Natuurlijk schrik je van een geweer, maar er zijn er maar weinig die daar echt mee rondlopen. En als jij iemand betrapt die bij jou inbreekt, jou privacy schendt, jou eigendommen steelt waar je hard voor hebt gewerkt, dan is het nog niet zo een vreemde reactie dat je zo iemand een lesje leert. Of ga je hem vriendelijk vragen of hij even wil blijven zitten en een kopje koffie wilt hebben voordat de politie er is. De meeste mensen zullen zo iemand te grazen nemen en ik kan me daar best iets bij voorstellen. Er is trouwens genoeg personeel dat het k*t vindt dat er steeds wordt gestolen in hun winkel.
Precies die lui hebben impulsief gereageerd, met andere woorden je doet wat je op dat moment het beste lijkt en dat is die vrouw oppakken. Als ze dan een stoel naar je kop smijt, dan is het voor mij een niet meer dan logische reactie dat je dan ook geweldadig wordt.
Meen je dat nou "met hun poten van die vrouw afblijven". Dat ze nou te ver zijn gegaan is duidelijk, maar je wou die vrouw maar gewoon laten lopen.
Meneer, ik steel deze spullen.
Is goed hoor mevrouw, ik wil namelijk niet het risico lopen dat ik u op enige wijze bezeer, laat mij de deur maar even voor u open houden.
Laatst bewerkt: 9 okt 2003