Boete voor opslag illegaal vuurwerk
Gepost door Arjan op 29-10-2003 09:44
Zutphen - De politie vond in de woning aan de Braamkamp licht en zwaar consumentenvuurwerk. Het grootste deel van de partij bestond uit in Nederland verboden strijkers. In totaal 226 stuks. Verder werden 93 zogeheten Chinese vlinders, zeventien Romeinse kaarsen, een Chinese rol, een Flowerbed, 93 rotjes en tien vuurpijlen in beslag genomen. K. toonde zich niet zo blij met de boete, die overigens tweehonderd euro lager uitviel dan hem aanvankelijk via een schikking was aangeboden. Met de lagere boete hield de rechter rekening met de bijstandsuitkering waarvan de man moet rondkomen en zijn kinderen moet onderhouden. Dat bedrag mag hij in veertien termijnen van vijftig euro betalen. K. had liever een taakstraf gehad. ‘Ik heb toch geen werk‘, was het argument. Maar dat vond de rechter weer een te zware straf voor het vergrijp.Als K. de boete niet kan betalen, dan rest slechts het als alternatief achttien dagen vervangende hechtenis.
Bron: De Stentor
-----------------------
alweer wat nieuws over vuurwerk....
14 x 50 is trouwens 700 euro!!!!
ik moet er niet aan denken!!
-----------------------
Protest tegen vuurwerk
Gepost door Arjan op 29-10-2003 09:45
Enschede - De bewoners zijn in het geweer gekomen omdat ze het te gek voor woorden vinden dat er na de ramp van 13 mei 2000 opnieuw vuurwerk in een dicht bevolkte woonwijk wordt opgeslagen. Op honderd meter van één van de opslagplaatsen bevindt zich een lagere school. Eén opslagplaats zit vast aan de keuken van een cafetaria. Volgens de omwonenden is dat een gevaarlijke situatie.
De gemeente start binnenkort voorlichtingsavonden over de vergunningverlening, omdat daarover in meerdere buurten onrust is ontstaan. Volgens het college van B en W wordt de opslag door de nieuwe regelgeving alleen maar veiliger.
Bron Twentsche Courant Tubantia
-----------------------
zoals ik zei er word vroeg begonnen met zulke dingen
lagere school 100 meter verderop:{
ach jah... we zien wel wat t word....
Laatst bewerkt: 29 okt 2003