1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vrouw dood na confrontatie met winkelpersoneel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 8 okt 2003.

1. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    schandalig! dat het zo overdreven in de media komt... zelfs die fucking B&W hebben het erover. tuurlijk is het niet goed dat iemand gedood wordt omdat ze een biertje jatten, maar om dan maar weer een hele tv-avond eraan te wijden... alsof er geen ergere dingen gebeuren buiten nederland!
    maar ja, dat is sowieso de hypocrisie van 't nieuws hier:
    als er in india ofzo door een natuurramp 2000 mensen omkomen is dat minder belangrijk als een ongeluk in verweggistan waarbij toevallig 1 nederlander gewond raakt of overlijdt... who cares???

2. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    biertje?

3. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    om de hele avond over deze onderwerp
    is wel overdreven, maar ik vindt dit
    redelijk serieus. na de 1 volgt de ander.

4. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    misschien wel goed voorbeeld gezet....
    beetje grauw voorbeeld misschien maar als eindelijk die criminaliteit afneemt

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    In deze thread heerst de tendens dat die lui te ver zijn gegaan om iemand om een blikje bier dood te trappen. Hier ben ik het mee eens.

Maar er zijn ook lui die vinden dat ze niet achtervolgd had mogen worden en niet mogen al dan niet hardhandig mogen aanpakken, dat vind ik dus wel een belachlijke stelling. Wat moeten ze dan, haar maar rustig laten gaan, in de wetenschap dat de politie toch niets doet met zo een aangifte. Dan kan iedereen die gaat winkelen wel gewoon naar buiten lopen zonder te betalen.

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben pro actie reactie. Als je van stelen je beroept maakt, is de kans groot dat iemand je eens voor je bek slaat. Dat je dan een oud vrouwtje bent dat kennelijk zoveel drugs heeft gebruikt dat ze niks meer kan hebben tja.. Denk dat ze van de stress is doodgegaan niet van het geweld.

Vind het beetje belachelijk als je geeng eweld mag gebruiken bij aanhouding van zo iemand. Zij gebruiken het wel en jij moet maar netjes zorgen dat hij vrijwillig meekomt zeker. niet dat het goed is dat ze dood is. Maar het is deels haar eigen schuld. Als straks blijkt dat ze echt helemaal in puin is getrapt ok dat mag niet. Maarja denk het niet.

Steel je iets = deel van het beroep dat dan je ass gekicked kan worden. Echt geen medelijden omdat ze 40 is en drugs gebruikt..

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Nederlands nieuws? Who cares dat er in kambotja mensen omkomen bij een natuurramp. Tis wel erg enzo maar wat heeft nederland daar mee te maken? Dit is gewoon weer actueel binnenlands nieuws waar mensen over praten.

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt de nederlandse politie maar zwakjes.
    als je naar dat programma kijkt ( ben ff de naam kwijt ),
    dan zie je hoeveel mensen ze nog zoeken.
    ik vindt de beleid oa erg slecht.

and i totally agree with silverpijl.

Laatst bewerkt: 8 okt 2003
  9. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    Als prins bernhard zou weten hoe het echt is gegaan met die diefstal in de AH zou hij ook niets hebben betaald neem ik aan, de eenzijdigheid van onze media blijkt hier weer uit.......

(voor iedereen die niet weet waar ik het over heb, die man die de AH overviel is niet 1x rustig op zijn neus geslagen maar zijn hele oogkas was verbrijzeld en was iets erger toegetakeld als door de media werd gesugereerd.)

10. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    en ook nog als je iemand gaat slaan of iets dergelijks weet je echt wel wanneer je te ver gaat, als je dan doorgaat en zo iemand vermoord vind ik het een zeer trieste zaak en snap ik niet in wat voor ziekelijke maatschapij wij leven.

11. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk mag je ingrijpen!
    Maar tot op een zekere hoogte, als je iemand al hebt gedwongen dat diegene weerloos/gepakt is, moet je gewoon ophouden.
    Enne, natuurlijk is ze in puin getrapt, ze is niet voor niets dood hoor....
    Het is toch niet meer normaal dat je tegenwoordig voor eigen rechter mag spelen en vervolgens iemand doodschopt, waarna je er met een lullige straf weer goed vanaf komt, ik kan daar iig NIET bij, beetje zieke gedachte van je imo.

12. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Trieste zaak, maar als die vrouw niets gestolen had was er natuurlijk niets gebeurt. Maar als ze het toch doet mag je imo de vrouw overmeesteren, maar niet schoppen/slaan. De daders zouden ze een paar jaar op moeten sluiten en een torenhoge boete geven.

13. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel begrijpelijk dat ze dat doen. Maar iemand doodslaan is natuurlijk een beetje overdreven en gaat echt te ver. Maar iemand flink neerslaan moet in sommige situaties kunnen. Zeker als die persoon niet meewerkt of wegrent, dan zul je die toch op een bepaalde manier moeten stoppen. En ik vind dat ook het risico als je iets probeert te stelen.

14. Dagull

Dagull In je smoel!

Leuk Bevonden:
    0
    In welke situatie moet je dan iemand flink neerslaan?? Zo'n oude vrouw hoe sterk kan ze zijn geweest ze was dakloos waarschijnlijk alcoholiste ofzo denk je nou echt dat een jongen van 16 ofzo zo'n vrouw niet kan bedwingen ?? Ze konden haar ook doodslaan/schoppen dus haar vasthouden met zn allen was zeker heel moeilijk.

Ik vind dat ze die jongens heel hard moeten aanpakken er zal wel iets goed mis zijn gegaan bij hun opvoeding ofzo want t is niet gezond als je zo reageerd. Een lekker heropvoedingskamp voor die jochies zal wel goed zijn of een werkstraf kunnen ze mooi junks helpen ofzo, misschien dat ze dan leren nadenken voor ze iets doen.

15. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    ik zou maar zo zeggen ...eigen schuld.

al zou ik een shopje ownen en ik zie iemand jatten en wegrennen dan zou ik m ook slaan, met een knuppel desnoods (ligt eraan wat voor persoon) ....dan moet je maar niet stelen he...je weet da stelen illegaal is he.

als ik een fiets ga jatten dan weet ik dat de eigenaar me kan pakken en me iets kan aan doen ...toch of niet.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Daar gaan we weer.Doet me denken aan die AH medewerkers die destijds het heft in eigen handen namen.

Als je het mij vraagt mag je als winkelpersoneel ingrijpen, maar dan wel op een normale manier. Een rustige benadering van een dief werkt veelal beter, omdat deze dan niet in paniek handelt. Als je naar iemand die iets steelt toegaat en hem er rustig op aanspreekt is de schaamte veelal genoeg om hem/haar zo ver te krijgen om het terug te geven.

Dat er een stelletje idioten zijn, die geen hersens in hun kop hebben en er direct maar op los slaan en trappen vind ik echt walgelijk. Een stel gefrustreerde pubers die een dief in elkaar trappen vind ik asociaal. Dat heeft niks met gerechtigheid te maken maar dat riekt naar afreageren.

Stoer hoor achter een vrouw aanrennen die iets onnozels gestolen heeft. Als dat soort lui iemand zien die in elkaar geslagen wordt dan doen ze niets. Ik vind mensen die hun woede niet onder controle hebben veel gevaarlijker dan een dergelijke dief.

Ik vind stelen niet gerechtvaardigd, en iemand die steelt verdient straf. Maar dat is geen pak slaag van een stel mensen met een IQ van 80. Die lui van de AH reageerden ook veel te aggressief, en die herhaalden hun fout zelfs. Ik ben bang dat de Amerikanisering nu al zijn vruchten afwerpt.

We leven niet in het wilde westen en als je allemaal maar eigen rechter speelt gaat het mis.

Het is triest dat het moet maar supermarkt personeel moet op cursus om met dergelijke situaties om te kunnen gaan. Ook moet de beveiliging beter worden. Dan voorkom je dergelijke idiote acties waarbij niemand gebaat is. Voorkomen is beter dan genezen.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2003
  17. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigen schuld dikke bult.....ja, inderdaad...zo is het maar net toch....je steelt dus wordt je doodgetrapt. Oog om oog, tand om tand...het is alleen een b'tje jammer dat het hier meer Oog om Pupil en Mond om tand is, want dat je een winkeldiefstal met de dood moet bekopen is natuurlijk behoorlijk krom. Toen met dat AH gedoe stond ik helemaal achter die gasten, tsja, een b'tje hardhandigheid als je stijf staat van de angst en adrenaline kan iemands neus wel kosten, maar als je zover gaat dat diegene eraan overlijd ben je gewoon enorm gefrustreed geweest en ben je, in mijn ogen, een gigantische loser.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Oog on oog tand om tand?

Ik vind dat een fles stelen niet gelijk staat aan een afranseling met dodelijke afloop. Das geen oog om oog maar teennagel om mensenleven. Ik vind dat zowieso een debiele gedachte.

Ik citeer Ghandi:

"If everyone takes an eye for an eye, pretty soon the whole world will be blind"

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als dat een reactie op mijn post was raad ik je aan 't nog wat beter te lezen :+

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Oh shit, sorry, ik las te snel ;) Misschien ben ik ook wel een potentiele doodschopgevende idioot......

Deel Deze Pagina