1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wanneer natuur stompzinnige mensen ontmoet

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 23 jul 2003.

1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Dat hoop ik niet want dan worden er weer tientalle jaren tests gedaan op proefdieren om een geneesmiddel te vinden

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja dat gesprek en die vriendschap was toen heel snel voorbij.
    Hopelijk heeft dat joch daar in iedergeval wat van geleerd. Is ook helaas vaak de enige manier om door te dringen tot dat soort lui.
    En het enige wat dat dier wou doen is spelen.
    Kijk als een eigenaar zijn hond een tik geeft sla ik hem echt niet meteen voor zijn smoel. Soms moet dat gewoon, een hond houden betekent dat je hem de baas moet zijn anders gebeuren er gewoon ongelukken (zeker bij de grote honden) Maar dat betekent niet dat zo iemand geen respect voor dieren heb. Zoiets als dat voetballende hufterbakkie is heel wat anders weer natuurlijk, dat zijn mensen zonder enig respect of begrip voor dieren.

3. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Mhh, daar had ik niet aan gedacht Technoob:{
    Good point!
    FF iets anders verzinnen dan maar :

Ik hoop dat al die zogenaamde 'jagers'
    in een vossenklem stappen en daar een
    langzame, pijnlijke dood sterven omdat
    niemand ze hoort en ze niet los kunnen komen.
    Ze mogen ook nog wel levend aangevreten
    worden door vossen, marters en wilde zwijnen,
    maar dan zijn die weer extra de pineut :{

Laatst bewerkt: 23 jul 2003
  4. Fusion

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, iemand die begrijpt hoe honden in elkaar
    zitten :-] Dat kom je ook niet vaak tegen.
    Een soort van 'verborgen' dierenmishandeling in het kort ;
    Mensen die niet weten hoe een hond op te voeden en
    hem bijna behandelen als mens.
    Gevolg : Hond wordt "vals"
    (vertaling :hond wil zelf roedelleider worden, weet niet waar die aan toe is, weet zijn plaats in de 'roedel' niet) en belandt in het asiel
    Onder huisdieren komt ook veel, vaak onbewuste, mishandeling
    voor. Mensen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen
    in het dier van hun keuze, zo voorkom je ook veel dierenleed

5. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Zolang dieren als een ding en een aantal diersoorten als luxe product (=geld) worden gezien zal er dierenleed zijn.

Ik heb ooit eens op tv een knakker gezien in Engeland die in zijn tuin een panter hield in een hok zo groot als een duiventil. Hoe ziek ben je dan.

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Oh ja of van die mensen die hun hond, kaas en chocola geven..
    En idd een hond moet je niet behandelen als een mens die moet je behandelen als een hond (niet slecht bedoeld overigens :) )
    Mijn paard moet ik soms ook op haar plaats zetten, want wat ik zeker niet wil is een 500+ kilo spierbundel die onopgevoed is en niet weet hoe ze zich moet gedragen. In de natuur krijgt een hond ook een knauw van de leider of een paard een lel van de leider als ie zich niet gedraagt. Nou zitten huisdieren niet helemaal in een natuurlijke situatie natuurlijk maar, dat weten zij niet... Ik heb de instelling dat ik dieren wel als "gelijke" behandel, maar dan vanuit het oogpunt van het dier. Waarbij ik de leider ben. (ok niet helemaal gelijk dan)
    Maar ondanks dat heb ik wel respect voor "mijn" dier. En dat respect zou denk ik ff wat meer bijgebracht mogen worden bij een boel mensen (kijk maar naar wat ervaringen die hierboven allemaal gepost zijn, het is soms te erg voor woorden gewoon)

7. Fusion

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, dat is the Keyword : respect
    Je hoeft niet van honden, katten, paarden, varkens,
    marmotten, vossen enz enz enz te houden..maar
    heb gewoon respect. Da's helaas vaak ver te zoeken,
    vooral in zuidelijke landen, maar ook steeds meer
    en meer hier in nederland.
    En door een hond als "hond" te behandelen, toon
    je hem juist respect. Haha, klinkt vreemd maar je begrijpt
    wel wat ik bedoel denk ik.

