1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
?

Hoeveel pleuro's ga je dit jaar uitgeven aan vuurwerk?

  1. 200 of meer

    9,6%
  2. 100 - 200

    6,2%
  3. 50 - 100

    20,3%
  4. 0 - 50

    63,8%
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Vorig jaar vond ik er niks meer aan, ik ben denk ik te oud geworden voor vuurwerk. Vind het maar een beetje kansloos geworden :+ . Hebben meer mensen dit?
     
  2. berenscheet

    berenscheet Guest

    ik heb nog kei veel over, vorig jaar geen tijd om het in een vuurkorf te gooien dit jaar misschien wel en anders voor het volgende jaar:9..en heb wat avondjes in de vakantie vermaakt met wat franse shit:).
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat rotjes grut en alle prut pakketjes trekt me ook totaal niet. Maar het betere spul dus nog steeds wel :)

    Maar de tijd van met een plastic tas door de wijk banjeren is idd voorbij ;)
     
  4. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja die tijd is inderdaad al lang voorbij, maar ik vind het altijd wel leuk om heel de straat naar jou vuurwerk te zien kijken omdat hun wel van die flutpakketjes hebben gekocht.

    Al is het legale siervuurwerk al wel beter geworden vorig jaar, zaten best een paar leuke 500grams potten tussen.

    @ AVHAHA

    Het is maar wat je kansloos vind, vuurwerk hoort er voor mij gewoon bij met nieuwjaar en ik vind andere dingen dus weer kansloos. Maarja dat is het mooie van een eigen mening he :D

    @ Lange Jan

    Wat vind jij goede sierpotten die je me aan zou raden?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  5. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0

    zonder KVK kan je slechts tot 250 gram sas in je potten krijgen in belgie, alleen de maximale kruitsas per shot ligt hoger dan in nedederland dus je zal mooiere effecten en betere prijzen zien. pijlen liggen op 75 gram in belgie, zonder papieren.

    knal vuurwerk zonder kvk is tot 1,5 gram ( normale nitraten ) en met KVK tot 3 geloof ik? ( trueno ricasa )
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    in een TT nitraat zit 1,6 gr flash hoor ;)

    @ aapvader: Veel nederlandse handelaren hebben zon shell
    kon vorig jaar een 4" kopen voor 20 euro, niet gedaan want ik snap er de balle van en begin er gewoonweg niet aan. Volgens mij was het een Titanium Salute maar dat weet ik niet zeker.

    Die nieuwe nitraten met die ogen erop schijnen ook erg hard te gaan. Kan iemand dat bevestigen? Wil volgende week wel ff heen
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  7. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    die nieuwe choeet nitraten bedoel je. sja k heb enkele afgestoken en ze knallen net wat harder als een tt maar het verschil hoor je echt niet duidelijk ( zoals veel mensen zeggen ) die nieuwe choeet vlinder schijnt wel echt lekker te knallen.

    k kan btw 75mm salutes voor 10,- p.s. krijgen en 100mm salutes voor +-15,- p.s. niet dat ik ze ga kopen ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    op alpeco staat bij feestvuurwerk, ook consumentenvuurwerk genoemd:

    Een particuliere klant mag een maximale hoeveelheid vuurwerk in zijn bezit hebben van 1000 gram erin vervat pyrotechnische sas (poeder).

    Wat bedoelen ze daar dan mee?
     
  9. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    denk dat dat het toatal is van wat je mag hebben? je mag zeker weten geen 1kg effect sas in een pot hebben, dat is overduidelijk professioneel..heb zelf geen kvk papieren dus ik kom soieso nooit bij alpeco, jij wel dan?
     
  10. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Is de maximale hoeveelheid kruit in het vuurwerk per persoon.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wel heel raar, zou je in NL bijvoorbeeld maar 2 goede potten van 500gr mogen... Enige voordeel is dan nog dat het in belgie goedkoper is..
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  12. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik weet dat handeleren ze hebben, want dat is de enige plaats waar je ze kunt krijgen. Ik kan zelf aan 3" Ti Salute komen voor €14,- per stuk, maar dat is alleen een ongelofelijk harde knal. Ik ben op zoek naar siershells, ik kan aan BKV shells komen 3" en 5" maar deze zijn van slechte kwaliteit vergeleken met andere merken zoals bonbridge, Weco en Zink.

    Dus ik zoek nog even verder.

    @ Lange Jan

    Ik zou je vraag even op arjanuitman stellen, daar hebben ze meer verstand van vuurwerk dan hier.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  13. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0


    Ik zit zelf ook al een jaartje of 5 op arjanuitman, daar nievan 8)

    k kan wel aan de meeste soorten siershells komen in kartonnen.

    zinks shells zijn alleen onwijs duur..k kan die krijgen van 25 tot 75(!) euro per stuk . verder kan ik 2,5" tot 6" mixed effects krijgen voor niet zo heel duur ( in verhouding ) maar al gauw boven de 250 euro per karton.

    sinds dit jaar geloof ik zijn er een soort speciale ground salutes in omloop, daar zit maarliefst 45gram flash in..tussen de 10-15 euro
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  14. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Het was geen kritiek op jou hoor, maar op arjanuitman zitten veel en veel meer vuurwerkliefhebbers. Hier zijn er maar een paar mensen die posten, waaronder jij, lange jan en ik.

    Maar aan welke maten zink shells kan je krijgen? Los of in karton? Want ik zoek er eigenlijk maar een paar.

    MMM ik zie net dat de meeste zink shells 4" zijn.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    ben ook geregistreerd op arjanuitman en freakypyromaniacs. Maar bij de wetgeving buiteland staat vrij weinig :9
     
  16. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ach ja, wetgeving is nergens voor nodig :+ staan alleen maar dingen in die we niet mogen.
     
  17. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad , niks mag als het om vuurwerk gaat.
    Misschien een leuk idee, dat diegene die al wat hebben gehaald hebbe liggen een fototje posten zonder adress uiteraard voor de popo.
     
  18. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0

    100mm
    125mm
    150mm


    dus vanaf 4" als ik 't goed uitreken. ( zijn eigenlijk de enige die een beetje betaalbaar zijn ) kan ze volgens mij niet per karton krijgen alleen los. toch blijf ik er gewoon lekker vanaf. nadeel van bijv zinks ( wat "zeldzamere" shells ) moet je vaak veel grotere bestellingen doen bij zo'n verkoper.

    uiteraard zijn die zink pijlen ook hartstikke mooie pijlen, alleen ook o zo prijzig. ben zelf opzoek naar nog wat 901 of 902 pijlen, maar dat zal wel aan het eind van het jaar worden.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  19. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    waar haalt men het zogenaamde illegale knalvuurwerk?
     
  20. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel verschillende heb je om er een paar te noemen :

    Zena
    Alpeco
    Klavertje vier
    De dolfijn
    Bon Bon Ballon etc.
     

Deel Deze Pagina