.Doet me denken aan die AH medewerkers die destijds het heft in eigen handen namen.
Als je het mij vraagt mag je als winkelpersoneel ingrijpen, maar dan wel op een normale manier. Een rustige benadering van een dief werkt veelal beter, omdat deze dan niet in paniek handelt. Als je naar iemand die iets steelt toegaat en hem er rustig op aanspreekt is de schaamte veelal genoeg om hem/haar zo ver te krijgen om het terug te geven.
Dat er een stelletje idioten zijn, die geen hersens in hun kop hebben en er direct maar op los slaan en trappen vind ik echt walgelijk. Een stel gefrustreerde pubers die een dief in elkaar trappen vind ik asociaal. Dat heeft niks met gerechtigheid te maken maar dat riekt naar afreageren.
Stoer hoor achter een vrouw aanrennen die iets onnozels gestolen heeft. Als dat soort lui iemand zien die in elkaar geslagen wordt dan doen ze niets. Ik vind mensen die hun woede niet onder controle hebben veel gevaarlijker dan een dergelijke dief.
Ik vind stelen niet gerechtvaardigd, en iemand die steelt verdient straf. Maar dat is geen pak slaag van een stel mensen met een IQ van 80. Die lui van de AH reageerden ook veel te aggressief, en die herhaalden hun fout zelfs. Ik ben bang dat de Amerikanisering nu al zijn vruchten afwerpt.
We leven niet in het wilde westen en als je allemaal maar eigen rechter speelt gaat het mis.
Het is triest dat het moet maar supermarkt personeel moet op cursus om met dergelijke situaties om te kunnen gaan. Ook moet de beveiliging beter worden. Dan voorkom je dergelijke idiote acties waarbij niemand gebaat is. Voorkomen is beter dan genezen.
Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2003