1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vuurwerk (2003/2004)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Badkiller, 26 okt 2003.

  1. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had vorig jaar een aansteker waarin geen vonk de vlam aanzet maar een gloeidraadrje alleen als je die gloeidraad ook maar 1 miljoenste milimeter met je lont aanraakt gaat dat gloeidraadje kapot!! je krijg er wel goeie blauwe vlam uit
     
  2. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    dus word het toch maar van die dure zippo's???:'-(
     
  3. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik doe ook niet meer aan vuurwerk. Vorig jaar ook niet. Tis allemaal te soft. Wilde eigenlijk dit jaar naar belgie alleen heb mijn drivers ppapiertje nog niet.

    Vroeger stak ik wel altijd vuurwerk af. En in oktober al strijkers en vlinderbommen enzo. Alleen toen ik 15 was ben ik een keer aangehouden op zo'n centum midden bij mij in de stad!!! Door een politie auto met zwaailichten!!! En werd tegen de kofferbak aangezet en gefouileerd!!! Echt voorschut was dat!!
     
  4. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    niet zo slim van je, ik hoorde trouwens net nog een (duidelijke) knal van een rotje of iets dergelijks en ik woon aan een drukke straat!!
    anyway veel mensen vinden vuurwerk in nl dus 'soft' (terwijl ze dat vinden omdat ze het vergelijken met belgische vuurwerk)
    zoals ik al zei: jullie mogen blij zijn dat er vuurwerk word verkocht aan particulieren, in sommige landen word er alleen maar gekeken naar vuurwerk en dat is pas saai!
     
  5. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Je hebt gelijk maar het is te soft, niet echt mooi meer en veel te duur voor wat het is!!
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    En jij denkt alleen maar daar aan??!!:{
     
  7. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je het met Belgisch vuurwerk en evenementen vuurwerk gaat vergelijken hebben wij idd soft spul.

    Maar daarintegen vindt ik het siervuurwerk hier wel beter is geworden. Er komt tegenwoordig knap spul uit die potten, maar dan heb ik het wel over de bekende duurdere merken he. Maar kwa knallers is het hier in NL idd niks.
     
  8. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    het is idd erg duur..
    geen wonder dat mensen dan in belgie vuurwerk halen...
    mensen krijgen dan meer voor minder geld..
    ik vind ook dat het wat goedkoper mag,

    en ik heb weleens nitraten aangestoken, en eerlijk gezegd heb ik toch liever een paar nitraten dan zo'n slof kanonslagen..
     
  9. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je niet naar Belgie kan door strenge controle's, ga dan eens naar duitsland daar wordt minder gecontroleerd. En daar haal je dan bij de eerste de beste kampwinkel een doos van 50 rooie patronen op. Knalt ook goed hard en niet zo duur maar je moet er zelf ff een lontje aan maken of een vuurspuwer tegen aan leggen.

    Zal ff kijken of ik een plaatje kan vinden.

    [​IMG]

    Normaal zaten ze altijd in die lange blauwe doosjes....

    Officieel worden deze patronen in Duitsland gebruikt voor dit soort dingen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maarja dat mag dus ook weer niet in NL, die regels zijn wat dat betreft hier behoorlijk But.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  10. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    O-) <---- zie je dit?? dat staat voor 'is nog jong en mag zeker nog niet rijden' :'-( :'-( :'-( , ach jah ik laat iemand anders wel vuurwerk halen dan (denk ik)

    maar dat mag hier trouwens niet besproken worden O-)
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik vind de Nederlandse regels heel goed. Dat vuurwerk is daadwerkelijk heel link. Het moet in mijn ogen wel leuk blijven.
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    daarom, ik ga dit jaar naar belgie, maar wil eigenlijk gewoon Nederrlands vuurwerk. dan weet ik ten

    1) wat ik heb
    2) kan ik het mee terug nemen :)
     
