1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Owja !? En wat is er dan een paar jaar geleden in Enschede gebeurt :confused: MET NEDERLANDS VUURWERK :confused: Daar krijg je ook rampen mee ... Dus waarom niet meer die troep uit BE ?! Kan je tog ook veiligheids instalaties gebruiken ?

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    hoeveel vuurwerk rampen zijn er ook alweer in belgiƫ gebeurt?

3. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo ik heb voor het "bescheiden" bedrag van 30 euro aan vuurwerk gehaald

4. Terryb47

Terryb47 Powered by ATiPod

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het beetje overdreven met die veiligheidseisen NA Enschede, allemaal heel erg wat er is gebeurd, maar dat was een vuurwerkfabriek/opslag, (en wie weet was het aangestoken)

er wordt toch al tig jaar vuurwerk verkocht bij de sigarenboer/fietsenwinkel etc: nooit grote ongelukken gebeurd (voor zover ik weet)

5. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Overtuig mij maar eens dat er in Enschede alleen maar vuurwerk heeft gelegen en niks anders. Het kan gewoon niet anders dan dat er spul lag opgeslagen voor het leger.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    professioneel vuurwerk kan ook hard gaan ;)

vanmorgen ff mijn siergrut gehaald

uitleg 2 dezelfde pakketten en 2 zelfde pijlen: 2e pakket gratis ;)

7. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eigen ervaring met nederlands en belgisch vuurwerk is dat het belgische gewoon veel mooier, beter, meer voor minder geld enzenz.
    Groene strijkers vond ik altijd veel betrouwbaarder dan van die nederlandse rommel. Bij strijkers kan je de klok gelijk zetten dat ze na 6 sec. ofwat af gaan. Bij nederlandse astronauten of iets dergelijks had ik eens een doos waar schietlontjes aan zaten.

Nitraten kan ik me wel voorstellen dat die verboden zijn. Ik heb er zelf best veel mee geexperimenteerd maar nooit echt gevaarlijk. Bijv. in een dichtgeroeste put waarvan het deksel vervolgens open knalt door de schok :) Ik was toen een jaar of 18/19. Ben je een mannetje van 14 en je doet er echt gekke dingen mee, tsja moet je niet gek opkijken als je ineens met een stompje loopt.

Wat siervuurwerk betreft: in Belgie zijn aan de potten geen max. verbonden wat betreft de hoeveelheid kruit. Je hebt daar bijv. 'potten' in de vorm van een grote kartonnen doos (prijs 900 gulden toen nog). Siervuurwerk is daarom krachtiger, mooier enz. Ik had bijv. toen een felgroene kegel die echt een fontijn had die boven de 2e etage uitspuit. Helemaal niet gevaarlijk als je maar de afstand bewaart die er op staat (prijs overigens 30 gulden). Nederlandse potten van 30 euro stellen toch altijd teleur is mijn ervaring.

Zelf heb ik nu een pakket van mijn (toekomstige :) ) schoonvader gekregen uit Belgie voor Sinterklaas (ja dat vieren ze daar nog). Zelfde pakket als vorig jaar met 3 honderd-shots potten en 3 16-shots potten. Die 16 zijn echt gigantische 'mines' die onwijs ver dalen. Ook hier afstand bewaren dus :).
    Verder heb ik nu net nog wat Nederlands vuurwerk gehaald voor 83 euro; 3 mortierpijlen (25 euro), twee grote potten (32,50 en 19,50) en nog wat grondbloemen en andere zooi.
    Geen knal meer voor mij dus :)

Prettige jaarwisseling alvast enne pas op je handjes!

8. Kevin Masters

Kevin Masters Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heheh net er voor ;)

@killaz ziet er ook goed uit :D

Laatst bewerkt: 30 dec 2004
  9. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Heerlijk rustig qua verkoop hier, geen rijen, ruim assortiment, niet heel duur :)

10. Kevin Masters

Leuk Bevonden:
    0
    gister op het nieuws zag je bij intratuin de rijen tot buiten staan!!

duz ik ging naar intratuin in alkmaar sprak ik een man die zei dat hij daar al 2en een half uur stond.

nouw ik me vuurwerk bonnetje ingeleverd met 30 min was ik al klaar en kon ik naar huis met me vuurwerk.

Bij intratuin maken ze niks op bestellen als je daar kom maken ze die bestelling pas klaar. meschien zijn het wel veiligheidsvoorschriften
    maar bij die andere 2 winkels waar ik ook vuurwerk had besteld stond het gewoon al klaar op bestelling beetjuh vaag van intratuin

11. Kevin Masters

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had niks te doen duz heb ik maar ff alvast wat gebouwd voor de 31ste

Hij is niet zo groot maja ik hoop wel dat ie lukt *)

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    lol je steekt het denk ik tog niet in huis af :p
    en die nitraten laten al die pijltjes en kanonslagen wegknallen
    levensgevaarlijk jij :+ *kijkt naar zijn smartiecan* O-)

13. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    jammer dat ik geen camera heb, heb een matje gemaakt van 66 rotjes en 34 fluitpijltjes

14. studio_125

studio_125 Guest

heb net (om 9 uur 's ochtends) mijn vuurwerk gehaald, niet heel veel maar me moeder vond t grappig om voorzich zelf een pot van 30,- te kopen :cool:

(en die intratuin had ik me vuurwerk gehaald, ik hoefde maar 10 min te w88 _0/ _O_ )

15. Kevin Masters

Leuk Bevonden:
    0
    @Killaz, ach is tog wel leuk dat alles wegvliegt heb je tenminster wat om voor weg te rennen 8)

en alles zit vast getaped hoor:p (niet dat dat het houd maja)

16. mars15

mars15 Guest

geen vuurwerk dit jaar weining te horen hier in ridderkerk

morgen naar rotterdam savonds in een flat 14 hoog

lekker kijken

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    deze vanmiddag gekocht

die knallen fucked up hard O-)

18. swordman