1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wanneer natuur stompzinnige mensen ontmoet

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 23 jul 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mja... het laatste gedeelte in mijn post was wat cru. Ik heb ook van die beelden gezien waarbij een koe gewoon de wagen werd uitgeschopt en dat gaat mij ook te ver. Ik blijf er echter wel bij dat men ook weer niet te emotioneel moet doen over het uiteindelijke doel van deze dieren. Sommigen zouden ze het liefst vertroetelen en dat vind ik dan ook weer onzin.

Wat betreft de bepaalde eetgewoonten in andere landen. Ik vind het ook geen smakelijk idee dat men bijv. honden eet, maar dit zijn nu eenmaal culturele verschillen. Wat ik erger vind is dat men bijv. in Aziatische landen op tijgers jaagt voor bepaalde lichaamsdelen omdat men geloofd dat het eten hiervan potentieverhogend is terwijl men allang weet dat dit totale onzin is en het allemaal tussen de oren van deze mensen zit.

2. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mening:

Het onnodig mishandelen van een dier is verwerpelijk maar een mens en een dier zijn niet gelijkwaardig.

3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Maar ja wie heeft deze stelling bedacht? Juist DE MENS dus logisch dat de mens zich boven een dier plaatst. Men ziet het als een universeel geldende regel maar dat kan dus niet zonder overleg met de andere partij het dier

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je vergeet de papegaai...|:-

5. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Euh jij bent zeker groot fan van Cartoon Netwerk? :{ |:-

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja misschien een beetje cru gezegt, maar je verwoordde daarmee wel heel goed hoe veel mensen erover denken..
    Tuurlijk is het uiteindelijke doel van die dieren (tenminste de reden dat ze er zijn) om door ons opgegeten te worden. Maar eigenlijk vind ik juist daardoor des te meer dat ze een waardig leven (hoewel kort) verdienen.
    Vertroetelen is natuurlijk ook onzin.. Maar als die dieren gewoon in hun waarde gelaten worden en niet mishandeld worden zijn we al een heel stuk verder.

Ik ook niet echt.. Maar ja dat zullen indiers waarschijnlijk over ons en koeien ook denken.
    Dat is zeker erg.. Of neushoorns alleen voor die hoorn.. Dat slaat ook nergens op. Omdat een of andere idioot niets klaarspeelt bij de dames moet maar een tijger dood.. Want daar komt het uiteindelijk dus wel op neer.. En er zijn al zoveel tijgers |:-

@blox.. Veel mensen vinden dat.. Ik ben het daar niet mee eens. Maar leg mij eens uit waarom jij dat vind. Wat maakt ons meer als dieren..

7. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    En zo is het cirkeltje weer rond want veel bedreigde diersoorten worden afgeschoten voor de vacht/hoorn/ingewanden omdat de elite in bepaalde landen het nodig vinden om hun status zo te bevestigen. Zo van kijk ons eens poep hebben aan alles en iedereen.

8. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Technoob:
    Hallo, besef je wel wat je zegt? Overleg met een dier is onmogelijk, en daar ligt nu exact het probleem. Dieren rechten geven is geen enkel probleem maar zij zullen dan echter ook aan bepaalde plichten moeten voldoen. Immers die rechten voor zowel mens en dier (op basis van gelijkwaardigheid) moeten door beide partijen worden nageleefd.

9. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    word nog een politiek debat 8) ....

@ Iedereen, RESPECT for the animals !

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Egh.. tuurlijk heb je hierin een punt.. Maar vergeet niet dat bijna alle dieren gehouden worden voor het plezier van de mensen. Iemand kiest dus b.v. voor een hond, daardoor wordt het zijn bezit en vervolgens heeft dat dier door onze wetten totaal geen rechten meer. Beetje foute gang van zaken.
    Totale gelijkwaardigheid kan gewoon niet.. Maar gelijkwaardigheid in de wet kwa levensrecht kan zeker wel tot een bepaalde hoogte.. Als je dierenmishandeling b.v. net zo hard straft als mensenmishandeling zullen veel mensen wel ff nadenken voordat ze zoiets doen.
    Wat grappig is b.v is dat veel mensen denken dat dierenmishandeling veel meer voorkomt in 3e wereld landen als hier. Eigenlijk is dat niet zo.. Sure die dieren daar zien er wat minder uit en krijgen minder te eten en moeten hard werken, maar die dieren zijn ook dusdanig belangrijk en kostbaar in het onderhoud van die mensen dat die mensen over het algemeen wel ff nadenken voordat ze voor de lol een dier gaan afranselen, afschieten, etc. Iets wat hier dus wel meer gebeurt.

11. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Dat bedoel ik dus, je kan helemaal niet overleggen met dieren maar de mens ziet het dan toch nog als een algemeen geldend iets aanvaard door iedereen (behalve alles wat niet mens is).

12. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    DELFT/ZOETERMEER - De politie heeft dinsdag in Delft een 33-jarige Rotterdammer aangehouden die met zijn auto zou zijn ingereden op diverse honden en hun baasjes. De politie verdenkt de verwarde man ervan dat hij zeker drie hondenuitlaters in Delft en Zoetermeer heeft aangevallen. Een man, een agente en twee honden raakten gewond.

Een 68-jarige Delftenaar liep diverse kneuzingen op doordat de verdachte hem van achteren aanreed. De hond ontsnapte. Even verderop zat de Rotterdamse hondenhater met een hamer een andere hondenbezitter achterna.

In Zoetermeer reed de man dinsdagochtend het trottoir op om de hond van een 53-jarige Zoetermeerder aan te rijden. Het dier raakte gewond, doordat het tegen een boom werd geslingerd. Ook een vrouw in Zoetermeer werd aangevallen, ook haar hondje raakte gewond.

Tenslotte liep een politieagente gekneusde ribben op toen de verdachte haar een schop gaf. Als motief voor zijn handelen gaf de man op: "Ik haat honden".

GDVR DE GDVR DE GDVR bel Pistolen Paultje

13. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    verward?? die man is gwoon f**** gestoord, niet goed in zn hoofd, ik moet hem s een keer laten aanrijden als ie honden haat laat m dan maar naar de noordpool of de zuidpool oprotte,
    het lijkt wel een besmettelijk ziekte allemaal of een geheime organisatie.

:mad:

im gonna be sick

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Wat een hufter bak.. kijk voor dat soort lui ben ik dus voor gelijke straffen he.. want waarschijnlijk krijgt ie alleen een vette boete als zijn advocaat kan aantonen dat het hem v.n. om de honden ging..

Echt mag lijen dat hij binnen niet al te afzienbare tijd wordt aangereden

15. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Daarom hoop ik dan ook maar dat ze hem veroordelen voor poging tot doodslag i.p.v. dierenmishandeling. De dieren worden dan wel weer compleet ondergeschikt gemaakt maar hij krijgt dan wel de hoogste straf.

16. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    ik las daarnet een artikel over dierenmishandeling (het zoveelste geval)... Mijn mening: die 'mensen' kloppen niet! laat dieren in hun waarde en behandel ze dus ook als dieren! vermink ze niet en doe ook niet iets anders minderwaardigs met ze!
    dat wordt wel gezegd, maar een jong en mals stuk vlees hebben ze liever dan een oud en ziek stuk vlees...
    Als ik bv vlees of eieren (of iets anders dergelijks) koop let ik altijd wel op of het bv scharreleieren zijn en of het biologisch vlees is, ja of nee....

17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Sorry hoor, maar dit slaat compleet nergens op. Het feit dat wij "intelligent" zijn en de natuur kunnen beinvloeden betekent niet dat mensen meer waard zijn dan dieren. Zie jij dat dieren elkaar uitmoorden of oorlog voeren? De mensheid is verantwoordelijk voor het uitsterven van honderden diersoorten, en dat vind ik pas erg!

18. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nu moet ik toch even reageren op deze vraag.

Wou jij nu gaan beweren dat alle diersoorten vredig met elkaar in harmonie leven als in een soort van Disney tekenfilm? Dieren houden zich weldegelijk bezig met moord en "oorlog". Wat bijvoorbeeld te denken van mieren of bijenkolonies die andere kolonies aanvallen en uitmoorden voor dominantie in het voedselgebied. Of wat te denken van leeuwen die bewust de jongen van jachtluipaarden uitmoorden om ervoor te zorgen dat ze niet uitgroeien tot hun concurrentie. Zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar, zowel bij mens als dier.

Ik begrijp je punt wel, maar dit moest ik toch even rechtzetten aangezien het een beetje naief overkwam van je. :)

19. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk wel eens bij mij zelf van, want nou als ik dat beest/dier was gewest dat helemaal lam geschopt wordt omdat hij of zij een beetje aan het spelen was met iemand en die vond het niet leuk......

Wat ik overigens wel goed vind, ik weet niet echt of hiermee te maken heeft maar dat honden worden opgeleid voor blinde mensen om hen te helpen in het leven!!

Laatst bewerkt: 13 apr 2004
  20. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Idd , bind hem maar vast en laat een auto maar tegen hem aan rijden. Die vent is gewoon ziek,weg met hem

We richten een club op XBW4Animals en trappen bij dat (*^(%^*% wijf al haar tulpjes plat...

Deel Deze Pagina