1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vuurwerk 2008/2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Centurion, 6 sep 2008.

1. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ben bang om gepakt te worden als ik nu dingen ga stoken :D Hebben jullie al besteld :9 ? Ik heb eergisteren mn lijstje ingeleverd en ga het de 29e ophalen :) Komt dit jaar ook nog een 'romeinse kaarsen project '. 100 romeinse kaarsen met 30 shots in een bos en allemaal tegelijk aan. Daar kan menig pot niet aan tippen en t kost me nog geen 10 euro lol :p

Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  2. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    doe mijn ritje wel op de 29e, losse vuurwerkverkoop.

geen zin om te bestellen...

3. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het gehad met vuurwerk, misschien dat ik wat grondbloemen koop, maar daar blijft het dan ook bij.

Je betaalt ontzettend veel geld voor een pot dat 30 seconden staat de puffen en niet eens een meter hoog komt en vervolgens belast dit het mileu (en je gezondheid) nog meer dan al die andere zaken waar de overheid fikse heffingen op heft.

4. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is dat voor onzin?

Vulkanen alleen al stoten meer CO2 uit dan mensen, en doen dat al veel langer. Ik mag ervan uitgaan dat je ook geen alcohol drinkt of rookt?

Om over het statement van de meter puffende pot voor veel geld nog maar niets te zeggen.

5. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de natuur heeft een langere tijd gehad om zich aan te passen aan de vulkanen. Die zijn al tig jaren lang onderdeel van het ecosysteem.

Dus volgens jou hoeven diesel auto's niet meer met roetfilters te rijden, kunnen we gewoon weer onze plastic afval verbranden etc. omdat vulkanen al langer gevaarlijke gassen uitstoten?

Ik heb in het verleden diverse malen duur vuurwerk gekocht, maar elke keer viel het me vies tegen.
    Voor een pot van een paar tientjes verwacht ik waar voor me geld te krijgen, met een spetterende schouwspel, maar in plaats daarvan komt er een zielig fonteintje uit die maar een meter hoog komt.

Ik koop veel liever een xbox spel of een bluray dan een belachelijk iets als vuurwerk. Jaarlijks wordt er alleen al in nederland in een tijdsbestek van 30 minuten voor tientallen miljoenen aan vuurwerk de lucht in geschoten, wereldwijd zijn dat al snel miljarden. Dit is al je reinste kapitaal vernietiging, de meeste mensen die ik ken vinden de kosten van goed & mooi vuurwerk (wat je eigenlijk al niet legaal in NL kan vinden) de moeite niet waard.
    Daarnaast kan je net zo goed elke week een pakje sigaretten roken, dan 1 uur buitenstaan op oudejaars avond.

6. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Over de diesel zonder roetfilters: Nee, dit zorgt voor verhoogde kosten op gebied van onderhoud van gebouwen.
    Plastic afvalverbranding: Nee, hierbij komen ******verwekkende stoffen vrij die verder niets te maken hebben met CO2.

Over jouw miskopen op het gebied van vuurwerk: Dan had je je beter moeten laten voorlichten, want voor 20-30 euro kan je een prima pot halen.

Kapitaalvernietiging? Daarover kan ik kort zijn: nee. Er wordt geld betaald voor een product en een dienst in de vorm van amusement.

52 pakjes sigaretten oproken staat gelijk aan 1 uur buiten zijn met oud en nieuw? Wederom, nee. Waar je dit vandaan haalt is mij volstrekt onduidelijk.
    Praktisch gezien is het al niet mogelijk om in 1 uur 52 pakjes sigaretten leeg te roken binnen de 16 uur die toegestaan zijn voor het afsteken van vuurwerk.
    Laat staan dat de tijd die nodig is voor het oproken van een sigaret minder weerslag heeft op je gezondheid dan diezelfde tijd buiten te staan in sterk verdunde rook.

7. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    dit is het vuurwerk topic, ga lkkr een ''redt het milieu'' topic maken...

@centurion: lol puffende pot XD

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Vulkanen? Dat is een natuurlijk proces vriend, en de plankton voedden zich dan weer met die CO2.. Vuurwerk zou dan het proces versnellen, dus op een onnatuurlijke wijze.. Beetje beter opletten met aardrijkskunde, dan kom je er wel!

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Wat voor waarde heeft het feit of het natuurlijk of niet is voor weerslag op de uiteindelijke gevolgen? Net alsof menselijke CO2 extra schadelijk is? Alsof er enig verschil zit tussen wat een vulkaan doet bij verbranding of wat mensen daarbij doen.

Bovendien is de relatie tussen CO2 en opwarming van de aarde omgekeerd, het gehalte CO2 stijgt pas nadat de aarde opwarmt.

