1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vuurwerk (2003/2004)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Badkiller, 26 okt 2003.

  1. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ik ga ook vragen of dat kan bij een winkel hier in de buurt.... had ik toevallig ook al in gedachten...
    is zeker handig..
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2003
  2. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Helft vuurwerkopslag negeert voorschriften
    print dit artikel


    DEN HAAG (ANP) - De helft van de bedrijven waar consumentenvuurwerk wordt opgeslagen, voldoet niet aan de voorschriften. Zo ligt er teveel vuurwerk, functioneren de sprinklerinstallaties niet of ligt het vuurwerk in een ruimte met een houten plafond waar mensen boven wonen.

    Dat bleek maandag uit een landelijk onderzoek van de VROM Inspectie. De inspectie onderzocht van december 2002 tot maart 2003 46 van de in totaal 450 opslagplaatsen voor consumentenvuurwerk.

    Verder blijkt uit het onderzoek dat 74 procent van de onderzochte bedrijven een vergunning van matige tot slechte kwaliteit heeft. Vaak zegt de vergunning niets over het verbod op het opslaan van onverpakt vuurwerk en over de opslagruimte. Bijna alle vergunningen (95 procent) zijn onduidelijk over het feit dat alleen vuurwerk voor consumenten opgeslagen mag zijn.

    Sinds de vuurwerkramp in Enschede wordt er extra gelet op de opslag van vuurwerk. Zowel de inspectie als de gemeenten, die de vergunningen voor de opslag van consumentenvuurwerk opstellen en uitgeven, controleren geregeld. ,,Deze uitkomsten zijn in tegenstelling met wat mocht worden verwacht van de ruime aandacht die gemeenten aan opslagplaatsen besteden'', aldus een woordvoerder van de inspectie.

    Alle vergunningen moeten op 1 maart 2004 in orde zijn en nageleefd worden. Dan treedt het nieuwe Vuurwerkbesluit in werking.
    Bron: zonnet.nl

    "...en nu begint het weer :9 ...."
     
  3. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik m'n vuurwerk maar kan krijgen is alles goed :+.
     
  4. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo is het!
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat gewoon leid tot gevaar, want ik ken jongeren (mag ik mezelf jongere noemen? anyways...:) en die gaan altijd tot de limit
    bv ik ken een gast die nu een scooter heeft. toen hij nog geen scooter had wilde hij er niks aan klote, dus niet opvoeren e.d

    Maar nu hij dat ding heeft moet dat ding iedere dag sneller en sneller..

    Dat gebeurt ook met vuurwerk... het eerste ding doe je vet voor zichtig, gooi je 6 m weg, en je stapt 2 meter zelf naar achtere
    Maar steeds ga je je grenzen verleggen. en dat gebeurt!!
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol....via via heb ik hier een miljoenklapper liggen.
    hoe lang hij is weet ik eigenlijk niet...wel weegt hij 17 kg in de doos.
    lang leve belgie...........het land wat is wat nederland had moeten zijn.

    met een week of wat komen er ook nog wat lawine pijlen bij...oud en nieuw gaan we knallend in.........en met een pak rooie teringbende op straat:)
     
  7. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb is een keer een 150-klapper in handen gehad, maar een milioenklapper? Zitten daar echt 1.000.000 klappers op!?
     
  8. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    uhm neeh...
    dat heeft met wat anders te maken... (had ik gelezen)
    maar hij is t miljoenklappers noemen wel waard hoor ;)
    en zo duur is hij niet eens!!!! [chek previous page]
    ik heb net een vriend gesproken die ook het 1 of het ander voor me gaat halen...
     
  9. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    Nitraat knalt toch veel harder dan een black bermuda toch?
     
  10. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Jep :).
     
  11. NimroD

    NimroD Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er vanaf welke nitraat je bedoelt, de bloemetjes nitraat knalt soms even hard als een astronout. Maar als je de kreppapier nitraten heb of de JcWt, die gaan voor zover ik weet wel harden als een BB jah.
     
  12. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    ja met dat roze papier bij het lont
     
  13. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    die knalt super hard *spreekt uit ervaring*
    er is geen papier met kleur op he??
    of letters e.d. want die ene die ik afstook was gewoon 'kaal'
     
  14. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    me overburen hadden keer zo'n super-veel-klapper opgerolt aangestoken!!! BWOAAAAAAAM! het leek wel of der een vat olie ofzo in de fik vloog: steekvlam van ongeveer 12 meter hoog!
    _O_
     
  15. NimroD

    NimroD Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Die met alleen dat roze papier bij het lond knalt wel hard jah, maar de nitraat die niet hard knalt is die nitraat met helemaal bloemetjes papier (verkopen ze bij alpeco onder de naam Dieptebom 1998; die zijn dus nep)
    Maar die gene die jij hebt is wel goed.
     
  16. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    majin als je een plaatje kan regelen is het helemaal goed...
     
  17. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    [Diamondcollection-club pas]
    heb jij m al gekregen?? :{
    ik niet, en hij zou al binnen moeten zijn.... :{
     
  18. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Hoe dom kan je zijn????

    Jongen zwaargewond door vuurwerkbom


    DIEREN - Een 15-jarige inwoner van Dieren is ernstig gewond geraakt door de explosie van een zelfgemaakte vuurwerkbom. Zijn linkerhand is verbrijzeld. Daarnaast heeft de jongen ernstige brand- en snijwonden in zijn gezicht en op de rest van zijn lichaam opgelopen, aldus maandag een woordvoerder van de politie.

    De jongen stopte in het schuurtje achter zijn woning kruit van rotjes in een metalen pijp. Toen hij het kruit aanstampte, explodeerde de pijp. Een buurvrouw heeft de jongen naar de dokter gebracht. Die stuurde hem direct door naar het ziekenhuis in Arnhem, van waar hij is vervoerd naar het Dijkzigt Ziekenhuis in Rotterdam.

    Zo dom dus |:-
    man! dat je kruit gaat aanstampen! |:-
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2003
  19. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Yep ik heb 'm idd vorige week al binnen gekregen, raar dat je 'm nog niet binnen hebt :confused:
     
  20. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    mn moeder heeft m binnen jah :cool:
    ze heeft het afgepakt, als straf omdat ik me niet goed concentreer op school...
    toen zei ik: wacht maar wat ik met jouw post ga doen! O-)
     

Deel Deze Pagina