Ik vraag me eigenlijk af waarom er de laatste jaren zo een enorme toename lijkt te zijn van het aantal zware gevallen van dierenmishandeling? En dan bedoel ik met name zaken als paarden die met stokken sexueel worden misbruikt en mishandeld en kinderboerderijen e.d. die bezocht worden door dit soort achterlijke psycho's. Ik begrijp gewoon niet hoe iemand zoiets in godsnaam zou kunnen doen.
Toevallig las ik gisteren in een plaatselijk krantje dat bij mij in het dorp er ook al zo'n toename was. In deze gevallen ging het echter om nog jonge kinderen die stelselmatig kikkers, vogels, eenden, honden en katten mishandelden. Zo werd een jong poesje eerst een paar keer in een sloot gegooid om vervolgens levend begraven te worden. Een voorbijganger zag dit gebeuren en heeft het poesje toen gered en toen hij aan de kinderen vroeg waarom ze dit hadden gedaan was het antwoord; Maar het is onze kat toch niet? De politie heeft toen met die kinderen en hun totaal niet geinteresseerde ouders gesproken en dat was het dan. Wat ben je dan voor ouder als je dit gewoon toe laat?
Nu heb ik eigenlijk wel een soort dubbel moraal over dit onderwerp. Bovengenoemde dieren zie ik namelijk puur als voedsel en ik heb er eerlijk gezegd dan ook niet zoveel moeite mee over hoe deze worden behandeld. Deze dieren zijn nu eenmaal gefokt puur en alleen om te dienen als voedingsbron.
Laatst bewerkt: 23 jul 2003