1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar ontdek jij nieuwe muziek?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kapitein_Merijn, 16 jan 2009.

1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Last FM, XBW, vrienden & films!

Soms hoor ik een leuk liedje in een film, onthoud ik een deel van de lyrics en google ik deze vervolgens als ik thuis/bij een computer ben. Vind ik het liedje en de bijbehorende band, waar ik dan vaak meer van ga luisteren. Vrienden sturen mij ook geregeld een nummer of valt een leuk nummer me op als ik ben hen in de auto zit. XBW, het britrock/alternative muziek topics, vaak zie ik daar bands staan waar ik vervolgens een aantal nummer op youtube van bekijken en waneer deze bevallen meer van die artiest/band download. En als laatste is last.fm ook ideaal. Al verschillende bands ontdekt door de "recommandations' playlist.

Wat is je muzieksmaak dan? Op xbw hebben we ongeveer van elke muzieksmaak wel een topic met uitzondering van Frans Bouwer - Nederlandstalig en Country/Jazz/Klassiek.

Laatst bewerkt: 16 jan 2009
  2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Slaatje is van de hip-hop geloof ik, genoeg mensen die daar verstand van hebben op XBW :) Ik noem een Modder-Eter ;)

3. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Kast? dacht het niet. Het is hier niet meer 1988 :9

4. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    op last.fm musicmeter en andere sites wil ik nog wel is wat ontdekken.
    het is vooral oudere muziek die ik dan ontdek.

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Blogs
    Last.FM
    MusicMeter

Dat dus vooral.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Zolang het niet de troep op tv is, heb je gelijk ;)

Jazz is ook een topic over, started by ondergetekende. Country volgens mij ook zelfs :+

7. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    HipHop en R&B ook wel inderdaad maar vooral Reggae :9

Ik hou ook niet zo van die tv troep, ik erger me er echt mateloos aan als je een leuk nummer kent en 3 maanden later komt hij op tv :{

8. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Via Allmusic.com heb ik de meer oscuurderde dingen ontdekt.

9. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Montages van games, beetje rondvragen aan emos op MSN.. Bovendien vind ik YouTube altijd wel grappige "recommended for you" weergeven.

10. Remco

Remco Guest

Of aan 'All these things that I have done' van The Killers dat opeens op tmf komt omdat een stukje ervan in een reclame voor de olympische spelen zat, damn!

Ik haal mn muziek tegenwoordig meestal van xbw en daarvoor echt superveel uit games.

1080: Avalanche bracht mij Seether, Boysetsfire, Cauterize en Finger Eleven en een ander voorbeeld is NHL '07 en '08 waar ik oa Paramore, Good Riddance en Goodnight Nurse vandaan haalde.

/edit: En skateboardvids:)

11. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Last.fm, vrienden, en soms, heeeel soms tv. Maar ik kijk tegenwoordig zo goed als nooit meer tv, alleen maar films. :9

Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  12. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind zowiezo op TV heel weinig muziek te 'ontdekken'.. Vind de meeste top 40 nummers niet zo goed, hou liever van de stevigere genres en die worden dan weer niet / nauwelijks uitgezonden.

13. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Er wordt ook veel muziek in series en films gebruikt hé, en dat is ook op TV.

Krijg zelf voornamelijk nieuwe muziek door vrienden, en daar buiten om op Last.FM en verschillende fora.
    Waaronder hier op Xboxworld. :)

14. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met heeeel veel afstand ontdek ik muziek op blogs en MySpace.

Daarna van vrienden enz. en nooit van tv en/of radio : P

15. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Last.fm geeft aanbevelingen aan de hand van wat je luistert. Ik heb zo pendelum ontdekt\o/

16. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je wel gelijk in maar is vaak lastig te achterhalen als je bijv. uit een bepaalde episode een nummer hebt, tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring.

17. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, lastfm wordt hier door iedereen de hemel in geprezen btw :+
    Heb nooit de moeite genomen om er een aan te maken maar dat zal ik dan ook maar eens doen.

18. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    ik ken last.fm niet eens :+ is dat een site of?

ik zelf van slamfm/3fm/tv/overige radio zenders en dan vooral via itunes :+ gewoon genre klikken waar ik zin in heb en dan een radio zender aanklikken! Best wel gave muziek 9 van de 10 keer. Maargoed probeer dan maar eens te vinden wat het is je luistert :+

19. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Via vrienden/familie, via internet (forums soms) en heel af en toe via de tv.

20. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gave om bands te vinden die ik leuk vind lijkt het wel :eek:, vind de ene na de andere op Myspace.

Deel Deze Pagina