1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vuurwerk 2010/2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door pgrferrari, 2 sep 2010.

  1. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:

    We hebben het hier over vuurwerk.

    Niet over carbiet schieten of kanonnen afschieten ;)
     
  2. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit bijna nooit op AVP (ben er wel lid van)

    Ik zit vaker op vuurwerkcrew ;)
     
  3. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    ach ja vuurwerk :D
    Dit jaar denk ik niet super veel.
    in herfstvakantie even naar duitsland voor nitraten 4 grams volgens mij, gewoon hele box.(inkoop prijs ong 3 euro per pakje) dan lekker duur doorverkopen (6)
    wat shells en 2 profblokken :D
    en gewoon oudjaarsdag heledag carbid schieten(lekker gezellig met biertj, sigaretje en vrienden) 12 uur lekker knallen. en daarna zuipen

    Tip: het is echt handig je moet gewoon in herfst naar duitsland gewoon helebox nitraten kopen allemaal door verkopen :D heb je zelf nog wat nitraten over en dikke winst om nog wat shells te kopen ;)
     
  4. NoLimit

    NoLimit Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je wel wat adresjes weten he, liggen niet bij de aldi:lol:
     
  5. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Ach dat lukt je wel als je beetje moeite doet(via duitsforum/youtube/vrienden/enz.)
    Succes!
     
  6. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Wow, nu al een topic. Goed bezig.
    Ben ook wel redelijk vuurwerkfan. Geef meestal rond de 500,= uit.
    Zag deze week nog dat wolff al een show heeft gegeven met wat nieuwe blokjes. Zag er goed uit.
    Begin ook meestal rond september rond te neuzen op diverse fora. Ben het meeste te vinden op freakpyromaniacs. Daar zitten toch de meeste 'freaks' die er vaak veel verstand van hebben en echt weten wat mooi is en waar je vanaf moet blijven.

    @ Hierboven. Veel succes met je nitraten en weet ik veel wat in duitsland. De regels in duitsland zijn veel strenger als hier in nederland.
     
  7. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24


    Hahah, Draadstaal is echt geniaal.
     
  8. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol: 8)

    Zo droog :cool:
     
  9. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen vuurwerkverbod \o/

    Waarom komt er geen vuurwerkverbod?

    De overheid ziet geen reden voor een vuurwerkverbod. Veel mensen kijken jaarlijks uit naar het afsteken van vuurwerk, terwijl veel minder mensen een verbod op vuurwerk willen. Bovendien zijn de afsteektijden al aangepast om vuurwerkoverlast terug te dringen. Er zijn verschillende argumenten om geen vuurwerkverbod in te stellen. Deze argumenten vindt u hieronder.

    Traditie
    Er is in Nederland sinds jaar en dag een traditie om met oud en nieuw vuurwerk af te steken. Veel mensen kijken hiernaar uit.

    Vuurwerkoverlast en politie
    Als grenzen worden overschreden, ontstaat er vuurwerkoverlast. De politie moet hiertegen optreden en de orde handhaven.

    Overlast en afsteektijden
    De overheid heeft de afsteektijden van vuurwerk beperkt om de overlast voor mensen en dieren zo veel mogelijk tegen te gaan. Op oudejaarsdag mag van 10.00 uur 's ochtends tot 02.00 's nachts vuurwerk worden afgestoken. Dit is slechts zestien uur en op jaarbasis is dit 0,2 procent.

    Tijdelijke luchtvervuiling
    Vuurwerk veroorzaakt veel luchtvervuiling, vooral fijnstof dat vaak zware metalen bevat en diep de longen indringt. Vooral de eerste twee uur van het nieuwe jaar pieken de concentraties fijnstof enorm, soms wel veertig keer zo hoog als normaal. De luchtvervuiling door vuurwerk is echter van tijdelijke aard. Over het hele jaar genomen veroorzaakt vuurwerk 0,4 procent van de totale uitstoot aan fijnstof.

    Minderheid wil vuurwerkverbod
    Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) onder het kabinet Balkenende IV heeft afgelopen zomer een enquête onder de bevolking laten uitvoeren naar ideeën die leven over vuurwerk. Slechts tien procent van de ondervraagden geeft aan voor een vuurwerkverbod te zijn.

    Burgerinitiatief vuurwerkverbod
    De commissie voor het burgerinitiatief van de Tweede Kamer heeft medio 2009 vastgesteld dat de discussie over een vuurwerkverbod niet opnieuw zal worden gevoerd. In de Tweede Kamer is geen meerderheid te vinden voor een verbod om vuurwerk af te steken.

    Meer informatie vuurwerkverbod

    Meer informatie vindt u in het Dossier Vuurwerk op de website van het ministerie van VROM.

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...woord/waarom-komt-er-geen-vuurwerkverbod.html
     
  10. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ik volg 't niet helemaal.. Er komt geen vuurwerk verbod, maar deze argumenten zijn allemaal grotendeels tegen vuurwerk gericht?
     
  11. NoLimit

    NoLimit Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar die worden ontkracht:D
     
  12. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit jaar waarschijnlijk zeer weinig vuurwerk voor mij. Heb namelijk een vakantie naar Vegas geboekt waarbij ik op 13 januari vertrek, dus die paar honderd euro neem ik lekker mee daar naartoe.
     
  13. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    ff Kicken.
    Ik heb al een begin gemaakt aan mijn (verlang) lijst voor komende jaarwisseling. http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/21358
    De database van Freakpyromaniacs is echt ideaal, alles staat erin met filpmjes en prijzen erbij en je kan door op het lijstje bij het product te klikken je lijst samstellen.

    Ook erg intresant voor de freaks die meer dan 360€ uit geven:
     
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik zat ook al wat rond te neuzen.
    http://lootsvuurwerk.nl/showarticles.php?categorie=Losse knal met lont

    Qua vlinders: Supero's (Trueno Ricasa)
    Qua nitraten: Bombero's en The Mammoth.
    Dat Spaanse spul is echt heerlijk.

    Ik zie ook nog Toffee's en Big Spanish Cracker 808 staan van vlinders, wat gaat van die 3 (Supero's/Toffee's/BSC808 ) het hardste? Want een site kan dat er bijv wel mooi opzetten dat Supero's het hardste gaan maar vroeg het me toch af. :9
     
  15. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt weer de aldi en de lidl in duitsland voor mij dit jaar, geweldig vuurwerk voor maar een paar centen.
     
  16. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Komt er bij mij ook nog bij. Mooie potten voor weinig.
    5 van ieder (bv. alligator a 2,99) en dan doorlonten!
     
  17. 1var

    1var Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    0
    --------------------------------------------
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    1var....Wat voor ervaringen heb je hier mee?
     
  19. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Bestel je het gewoon via internet? Rookbommen zien er goed uit!
     
  20. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Siervuurwerk ziet er ook goed uit voor die prijs, leveren ze dat gewoon bij de voordeur af? :eek:
     

Deel Deze Pagina