1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
?

Hoeveel pleuro's ga je dit jaar uitgeven aan vuurwerk?

  1. 200 of meer

    9,6%
  2. 100 - 200

    6,2%
  3. 50 - 100

    20,3%
  4. 0 - 50

    63,8%
  1. carmaniac

    carmaniac ....

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    sommige mensen onderschatten de kracht van de melkbus... grrrr:+
     
  2. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    doorlonten doe ik altijd met romeinse kaarsen 10shots. gewoon het hele pak goed dicht tapen van 1 romeinse kaars de lont eruit halen. die lont mooi tussen die andere lontjes laten lopen ( ik hecht ze altijd tegen die hoofdlont aan) geeft wel cool effect, in plaats van 10 balletjes die lucht in gaan er 110 de lucht in
     
  3. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals..... iemand goedkopere adressen?
     
  4. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    alpeco is soort van groothandel, je zult het nergens goedkoper vinden dit ook omdat 100k alleen verkocht wordt met kvk. ik dacht dat ze vorig jaar bij zena werden verkocht in klik rollen. maar 100k gaat niet hard man

    ga gewoon voor een chainthunder500 en hang die op geloof me daar dreunt de hele wijk van kapot;)
     
  5. master jam

    master jam Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je wat leuk is met mortiertjes op elkaar gaan knallen
     
  6. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Wees er in ieder geval voorzichtig mee anders vaar je zoals de jongeren in onderstaand linkje .

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_266401.html?wt.bron=hlnBottomArtikels
     
  8. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0

    Een KAS-Suiker rookbom is absoluut niet gevaarlijk, in tegenstelling tot zelfgemaakt knalvuurwerk(zoals in het artikel).

    Ik heb er zelf een gemaakt van zo'n kilo.
    De rookontwikkeling is enorm, stel je echt de arena voor, gevuld met zoete, spierwitte rook.

    Het enige waarmee je moet oppassen is de kunstmestopllossing als hij net opgelost is.Het kan een beetje bijten, en dat is vervelend als je wondjes ed,hebt. Verder moet je zorgen dat de 5 cm grote sterretjesvlam van zo'n 2000 graden niet iets in brand zal zetten.Gras enzo is perfect.

    http://gamekeeper.deds.nl/kas_suiker_rookbom.html

    Deze site legt het allemaal nog eens haarfijn uit.Pas op met de walm van de sterretjes, want waneer deze ontbranden kan er blauwzuurgas onstaan, wat schadelijk is voor het zenuwstelsel.Pak het pakketje tijdens of na het 'afgaan' niet op, het is namelijk loeiheet.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  9. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Om 12 uur ff naar buiten naar mensen toe handjes schudden etc en ff naar de hemel kijken om van andere hun geldverspilling te bekijken :+.
     
  10. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft het begin van het filmpje al bekeken????
     
  11. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik, sowiezo, die hele show is super. Maar dat begin is wel geniaal. :)
     
  12. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Anders wel waneer je graag een blindegeleidehond wilt.
     
  13. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, ik heb wel eens foto's gezien van iemand die een 3 inch mortier tegen zijn hoofd kreeg... hoofd weg dus. Not a pretty sight.
     
  14. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet zelf nog niet waar ik mijn vuurwerk ga kopen.
    Ik heb 2 dealers bij mij in de buurt.

    1. Verkoopt Schuurmans vuurwerk bijv. Diamond Collection...

    2. Verkoopt Brave en Wichers Vuurwerk: De merken Lidu (bekent van egypte's en ninja pijlen)Star Collection en Space Collection

    Ik weet in ieder geval 1 ding zeker ik ga 70 € uitgeven en 5 pakken grondbloemen en 3 pakken astronouten (per pak 200 rotjes).
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2006
  15. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Ik ga dit jaar natuurlijk ook weer vuurwerk halen, alleen knal, en misschien een paar mortieren ( wel uit belgië, das leuker, en goedkoper O-) )

    Ik heb al een stuk of 15 KAS-Suiker rookbommen gemaakt, kleintjes en grote.
    Kleintjes van 80 gram ofzo werken ook al hartstikke goed. Ik mocht een keer op school zo'n ding aansteken, was best wel lachen.

    Mijn grootste was een kilo, alleen die had ik op eenofandere manier verkeerd in elkaar gezet, waardoor hij openplofte ( nee, niet ontplofte, gewoon uit elkaar gevallen ) en hij in de fik vloog.

    Die kunstmest kost ongeveer 5 tot 6 euro bij de intratuin voor een paar kilo, suiker kost je bijna niks, keukenrollen of theedoeken ook niet..
    Zorg wel dat je ff van die plastic handschoenen aandoet en het buiten doet, of de afzuigkap aan, want dat spul meurt echt verschrikkelijk.. :9
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    de afgelopen 3 jaar zeg ik steeds dat ik geen vuurwerk ga halen, maja uiteindelijk komt dan toch de drang en dan loop ik weer heel blij naar binnen om weer voor wat euries een paar dagen te knallen :) .
     
  17. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 22 okt 2006
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar over die tutorials hebben ze het over die korrels en in een zak kunstmest zit toch geen korrels? of wel?
     
  19. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Zijn korrels die oplossen in water. Soort klei/oranje achtige kleur.

    Volledige naam: Kalkammonsalpeter.
     
  20. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    weet waar je aan begint. als een mortier niet goed uit de stijgbuis komt en hij knalt boven de grond......:x als je gaat knallen met mortieren doe het op een veilige plek of ga niet groter dan 2 inch;)
     

Deel Deze Pagina