  13. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Vuurwerk is niet link, sommige mensen weten er gewoon niet verstandig mee om te gaan. En omdat 't vuurwerk in NL zo soft is gaan ze zelf knoeien met vuurwerk. Als jij een .... jarige allemaal knallers in de handen drukt wat in NL is toegestaan dan kun je verwachten dat hij er iets van wil maken wat nog harder gaat. Geef je diezelfde jongen een handvol GIGA-vlinders dan laat hij 't wel zitten om er nog iets harders van te maken en steekt ze afzonderlijk af en zoals het hoort. En zo gauw die 'm aansteekt wil hij er ook nog wel voor wegrennen ook (je moet trouwens ook wel).
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  14. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    dat komt dus door vergelijkingen zoals ik al eerder zei..
    als ze niet zouden weten dat er nog hardere vuurwerk verkrijgbaar zou zijn zouden ze nl vuurwerk niet zo als 'zacht' beschouwen...

    -------> nl vuurwerk
    ----------------> Be vuurwerk

    als je Be vuurwerk weglaat.. dan weet je niet of nl vuurwerk lekker hard is of juist soft.....
    dan moet je het baseren op gevoel maar iedereen weet al inmiddels wat hard is: Be vuurwerk ;)
    ----------------
    Veiligheid:
    Vuurwerk is niet gevaarlijk maar kan door u gevaarlijk gebruikt worden...

    staat in t 1e post ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  15. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Bij was bijna een keer een strijker in mijn hand ontploft. Zo'n 7 jaar geleden. Ik had nog nooit strijker afgestoken en we gingen met z'n drieeen afsteken. Zei zo vriend van me dat ik hem moest aan strijken ff in mijn hand houden en dan weggooien. Maar hoe schijterig als ik was deed ik dat ding aan en gooide hem in 1 beweging weg en vlak nadat ik losliet onplofte dat ding. Ik schrok me de tering en kon wel janken. Als ik naar die vriend had geluisterd was dat ding in mijn hand ontploft!!! Ik kon die klootzak wel vermoorden!!!
     
  16. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    strijkers zijn sowieso gevaarlijk.. :{
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb vandaag mijn leden pas gekregen vanThe Diamond Collection, nu maar eens zien wat voor korting ik mag verwachten, Ik ga niet van die vet duure pakketen kopen hoor :):)
     
  18. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    vertel:D
    ik denk niet dat je er somaar lid van kan worden..
    (of wel!?!)

    /edit lama:
    Waarom de Diamond-Club?
    De Diamond-Club is er om er voor te zorgen dat je eerder op de hoogte bent van de nieuwe producten. We zullen ook regelmatig nieuwsbrieven versturen met informatie over de nieuwe collectie vuurwerk en aanbiedingen van leuke/handige producten.
    Lid worden kost je niks, je hebt geen verplichtingen, ontvangt een gratis clubcard en krijgt korting op vuurwerk met het 'Special-Edition' label. Eigenlijk alleen maar voordelen dus.

    Ieder kwartaal hebben we een nieuwe aktie op de website. Het zijn vaak op=op akties, dus daarom is het handig lid te zijn omdat je de aktie een week voor dat deze op de website staat via de mail binnen krijgt.
    --------
    *word dus al lid*) *
    ben je daar soms lid geworden?
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    ik = daar idd lid geworden :)
     
  20. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ok dan voor de duidelijkheid:

    Iedereen lid worden bij Diamond-Club, je ontvangt een pas en kan daarmee korting op vuurwerk van Diamond Collection krijgen.
    Ook zijn er steeds verschillende akties.. zoals Aktie 2003.
    En je ontvangt ook steeds informatie over nieuwe collectie vuurwerk en aanbiedingen van leuke/handige producten.
    *ik ben al lid geworden trouwens.. ontvang mijn pas binnen een week*

    --Klik hier om lid te worden--
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2003

Deel Deze Pagina