Het enige bezwaarlijke gevolg van vuurwerk is de rotzooi op straat, en de (alsnog relatief kleine) hoeveelheid aan zware metalen die de lucht in wordt gebracht in korte tijd.

Maak jezelf overigens alsjeblieft niet belachelijk door aan te komen met andere vreemde opmerkingen over school, of mijn kennis die ik daar zou hebben moeten opgedaan.

/edit: Vulkanen zijn overigens nog steeds een kleine factor binnen de CO2 productie op aarde. Rottende planten en de verdamping in de oceaan zelf zijn namelijk nog grotere "boosdoeners".

Laatst bewerkt: 18 dec 2008
  10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat denk je dat Al Gore aan CO2 de aarde in knalt met al zijn snoepreisjes van hem?

De hoeveelheid vlieguren die hij maakt staat denk ik gelijk aan 10000 mensen die het hele jaar, elke dag, 1 pot af steken

Anders houd je je betoog even ergens anders? Een tip: kom dan met argumenten die wel overtuigend zijn _0/

11. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    als je echt zo pro milieu was dan zou je ook geen pc hebben en geen auto en geen fiets (eigenlijk helemaal niks dus)
    want alles wat wij tegenwoordig gebruiken word gemaakt met fossiele brandstoffen.
    dus maak zoals al eerder gezegd een red het milieu topic en laat ons lekker over vuurwerk lullen:D

12. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben pas geleden naar Zena gereden en daar mijn slag geslagen. Samen met een vriend voor 150 euro siervuurwerk gehaald (Karton Z37B en nog wat waaiers), ik wilde eigenlijk een karton Uranus maar die was uitverkocht. Kreeg nog wel een Big Snow gratis, iemand ervaring met deze pot?

Op de laatste verkoopdag hier in NL samen nog voor ongeveer 100 euro spullen voor de helft van de prijs halen. Hopelijk staat er nog wat leuks tussen dat niet verkocht wordt. De prijzen zijn hier echt belachelijk voor het vuurwerk wat je krijgt.

Al met al dan voor met zijn 2en voor 300 euro aan vuurwerk gehaald. Wel redelijk vind ik, heb wel eens uitbundiger gedaan.

Laatst bewerkt: 19 dec 2008
  13. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjongejonge, ik geef aan dat ik m'n vuurwerk tijd gehad heb, omdat ik het nodeloze geldverspilling en milieubelasting vind, word ik gelijk tot eco-terrorist gebombardeerd hierzo.

Jullie denken wat te zwart/wit, vind ik. Het leven bestaat niet uit de keuzes:
    A. Ik geef niks om het milieu, doe alles wat m'n hartje begeert, want als het echt fout gaat leef ik toch niet meer,
    B. Milieu is mijn god en mag met geen haar gekrenkt worden.

Ik ben niet gelijk hypocriet als ik zelf een middenpositie inneem tussen deze extremen. Sommige milieu belastende & geldverslindende gewoontes zijn gewoon minder noodzakelijk dan de andere.

En dit is het VUURWERK topic inderdaad, mag ik in het VUURWERK-topic niet aangeven dat ik dit jaar (en de volgende) geen VUURWERK meer koop, omdat ik na 28 jaren tot de conclusie ben gekomen dat ik de kosten van VUURWERK niet meer in verhouding vind staan tot de opbrengst/genot/plezier wat VUURWERK mij geeft?

Laatst bewerkt: 19 dec 2008
  14. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat mag niet, aangezien ik ook niet naar een SP vergadering ga en daar aangeef dat ik een liberale kapitalist ben.

15. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn plannen om geen vuurwerk te kopen en alles wat daar bij komt kijken sluiten wel aan bij jouw startpost.

Dus dan zou ik maar je startpost aanpassen en melden dat hier alleen maar gediscussieerd mag worden over vuurwerk in een positieve zin.

16. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap niet hoe jouw rant over vuurwerk aansluit bij mijn startpost.

Maar vooruit, ik ben de kwaadste niet.

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Dit jaar geen vuurwerk voor mij zelf. Wel kijken uiteraard, want ik vind het wel altijd zeer tof om te zien. Vooral het grotere siervuurwerk blijft indrukwekkend. Waarom geen vuurwerk voor mijzelf? Het is me iets te prijzig en negen dagen na oud & nieuw ben ik 18 dus kan het geld dit jaar anders spenderen :)

18. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    _O_

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Heb 1 doosje korte flap en 4 901's weten te bemachtigen btw _O_

Gelukkig maar

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Dan heb je meer mazzel dan ik met die BSC :b:.

Deel Deze Pagina