Er is nog helemaal niet bekend wat er precies is gebeurd, dus of het gebruik van geweld nodig was dat kan ik niet zeggen. Maar als ze die vrouw echt hebben doodgeslagen dan moeten ze gestraft worden.
Uit deze passage blijkt overigens dat de vrouw zich wel geweldadig heeft opgesteld:
De politie kan wel met zekerheid zeggen dat de vrouw rond 20.30 uur achterna is gezeten door enkele jeugdige medewerkers van de supermarkt. Op de hoek van de Daniƫl Stalpertstraat en het Gerard Douplein kwam het tot een confrontatie met de vrouw, waarbij over en weer met een stoel werd gegooid en ook geschopt en/of geslagen zou zijn.
Waarom ik vind dat ze te negatief worden neergezet is het volgende: De wijze waarin dit wordt gebracht in de media is voor mijn gevoel iets in trend van "Kijk eens hoe de gemene jongens die arme vrouw hebben doodgeslagen". Dit geeft mijns inzien een oneerlijke voorstelling van zaken omdat niet de nadruk wordt gelegd op het feit dat die vrouw zelf geweld heeft uitgelokt door die diefstal. Er wordt ook maar vanuit gegaan dat die jongens haar hebben doodgetrapt terwijl ze geen geweld toepaste. Terwijl er nog maar weinig bekend is over hoe het echt gegaan is. Alleen dat van die stoelen is volgens mij bevestigd. En ik kan me voorstellen dat iemand dat niet pikt. Wat overigens het doodtrappen van iemand niet rechtvaardigt, maar het wel begrijpelijker maakt waarom iemand geweldadig wordt. Hoe zou jij immers reageren, als iemand een stoel naar je kop smijt? Het staat overigens ook nog niet vast of het wel door die trappen kwam dat ze is overleden. En het is dus ook niet zo zeker of die vrouw wel zo geweldsloos was.
Laatst bewerkt: 8 okt 2003