Nee en dan die moddervette honden die nog amper
    kunnen lopen en elke dag hun onsje rosbief en koekjes
    krijgen, omdat ze anders zo zielig zijn..
    Dat dat beest hijgt als een paard (excuse the expression)
    en amper op z'n poten kan staan is niet zielig :confused:

8. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een dier is net zo veel waard als een mens vind ik want ze hebben allemaal een leven.

9. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Een mens is een dier dus inderdaad even veel waard

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    @Fusion.. Yep ik begrijp zeker wat je bedoelt en zo hoort het ook. idd van die moddervette hondjes (of katten, etc) die van alles toegestop krijgen is zeer zeker ook zielig en ook dierenmishandeling.

@Technoob. Het hebben van dieren is natuurlijk ook wel een luxe. We kunnen het ons permiteren dus kan je het als een luxe zien.. Maar je zei het al goed het wordt teveel als een luxe PRODUCT gezien.

Er is gewoon te weinig controle en voorlichting vind ik..
    Het is b.v. te makkelijk om met jantje naar de dierenwinkel te gaan omdat ie de hele tijd loopt te zeuren om een cavia. En om van het gezeur af te wezen krijgt ie er dan maar een.
    Op die manier wordt aan veel kinderen niet de waarde van het leven van dat dier meegegeven. Het is ook een absolute foute manier van opvoeden vind ik.
    Als ik vroeger een haal van de kat had gekregen, huilend naar mijn moeder ging dan kreeg de kat echt niet de schuld. Het eerste wat mijn moeder dan vroeg was hoe het kwam, en als dan bleek dat ik de kat had zitten pesten kreeg ik er ook nog een keer straf bovenop. Heel vroeg heb ik geleerd om dieren in hun waarde te laten. Om er respect voor te tonen net als dat ik dat moest doen voor andere mensen. Ik vind het niet zo moet zijn dat die les door de ouders gegeven moeten worden, eigenlijk zou het iets moeten zijn wat vanaf kleuters en peuters op elke school erook ingestampt wordt.
    Het zal zeer waarschijnlijk niet al het dierenleed hier in NL weghalen maar ik denk wel dat het een boel zal schelen.

11. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan me nog herinneren dat een mooie hond werd mishandelt, en uiteindelijk werd doodgeschopt door zijn geschifte baas..

Ik vind dit te gek voor woorden, maar wat kunnen wij er aan doen :mad:.....

12. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja de vraag is hoeveel wil je er aan doen? Ik ben absoluut tegen dierenmishandeling maar ik eet wel vlees dus geef ik onbewust het ene dier al meer "waarde" dan een ander dier. In Nederland staan mensen te demonstreren tegen het eten van hondenvlees in sommige landen terwijl die misschien weer roepen maar jullie eten koeien. Dus het is en blijft een moeilijk verhaal

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kijk om te eten is niks mis mee, vossen eten toch ook kippen? alleen omdat ze dan geen eten hebben :) Maar zomaar een vos doodschieten voor de lol, dat vind ik niks :{

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Mensen moeten eten.. idd.. Sommige zijn vegetarier sommige niet.. Ik val in die laatste klasse.. Waar ik alleen wel oplet is waar ik vlees koop.. en wat voor vlees. Kistkalveren etc komen b.v niet bij mij op het bord. Ik ben best bereidt om meer te betalen voor een stuk vlees als ik weet dat dat dier tenminste een normaal bestaan heb gehad. Daarom heb ik ook niets tegen paardenvlees b.v. (ondanks dat ik zelf een paard heb) paarden worden niet voor het vlees gehouden. Dus meestal zijn het paarden die of oud/ziek of een ongeluk hebben gehad. Die dus een best goed leven hebben gehad.

Als een mens jaagt om te eten vind ik het ook niet eens erg. Maar idd van die plezierjachten is gewoon belachelijk

Het lijkt ook wel of de elite minder respect voor dieren heb als de normale man/vrouw. Vossejacht is een elite sport.. (de meeste jacht partijen overigens) dat mokkel uit mijn eerste post was ook elite (anders kan je echt niet zo'n kast van een huis betalen).

15. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik vraag me eigenlijk af waarom er de laatste jaren zo een enorme toename lijkt te zijn van het aantal zware gevallen van dierenmishandeling? En dan bedoel ik met name zaken als paarden die met stokken sexueel worden misbruikt en mishandeld en kinderboerderijen e.d. die bezocht worden door dit soort achterlijke psycho's. Ik begrijp gewoon niet hoe iemand zoiets in godsnaam zou kunnen doen.

Toevallig las ik gisteren in een plaatselijk krantje dat bij mij in het dorp er ook al zo'n toename was. In deze gevallen ging het echter om nog jonge kinderen die stelselmatig kikkers, vogels, eenden, honden en katten mishandelden. Zo werd een jong poesje eerst een paar keer in een sloot gegooid om vervolgens levend begraven te worden. Een voorbijganger zag dit gebeuren en heeft het poesje toen gered en toen hij aan de kinderen vroeg waarom ze dit hadden gedaan was het antwoord; Maar het is onze kat toch niet? De politie heeft toen met die kinderen en hun totaal niet geinteresseerde ouders gesproken en dat was het dan. :mad: Wat ben je dan voor ouder als je dit gewoon toe laat?

Nu heb ik eigenlijk wel een soort dubbel moraal over dit onderwerp. Bovengenoemde dieren zie ik namelijk puur als voedsel en ik heb er eerlijk gezegd dan ook niet zoveel moeite mee over hoe deze worden behandeld. Deze dieren zijn nu eenmaal gefokt puur en alleen om te dienen als voedingsbron.

16. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Haha dat herken ik. Ik liep vroeger ook net zo lang achter de kat aan totdat ik een haal kreeg. En mijn broertje van 2,5 doet dat nu ook. Maar ook hier geldt zoals bij zoveel dingen: Het ligt aan de opvoeding.

17. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Ja dat is dan inderdaad het dilemma in deze thread; mogen koeien, varkens etc. wel mishandeld worden omdat de mens daarvan heeft bepaald dat het voedsel is maar honden, katten etc. moeten beschermd worden omdat de mens daarvan heeft bepaald dat het gezelschapsdieren zijn? Persoonlijk vind ik dat ongeacht hun indeling ze recht hebben op een behoorlijk bestaan.

18. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het eens dat dieren veel beter beschermd moeten worden, en het is schandalig hoe dieren worden behandeld, dieren hebben net zoveel bestaansrecht als mensen. Als je echt de mensen zou willen straffen die dit op hun geweten hebben dan moet je contact op nemen met Pistolen Paultje en die stuurt er dan wel iemand op af.

Laatst bewerkt: 24 jul 2003
  19. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    HAHAHAHAHAHAHAHA Pistolen Paultje _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

20. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hiermee ben ik het zeker eens.. Geen enkel dier mag mishandeld worden. Dus ook niet degene die in de voedselindustrie zitten. Als je ziet hoe soms koeien worden geslagen op veemarkten draait je maag om.

@GothicRulez Dat ze gefokt zijn als voedselbron en als gevolg daarvan een kort leven hebben en geslacht worden wil niet zeggen dat ze in dat korte leven ook maar moeten lijden. Daarom ben ik b.v. dus tegen kistkalveren.
    Het blijven dieren en hebben dus net zo veel recht op een waardig bestaan als b.v. een hond of kat.
    Mensen hebben vaak b.v. een uitgesproken mening over het eten van honden in china. Mij maakt dat niet uit. Wat is het verschil tussen een hond en een koe b.v.? Alleen de emotionele waarde die WIJ aan onze huisdieren (hond) geven. Maar waar ik wel een probleem van maak is de behandeling en het doodmaken van b.v. een hond of koe. Tijdens het leven van zo'n dier MOET ie goed behandeld worden en als ie dan geslacht word voor voedsel MOET dat zo snel en pijnloos mogelijk gebeuren.

Deel Deze Pagina