Vuurwerk!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Roberto, 3 sep 2005.

1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ga er maar van uti dat de meeste op dit forum wel vuurwerk mogen kopen hoor.

Ik denk dat vuurwerk leeftijdsgebonden is. Gaat denk ik op een zekere leeftijd over.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ga lekker uit op Oudjaarsavond en ga 100% nuchter het nieuwe jaar in.
    Geen vuurwerk of drank voor mij.

Oliebollen en appelflappen ftw!

Een vriend van me, 24, heeft ieder jaar nog allerlei soorten Belgisch vuurwerk, om maar iets te noemen.
    M'n vader, 49, heeft ieder jaar nog diverse minder legale vuurpijlen.

Echt leeftijdsgebonden lijkt het me niet.

Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  3. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    weet je wat gaaf is, Zo'n ding dat zo''n lontje heeft en dat ontploft in je handen houden en dan wachten, geeft echt realistisch effect als je zo dat bloed ziet en die vingers ziet liggen

M'n broer is vroeger opgepakt omdat z'n school tegen de politie had vertelt dat ie vuurwerk had uit België had( strijkers, ballonekes enz, black spiders) Moest ie 1 nachje in de cel slapen. Sindsdien heeft m'n pa er een trauma van, om naar België te gaan.

4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    dat leetijdsgebonden klopt wel klein beetje. Toen ik 15 was bijv, wou ik echt zoveel mogelijk vuurwerk en ging ik al weken van te voren als de krantjes binnen waren zitten uitploegen waar, en wat ik zou kopen. wat de beste combinaties waren enzo. in het begin kwam ik dan ver boven mijn budget uit 8) en moest me laatste week aanpassen, en leukste dingen doen.

Ik ben nu 22 en ik koop nog wel wat vuurwerk denk ik. Ook omdat ik niet altijd zo uitganerig ben en ik oud en nieuw gewoon gezelligst vind met familie, oud-hollandse oliebollen en vuurwerk afsteken. want zonder vuurwerk zou het toch wel saai zijn. ik weet niet of ik er veel aan ga uitgeven, denk het niet. en misschien ga ik toch nog wel uit, maar even wat afsteken is altijd leuk, hoort er gewoon bij.

5. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ging het ook altijd mooi neerzetten als ik het thuis had.
    nu is het puur geef me een paar nitraaten en vlinderbommen en ik hoef niks anders meer.

ohja en sterretjes want rokende pvc buizen is altijd leuk vind ik

6. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies:p , ik heb 1 jaar gehad dat ik al in augustes bezig was met mijn bestellingen8), toen was het echt aftellen naar 1 november, want dan ging hier de showroom van de vuurwerkhandelaar open. Toen was ik een jaar of 12, toen kocht ik alleen nog maar legaal vuurwerk.

Nu ben ik 18 en ga ik altijd naar duitsland m'n vuurwerk halen(Als ik op de fiets ga zitten, dan ben ik binnen 5 minuten in duitsland, en meteen bij een vuurwerk winkel).

Volgend jaar heb ik m'n rijbewijs, en dan ga ik echt elk jaar naar belgie, maar dan ook alleen maar illigaal vuurwerk kopen:cool:

Een vriend van me heeft nu dinamiet staven in huis gehaald, echt vet:)

Zoals je wel merkt vind ik vuurwerk echt super, het hoort bij oud op nieuwO-)

Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  7. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    nou als je uit gaat geven sommige 30 euro uit aan bier
    dat vind ik sunde en voor 30 euro heb je al heel wa vuurwerk in huis
    dus ik vind dat argument niet op gaan

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    tja de een vind dit leuk, de ander dat.
    geld gaat toch wel op, want het is ook zonde om niks uit te geven.
    dus kun je maar beter doen waar je het meest plezier aan beleeft.

9. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    wij kopen meestal een klein pakketje + wat pijlen

niks bijzonders dus :p

10. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind oudjaarsdag echt om vuurwerk af te steken ik snap neit waarom je dan uitgerekend die dag wil gaan zuipen
    dat kan het heele jaar

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

als jij nuchter vuurwerk afsteekt gebeurt er nix, elke domme hond weet dat je vuurwerk niet in je hand moet houden...........maar met drank op wordt zelf fietsen gevaarlijk dus ja

12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dus? Wij maken er dan ook het heeeeele jaar gebruik van. :cool:

Daarnaast zijn de feesten met oud & nieuw over het algemeen echt fantastisch.

Ik heb het ook wel gedaan hoor, met m'n volle tas vuurwerk over straat zwalken en daarmee tot diep in de nacht doorgaan, maar daar heb ik al een aantal jaar geen behoefte meer aan ;)

Haha, goed en nu ik met bijna dezelfde tekst:

Nou als je uit gaat geven sommigen 30 euro uit aan vuurwerk
    dat vind ik zonde en voor 30 euro heb je al heel wat bier in huis
    dus ik vind dat argument niet op gaan.

8) Snappu?

13. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou ook altijd vroeger zoveel mogelijk vuurwerk kopen, zo snel mogelijk, en zo mooi mogelijk.
    Maar sinds ik de leeftijd heb om zelf te bepalen wat ik met mn geld doe, en hoeveel ik dus koop, vind ik het niet meer de moeite waard. Dit jaar ga ik ook bijna niets kopen, denk ik. Misschien een paar pijlen, omdat die meestal wel het mooiste zijn (als ze afgaan :))

Maar verder idd net als andere, mooi om half 1 ofzo op het fietsie, naar de kroeg. oud en nieuw is echt super gezellig, gewoon heel veel mensen die je het hele jaar amper spreek, behalve met oud en nieuw :)

14. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    vandaag even wat pro-line siervuurwerk besteld... nog duur ook joh...

Nog even wat belgische knallers erbij en ik ben klaar...

(en dan natuurlijk nog uit met oud en nieuw :))

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ik weet niet wat ik doe ik ga met me neef mee denk .. bij hem kan ik voor 1 euro 1 slof rotjes hale :D

16. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    mwah, tis toch gezellig.

ff wat vuurwerk afsteken, en dan wat gaan drinken met vrienden..

17. username

username Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    niet zeuren met vuurwerk kopen in belgie, dat maak je toch gwoon zelf of niet dan? :p btje poedersuiker en een chloraat (kaliumchloraat, KClO4 bijv. of bariumchloraat, krijg je een mooie groene vlam) in de goede verhouding en je hebt heel mooi vuurwerk, en ok nog zelf gemaakt :p t probleem is wel om aan die chloraten te komen, hebben ze alleen op scholen, universiteiten etc...

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901

het lijkt mij ook wel keer leuk om uit te gaan met oud en nieuw, maar ik weet niet hoe de sfeer daar dan is? als echt iedereen gewoon uit zijn dak gaat en elkaar gelukkig nieuwjaar wenst, dan is het wel relaxte sfeer lijkt me. maar als het verder gewoon niet zoveel verschilt van normale disconight..dan zie ik meer in de gezelligheid van thuiszijn en traditioneel vuurwerk. ( want zo'n sfeer vind je niet zo vaak, zeker niet waar ik woon )

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja voor 30 euro heb je 2 bakken duvel in huis en heel wat meer plezier aan .
    Datzelfde bedrag aan vuurwerk jaag je binnen de kortste keren de lucht in en na de laatste knal heb je er niets meer aan .
    En dit in tegenstelling met een fris duvelke of vijf op , trouwens iets waarvoor je méér tijd nodig hebt om die alle vijf op te drinken dan je tijd nodig hebt om je dertig euro aan vuurwerk de lucht in te jagen blijf je nog uren in de duvelmood door het alcoholpercentage dat dit bevat.
    En als je echt lam gezopen bent , wordt je dat nog véél langer gewaar en dan wéét je dat je nog altijd 43 flessen in je bakken hebt klaar staan om soldaat te maken.:cool:

20. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah en bij bier jaag je die 30 euro je maag in en je pist het vervolgens weer uit dus wat probeer je nou te zeggen.

en stoer doen over je bier ervaring is ook neit boeiend

Deel Deze Pagina