Waar zit de big bang in?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 18 jul 2003.

1. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    Die oerknal, was/is een hele grote ster die ontplofte. Elke grote ster ontploft na heeel veeeeel jaren. Zo is ons heelal onstaan. Een hele grote ster explodeerde in heel veel kleine stukjes.
    En massa's trekken elkaar aan in een vacuum ruimte, hierdoor werden grotere brokken gevormd door de kleine stukjes, (nu planeten). Het is zo dat die knal nog steeds voort duurt.

Iemand die dit begrijpt|:- ? Of moet ik het nog beter uitleggen?

Is dat jaar ANW (havo, 2e fase) toch nog ergens goed voor:9

En geloof je dit niet? Go ask your teacher:{

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm de oerknal was geen grote ster hoor... eigenlijk meer een puntje ... ehm hoe ga ik dit uitleggen ... :{

Fardo(R) BigBang(TM)
    (C) Copyright Fardo Corp.

C:\> {Nerd modus aan ... volgende reply van mij komt het antwoord ... zo nu eerst een Guinness :9}

3. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    interresant stukje theori over tijdreizen enz. maar om terug te komen op die paralelle universum ,wat is dit dan? onze planet op een ander tijdstip? een andere planeet net als de onze?? I'm confused :confused: 8)

4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Parrallel Universum. Universa die allemaal op hetzelfde tijdstip bestaan, alleen in een andere dimensie. Zie het als allemaal rechte lijnen naast elkaar en allemaal evenwijdag aan elkaar(parrallel). In die tv-serie Sliders springen ze dan van de ene lijn naar de andere. En de ene lijn is dan weer wat anders dan de vorige. Er zijn dus andere keuzes gemaakt in de geschiedenis van zo'n lijn. Maar daar komt het probleem: Hoe komt dat? Hoe kan er een andere keuze zijn gemaakt. Alles begon identiek dus alles moet gelijk met elkaar gebeuren. De enige oplossing is bemoeienis van anderen. Anderen die buiten die lijnen leven en die lijnen kunnen veranderen. Maarja, allemaal speculatie...

5. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de hele theorie achter de oerknal al zeer interessant. (altijd als ik niet kan slapen ga ik over dit onderwerp filosoferen) maar wat ik mij altijd afvraag....
    Waar komen de "grondstoffen" die dit heelal (planetenstelsel) gevormd hebben vandaan??

6. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dat zullen we denk ik wel nooit te weten komen:)

7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    *gooit stukje quantum-blabla-theorie in de discussie:

Voor elk deeltje (en dan heb ik het over deeltjes in de catagorie waterstof-ion (1 atoom) en kleiner) bestaat een antideeltje. Antideeltjes zijn exact hetzelfde in gewicht, hoeveelheid lading etc, alleen hun lading is tegengesteld. Een waterstof-ion is bijvoorbeeld H+, en het antideeltje daarvan is H-. Als deze twee tegengestelde deeltjes (onder bepaalde omstandigheden) bij elkaar komen heffen ze elkaar op. Er blijft dan letterlijk niets over.

Er is een theorie (of dit ook al waargenomen is weet ik niet) dat die antideeltjes dus ook uit niets ontstaan. Zie het als een rekensom:

In het begin heb je niets = 0
    Door een bepaalde gebeurtenis(?) wordt 0 opgesplitst in 3 en -3. In feite is er niets veranderd, want 3 en -3 is samen nog steeds 0, maar er zijn wel 2 deeltjes gevormd.

Dit zijn dan dus de grondstoffen van het heelal.
    Dat moet je dus nooit zeggen! :cool:

8. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yo mensen, kom nog eens met een interessante theorie ofzo. Deze topic is echt te interessant om hem weg te laten zakken.

9. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    hey dat vind ik nog wel een interessante theorie! die rekensom verduidelijkt ook het een en ander _O_
    verder denk ik dat het voor human beings gewoon niet te bevatten is, de grootte van het heelal & het onstaan etc, :{

10. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Er is geen einde, het heelal kan uitgelegd worden in allerlei theorieën. Veel mensen zeggen dat er gewoon na ons heelal een nieuw heelal is enz. enz. enz. Andere mensen zeggen dat er op een gegeven moment gewoon niets is. Maar wat ik de meest logische theorie vindt is dat ons hele heelal te vergelijken is met een cirkel, zolang je maar ver genoeg vooruit loopt/vliegt/rijdt/zwemt moet je volgens deze theorie weer uitkomen op dezelfde plek.
    Misschien is het heelal ook wel gewoon een planeet, wie weet. Misschien bevinden wij ons ala Men in Black wel gewoon in een knikker waarmee onbekende beesten aan het spelen zijn, of in ieder geval zijn wij te vergelijken met een knikker. Pas als onze moderne Enterprise wordt uitgevonden kun je pas echt antwoordt geven... vraag het dan nog eens :D

Laatst bewerkt: 21 jul 2003
  11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Veel heb ik er al horen zeggen dat als je bij het zogenaamde einde komt dat je terug gaat. Deze theorie klopt denk ik niet. Ik denk dan ook omdat het heelal begonnen is met een explosie dat aan het einde 1 grote vuurzee is die nog steeds aan 't ontploffen is. De planeten, sterren en manen die er van af komen zijn brokstukken.
    Voordat het ontplofte was het een steen, deze is nu van binnenuit aan 't ontploffen (imploderen :eek: ) grr, koppijn .. iig, Het is dus een supergrote steen die misschien wel weer in een ander heelal zit, daar durf ik geen antwoord op te geven.

De reden waarom ik er zo over denk is omdat de "brokstukken/planeten enzo" ergens vandaan moeten komen.. Van binnenuit de grote steen dus.

12. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je zou zo gelijk kunnen hebben, want bij dit onderwerp heeft niemand gelijk of ongelijk iedereen heeft zijn eigen opvatting.
    Ik zie het zo:
    De zogenaamde Big Bang is gevolg van gas reacties, er hebben zoveel reacties plaats gevonden rond de tijd van de Big Bang dat het niet te zeggen is wat voor iets. Alle planeten waren eerst gasvormig maar doordat planeten meer hitte opvingen ging het worden (condens principe: Condens --> Water --> IJs en dus solid). Ook de aarde is een grote gasbol geweest, ik denk dat door de Big Bang allerlei gassen over het hele heelal verspreid zijn, er doordat bijvoorbeeld de aarde ver genoeg van de oorspronkelijke Big Bang af dreef ging het afkoelen om een vaste vorm aan te nemen. Hopelijk begrijpt iemand me nog.

We kunnen natuurlijk ook aannemen dat onze Lieve Heer met grote zandkorrels is gaan strooien over het hele heelal, maar dat lijkt me wat onwaarschijnlijk

13. Vivi Ornitier

Leuk Bevonden:
    0
    In dit geloof ik niet echt ,maar het zou kunnen...hier komt ie:

De aarde en de mensen en alle planeten erond : het heelal. Het heelal kan een project zijn van bv. aliens die proberen een ras te creëren ,of een student die voor school een nieuwe levensvorm moet creëren of iets dergelijk. Het heelal is dan eindig ,en er zijn wezens die onnoemelijk groot zijn.

waar het op neer komt : Het Heelal is een klein ding en er bestaan veel grotere dingen

14. Het is echt een vaag onderwerp. Je zou denken dat er een einde aan zou moeten komen. Maar wat zit er dan achter dat einde 8) ?
    Voor hetzelfde geld zijn er nog miljarden planeten met mensen erop net zoals wij. Het lijkt me stug dat er alleen op de aarde leven zou zijn.

The truth is out there.....O-)

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2003
  15. Vivi Ornitier

Leuk Bevonden:
    0
    best is om er niet aan te denken ,je kan het toch niet vatten ,echt niet ,de mens is er al zolang mee bezig ,het antwoord zal nooit gevonden worden :p

16. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat als je aan het einde komt dat je dan op dezelfde plekken terecht komt, maar dan in een andere tijd!

17. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En waarom moet er een einde zijn? Ik denk niet dat er een einde is. De mens moet grenzen stellen voor zichzelf om dingen te kunnen bevatten. Daarom denken we dat alles een einde, een grens heeft. Ik zie het op 2 manieren

In het oneindige heelal ontstonden op de een of andere manier waterstof atomen en de rest is bekend.

OF

De theorie van eckie, waardoor uit het niets waterstof atomen zijn ontstaan, waardoor de oerknal plaats kon vinden en dat door de radius van die knal het heelal is ontstaan. Dus de randen van het heelal breiden zich nog steeds verder uit.

Deel Deze Pagina